کد خبر : 1281747 | 20 آبان 1394 ساعت 15:15 | 9.5K بازدید | 1 دیدگاه

نجفی:رویانیان‌می‌توانست‌پرونده‌ژوزه راکنترل کند

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس می‌گوید اگر رویانیان از مشاوران بهتری استفاده می‌کرد، الان وضعیت بهتر بود.

نجفی:رویانیان‌می‌توانست‌پرونده‌ژوزه راکنترل کند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، آرش نجفی درباره وضعیت پرونده مانوئل ژوزه اظها‌ر کرد: به خاطر مشکلات زیر ساختی که در فو‌تبا‌ل ما وجود دارد، مباحث حقوقی به مشکل بر می‌خورد. نمی‌توان تقصیر را بر گردن یک شخص یا گروه انداخت. این مساله متوجه نظام فو‌تبا‌ل ماست. درباره ژوزه هم سه قرارداد منعقد شده است. یک قرارداد فدراسیونی وجود دارد که در سازمان لیگ ثبت شده و مبلغ آن حدود 400 میلیون تومان است. قرارداد دیگری هم وجود دارد که قرارداد اصلی میان باشگاه و مانوئل ژوزه است و مبلغ آن هم یک میلیون و 80 هزار یورو است.

وی افزود: قرارداد دیگری هم به عنوان متمم منعقد شده است که تاریخ و شماره آن با قرارداد اصلی یکی است و مبلغ این قرارداد هم 720 هزار یورو است. این مبلغ باید به عنوان پیش پرداخت، پرداخت می‌شد که طی اقساطی پرداخت شده اما سوال اصلی از نظر من این است که چرا قرارداد ثبت شده در سازمان لیگ با قرارداد اصلی متفاوت است؟!

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: نیازی نیست که یک مربی را شفاهی و یا کتبی اخراج کنید. همین که در رفتارش نشان دهد آن مربی اخراج شده است. او می‌تواند این موضوع را در دادگاه به اثبات برساند. حرف من این است که اگر می‌خواهیم استراتژی را اتخاذ کنیم، این استراتژی باید بر مبنای موازین قانونی باشد. یعنی اگر می‌خواهیم ترفند قانونی را برای حفظ منافع باشگاه به کار بگیریم، باید با احاطه و اشراف به همه قوانین باشد. باید قوانین بین‌المللی و روحیه فضایی فیفا را به خوبی بشناسیم بعد اقدامی انجام بدهیم. به اعتقاد من بهتر بود در زمانی که رویانیان قصد اخراج ژوزه داشت با او مذاکره می‌کرد و با قرارداد را فسخ می‌کرد. در آن صورت الان مشکلی به وجود نمی‌آمد.

نجفی درباره این که رویانیان اعلام کرد، مدیران بعدی بعد از او موضوع ژوزه را به خوبی پیگیری نکرده‌اند و همین موضوع باعث شده پر‌سپولیس محکوم به پرداخت جریمه شود، گفت: مسئول حقوقی پرونده از ابتدا تا انتهای کار شکری بوده است. یعنی زمانی که رحیمی و نژاد فلاح و طاهری مسند مدیریت باشگاه را بر عهده گرفتند کار پرونده تمام شده بود و فرصتی برای ارسال لوایح و دفاع نبود. البته پرونده هم در اختیار شکری بود و کسی از مفاد آن اطلاع نداشت. این که رویانیان می‌گوید مدیران بعدی مقصر بوده اند نمی دانم منظورش کدام مدیران است. بهتر است بگویم کار دفاع این پرونده در زمان مدیریت رویانیان انجام شده و زمان دفاع هم به اتمام رسیده بود. آنها هم دعوای متقابلی را هم طرح کردند و هر چه داشتند آن زمان ارائه کردند.

وی تاکید کرد: هیچ وقت یک گروه حقوقی به پرونده‌ای که گروه حقوقی دیگری روی آن کار کرده وارد نمی‌شود، زیرا ممکن است تداخل افکار و نقطه نظرات کار را خراب کند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به رای صادر شده آیا باشگاه به آن اعتراض خواهد کرد یا خیر گفت: ما درخواست دلایل صدور رای را داده‌ایم بعد از این که پاسخ ما را دادند گزارش آماده می‌کنیم تا به هیات مدیره بدهیم. هرچه هیات مدیره تصمیم گرفت بر اساس آن عمل خواهیم کرد. باید ببینیم دلایل صدور رای چیست و آیا مدارک و مستندات ما کافی است یا خیر، زیرا اگر بخواهیم اعتراض کنیم باید هزینه‌های سنگین دادرسی را پرداخت کنیم و باید ببینیم آیا اعتراض به سود باشگاه است یا خیر.

نجفی با بیان این که اگر همان زمان حقوق ژوزه را پرداخت می‌کرد‌ند خودش قرارداد را فسخ می‌کرد و مشکلات این چنینی رخ نمی داد گفت: شاید اگر 200 تا 300 هزار یورو همان زمان به او می دادند دیگر کار به شکایت نمی رسید و الان مشکلات این چنینی رخ نمی‌داد اما استراتژی باشگاه آن زمان این گونه بود می‌خواستند ژوزه را با "لطایف الحیل" اخراج کنند و این کار هم موثر نبود. اگر آن زمان مشاوره بهتری به رویانیان داده می‌شد الان وضعیت اینگونه نبود. این روزها مبحثی در حقوق مدرن وجود دارد که مبحث مذاکره نام دارد. یعنی می‌شود با مذاکره خیلی از مشکلات را حل کرد. لزوما طرح دعوا متقابل همیشه نتیجه‌ بخش نیست.


دیدگاه‌ها