کد خبر : 1279879 | 12 آبان 1394 ساعت 18:20 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

نفت هر 74 روز یک روز در مشهد

نفت و پدیده برای معرفی یکی از 8 تیم یک چهارم نهایی جام‌حذفی در حالی به میدان می‌ روند که این بازی سال گذشته هم در مرحله نیمه نهایی جام‌حذفی کشور انجام گرفته و با پیروزی نفتی ها در ضربات پنالتی به پایان رسیده است.

نفت هر 74 روز یک روز در مشهد
به گزارش "ورزش سه"، این بازی با برتری همیشگی نفتی‌ها همراه بوده است.

1. نفت و پدیده برای پنجمین بار به مصاف هم می‌ روند. این دو تیم قبلا 3 بار در لیگ و یک بار در جام‌حذفی با هم روبه‌رو شده اند. هر سه بازی لیگ را نفت برده است و در جام‌حذفی هم بعد از تساوی یک ـ یک نفت با پیروزی 9 ـ 8 در ضربات پنالتی به فینال رقابت‌های پارسال گذشته رسید.
 
2. مسن ترین بازیکنان زمین متعلق به پدیده هستند. حسین بادامکی متولد شهریور 1360 و مجتبی روشنگر متولد آبان 1360 و هر دو 34 ساله هستند.

3. بازی جام‌حذفی سال گذشته با درخشش بیرانوند به پیروزی نفتی‌ها در ضربات پنالتی منجر شد. جالب اینکه بدانید نفتی‌ها بعد از 4، 5 دیداری که بیرانوند را به علت تنبیه بازی نداده‌اند، به احتمال زیاد در این بازی او را گرم کرده و به میدان می‌فرستند.

4. از 4 دیدار گذشته دو تیم 3 بازی در مشهد برگزار شده و برای چهارمین بار مشهد میزبان بازی پدیده مشهد و نفت‌تهران است. جالب اینکه اولین بازی دو تیم در تاریخ بازی‌هایشان روز 9 آبان سال گذشته انجام شد، به عبارتی طی یک سال و 4 روز نفتی ها برای چهارمین بار میهمان پدیده هستند.

5. دو سال آخر حضور منصوریان در فوتبال آنچنان که می‌دانید در تیم استقلال گذشت و جالب آنکه دو سال آخر فوتبال منصوریان در استقلال با دوسال اول حضور محسن یوسفی یعنی بازیکن این روزها پدیده توام شد.

6. نفت‌تهران لیگ امسال را بد شروع کرد اما در 6 بازی اخیر لیگ و جام‌حذفی صاحب 3 برد و 3 مساوی شده و عملکرد شایسته‌ای داشته است. یکی از 3 برد نفت در این بازه زمانی برابر پدیده به دست آمده است. در این بازی نفت پدیده را در مشهد شکست داد. حالا بعداز 8 روز نفت بار دیگر در مشهد باید به مصاف تیم فوتبال پدیده برود و امیدوار است که برای دومین بار این حریف را شکست دهد.

7. عملکرد نفت برابر پدیده با 4 برد عالی بوده اما نفتی‌ها در لیگ امسال یک بار دیگر هم به مشهد رفته و به سیاه جامگان یک ـ صفر باخته‌اند. در واقع به احتساب مجموع بازی های رسمی نفت در مشهد باید گفت آنها در 370 روز اخیر برای پنجمین بار به شهر مشهد می‌ روند که میانگین 74 روز یک بار را نشان می‌ دهد.

8. سرمربیان دو تیم استقلالی هستند و در کارنامه ورزشی‌شان احتمال و استعداد حضور در استقلال وجود داشته است. علیرضا منصوریان در اولین سال مربیگری‌اش دستیار سرمربیگری این تیم بود و در پایان لیگ سال گذشته هم شانس زیادی برای سرمربیگری استقلال داشته است اما رضا مهاجری که خود اعتقاد به استقلالی بودن را بارها اعلام داشته، به عنوان دستیار فیروز کریمی در سال 86 می‌توانست حضور روی نیمکت استقلال را تجربه کند اما این فرصت تاریخی را از دست داد.

9. دیدار نفت و پدیده، دیدار جالبی از حضور بازیکنان متعدد پرسپولیسی است که برای مربیان استقلالی بازی می‌کنند. در دو تیم جلال حسینی و پیام صادقیان از مردان بزرگ پرسپولیس در ادوار گذشته هستند و این حالت در تیم پدیده هم با وقوع مردان زیادی وجود دارد. افرادی مثل حسین بادامکی، یونس شاکری، میلاد غریبی، میثم نقی‌زاده که در 2 تیم روی هم 6مرد پرسپولیسی حضور دارند.

10. حسین بادامکی کاپیتان امروز پدیده در دوران فوتبال منصوریان حضور مقابل او را بارها تجربه کرد، مهمترین میادین بادامکی روبه‌روی منصوریان در مسابقات دربی سال‌های 85 و 86 بوده که طی آن یک برد و 3 مساوی نصیب بادامکی شد. البته بادامکی در زمان حضورش در ابومسلم در مشهد و طی دیدار تاریخی دو تیم که با پیروزی یک ـ صفر استقلال و با گل او توام شد، یک بار دیگر با منصوریان مصاف داد. در این بازی 3 بازی استقلال از زمین اخراج شدند.

دیدگاه‌ها