کد خبر : 1287098 | 14 آذر 1394 ساعت 12:24 | 7.5K بازدید | 1 دیدگاه

نبود سلیمی به لوچف اعتماد به نفس داد

توکلی: شاید دیگر از برخی نفرات استفاده نکنم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان گفت: برخی از ملی‌پوشان شاید دیگر به اردو دعوت نشوند.

توکلی: شاید دیگر از برخی نفرات استفاده نکنم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حسین توکلی در خصوص کسب پنج سهمیه تیم وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات المپیک اظهار داشت: کسب این تعداد سهمیه خیلی خوب است و اگر بچه‌ها خوب بودند هم بیشترین سهمیه‌ای که کسب می‌کردیم همین پنج سهمیه بود.

وی افزود: ما تیمی را جمع کردیم تا پنج سهمیه به دست بیاوریم، البته به اعتقاد من اگر بهداد سلیمی و سهراب مرادی در تیم بودند، قطعا 6 سهمیه کامل را از آن خود کرده بودیم. به هر شکل موجودیت وزنه‌برداری ایران همین نفرات هستند و نمی‌توان به آن خرده گرفت.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان خاطرنشان کرد: جالب است که هیچ کسی اشاره نکرده که کیانوش رستمی چقدر بهتر از دوران ورزشی‌اش بود و در حالی‌ که سال قبل 213 کیلوگرم را بالای سر برد اما امسال با وزنه 214 کیلویی کارش را شروع کرد، البته رستمی حقش مدال طلا بود و در آنجا هم همه به ما تبریک می‌گفتند و اشاره داشتند که رستمی عملکرد خوبی داشته اما به هر شکل او نقره گرفت. او با این وزنه‌ها می‌تواند در المپیک طلایی شود و شک نکنید که امید زیادی برای اول شدن دارد، حتی کمتر کسی اشاره کرد که حرکت دو ضرب وزنه‌بردار روس خطا بوده و این برای من جای تعجب دارد.

توکلی در خصوص اینکه چه کسانی در نهایت در المپیک برای تیم ایران روی تخته خواهند رفت و آیا در اوزان سبک وزن کسی اعزام نخواهد شد، گفت: در هر وزنی که شانس مدال داریم، کار خواهیم کرد و کسانی که حرفه‌ای هستند در المپیک به میدان می‌روند. با توجه به حل شدن مشکل سهراب مرادی و آماده شدن بهداد سلیمی و در کنار کیانوش رستمی و سایر نفرات امیدواریم دو مدال طلا را به‌ دست بیاوریم تا مثل سیدنی عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا جوسازی برخی مبنی بر نرسیدن بهداد سلیمی به مسابقات المپیک صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: من هنوز بهداد را ندیده‌ام اما با توجه به وزنه‌هایی که لوچف زده، جو سنگینی برای سلیمی ایجاد شده و تمرکز او شاید به هم بریزد، البته بهداد حرفه‌ای است و شک نکنید که در المپیک همه چیز را ثابت خواهد کرد. به اعتقاد من کسب مدال لوچف و شکستن رکورد دنیا به این دلیل بود که سلیمی در مسابقات حاضر نبود.

قهرمان المپیک سیدنی ادامه داد: سلیمی در تمرینات 216 و 260 را راحت می‌زد و اگر بود، ورزشکار روس راحت نمی‌توانست به 264 کیلو برسد، البته او تا 260 کیلو هم آمده بود اما غیبت بهداد اعتماد به نفس لوچف را بیشتر کرد.

توکلی تصریح کرد: باید از مرادی و فدراسیون وزنه‌برداری تشکر کنیم که همه شرایط را فراهم کرده است. حتی فدراسیون برای وزنه‌برداران صندلی بیزینس کلاس گرفت و چنین چیزی سابقه نداشت. حتی مرادی جایزه نفر اول را در همان آمریکا به کیانوش رستمی داد. فدراسیون بدون اغراق همه کار کرد و باید قدردان آنها باشیم و متاسفانه برخی قدر این موقعیت را ندانستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ناکامان مسابقات جهانی به اردو بعدی دعوت خواهند شد یا خیر، گفت: باید در این خصوص تصمیم بگیرم اما نتایج مسابقات جهانی روی انتخاب نفرات تاثیرگذار است و برخی شاید دیگر استفاده نشوند. از این هفته کار را مجدد آغاز خواهیم کرد تا با نفرات جدید برای آینده و البته مسابقات نزدیک آماده شویم. مسابقات آسیایی نیز در پیش است و باید برخی را راهی این مسابقات کنیم تا در المپیک نیز قادر به استفاده از آنها باشیم، البته برخی نفراتی که در هر 2 مسابقه گزینشی حضور داشتند در اردو خواهند ماند و بعد از لیگ وزنه‌برداری نفرات جدید را اعلام می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا نخواستن زالای مجارستانی خواسته خودتان بود یا خیر، اظهار داشت: خودم با مرادی صحبت کردم و او را نخواستم. او عملا به من کمکی نمی‌کرد و از فدراسیون خواستم تا او نباشد. اضافه شدن یک روانشناس هم خواست خودم است و باید برای المپیک از همه ابزارها استفاده کنیم و حتی یک مربی بدنساز هم اضافه می‌شود تا تیم خوبی داشته باشیم.

توکلی ادامه داد: المپیک جای آزمون و خطا نیست، البته حضور روانشناس نیز خوب است اما حرف اول و آخر را قطعا خودم خواهم زد. تا المپیک با همین دو نفر ادامه خواهیم داد اما از نظرات برخواه و انوشیروانی و تمام دلسوزان نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اینکه برخی از وزنه‌برداران با صلاحدید خود وزنه‌ها را انتخاب می‌کردند، خاطرنشان کرد: وزنه‌ها با نظر من بود اما گاهی تعاملاتی نیز بود. نمی‌خواهم به این موضوع ورود پیدا کنم اما اینکه می‌گویند همدلی در تیم نبود، درست نیست و اینکه عسگری می‌آید و کوچ می‌کند، نشانی از همدلی است و در گذشته نیز چنین مواردی را در تیم ملی داشتیم.


دیدگاه‌ها