کد خبر : 1284815 | 03 آذر 1394 ساعت 17:07 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

طارمی و آزمون باید جانشین دایی و خداداد شوند

لطیفی: طارمی شبیه لواندوفسکی بازی می‌کند

علی لطیفی اعتقاد دارد مهدی طارمی که این روزها بسیار مورد توجه است بهترین مهاجم حال حاضر لیگ است.

لطیفی: طارمی شبیه لواندوفسکی بازی می‌کند
به گزارش "ورزش سه"، لطیفی در مورد عملکرد طارمی در این فصل می‌گوید: اول از همه این را بگویم که به باور من طارمی بهترین مهاجم فوتبال ایران در حال حاضر است و بدون تردید فاکتورهایی دارد که در مهاجمان دیگر ما نیست و من به اختصار فاکتورهای او را می‌گویم. سرعت نسبتا خوب،  استارت نسبتا خوب که فوتبالیست به زدن استارت‌های کوتاه نیاز دارد، جایگیری فوق العاده خوب، بازی با هر دو پا، انعطاف‌پذیری مناسب، تکنیک مناسب و خصوصیات دیگری که این بازیکن دارد و به استاندارهای یک بازی در سطح لژیونر شدن نزدیک است. هیچ بازیکنی در حال حاضر برای حضور در فوتبال اروپا شایسته‌تر از طارمی نیست و در ضمن این نکته را بگویم که شخصیت این بازیکن خیلی به او کمک می‌کند و همبازی‌هایش و بازیکنان حریف را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او در همین‌باره ادامه داد: فارق از بحث رنگ‌ها من دارم راجع به یک بازیکن به عنوان کارشناس نظر می‌دهم. اینجا گریزی می‌زنم به مصاحبه آقای برانکو با وجود اینکه هجمه زیادی بعد از بازی با استقلال اهواز راجع به موقعیت خراب کردن این بازیکن راه افتاده و اینکه آقای برانکو از مهاجمش به خوبی دفاع کرد.  مهاجمان دیگر ما در موقعیت گل قرار نمی گیرند ولی طارمی زیاد در موقعیت گل قرار می گیرد و قرار نیست که همه آنها را تبدیل به گل کند و مربی نیز این قضیه را به خوبی درک کرد و آقای برانکو با صحبت‌هایش اعتماد به نفس بیشتری برای بازی کردن به طارمی داده. نمونه بارز این بازیکن در استقلال آرش برهانی است که واقعا در موقعیت‌سازی عالی عمل می‌کنند.

بازیکن سابق استقلال خودش را از این حیث با طارمی مقایسه می کند و می گوید: زمانی که هافبک ـ مهاجم بودم وقتی موقعیتی را خراب می کردم ناراحت‌ترین فرد قطعا خودم بودم و قطعا برانکو هم همچین حسی دارد ولی من هیچ وقت سرزنش نمی‌شدم و وقتی توپ را خراب می‌کردم بازخواست نمی شدم. آن زمان فیروز کریمی سرمربی ما بود و خودم هم همین کار را یاد گرفتم و زمانی که مربی یا کمک مربی شدم به بازیکنان سر این قضیه خرده نمی‌گرفتم.

وی در مورد طارمی ادامه می‌دهد: من به عنوان یک استقلالی اول فصل از آقای برانکو حمایت کردم و همین حس را الان در مورد طارمی دارم و اعتقادم این است که سالیان سال فوتبال ما مهاجمی همانند طارمی پیدا نمی کند و ما باید روی این بازیکن سرمایه گذاری کنیم. خیلی وقت بود که در خط حمله مهاجمی با توانایی بالا نداشتیم. امیدوارم طارمی و آزمون بتوانند جایگزین علی دایی‌ها و خداداد عزیزی‌ها باشند. با شخصیتی که من از طارمی دیدم پتانسیلش را دارد و البته همه این‌ها لازمه این است که مهاجم جوان پرسپولیس همین مسیر را ادامه دهد و حداقل یک دهه خط حمله تیم‌ملی را بیمه کند.

لطیفی طارمی را به لواندوفسکی تشبیه می کند و در این‌باره می گوید: اگر بخواهم بگویم مهدی طارمی شبیه به کدامیک از بازیکن خارجی است او را به لواندوفسکی تشبیه می‌کنم. من منظورم این است که فرم فوتبالش شبیه به این بازیکن است و حتی طارمی بیرون از محوطه جریمه بهتر از لواندوفسکی است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروپجیچ هم در خط حمله استقلال عالی کار کرده می‌گوید: با آقای مظلومی بابت خرید این بازیکن تبریک می‌گویم. پروپجیچ فراتر از انتظار ظاهر شده و بازیکن خوبی است و خیلی خوب توپگیری می‌کند.

لطیفی در پایان در مورد نظرسنجی برنامه نود در شب گذشته افزود: اول از همه این را بگویم که من در نظرسنجی بهترین هافبک دفاعی به حمید استیلی رای دادم.  البته این را بگویم که کریم باقری در دوران فوتبالش بیشتر به عنوان هافبک هجومی شناخته می‌شد و حمید استیلی به دلیل فداکاری که داشت و در واقع به اصطلاح ما فوتبالی بخش کارگری پرسپولیس و تیم را در داشت، هافبک دفاعی بود و من به عنوان یک هافبک دفاعی به او رای دادم. در مورد کریم باقری باید بگویم او کاملترین فوتبالیست زمان خودش بود و به نوبه خودش یک استثنا در فوتبال بود و من فکر می‌کنم این نظرسنجی‌ها باید کارشناسانه‌تر باشد.

دیدگاه‌ها