کد خبر : 1289368 | 24 آذر 1394 ساعت 09:54 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

نهرودی:

فقط کسب سهمیه در بوکس کافی نیست

سرمربی سابق تیم ملی و ناظر کنونی کمیته ملی المپیک در فدراسیون بوکس می‌گوید نباید دیگر فقط به فکر گرفتن سهمیه در المپیک باشیم بلکه باید با یک برنامه‌ریزی مناسب به فکر کسب مدال المپیک بود.

فقط کسب سهمیه در بوکس کافی نیست
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حسین نهرودی در مورد حضور بوکس در کمیته رشته‌های پایه و پرمدال اظهار کرد: نباید به رشته‌هایی مانند بوکس نگاه کوتاه‌مدت داشت و باید با حمایت مادی و معنوی و البته طولانی‌مدت این رشته را کمک کرد.

او ادامه داد: در نظر گرفتن یک بودجه مناسب حرف اول را برای پیشرفت در بوکس می‌زند و با وجود این که تشکیل کمیته رشته‌های پایه و پرمدال در این مقطع زمانی دیر بود، ولی به نظرم می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب حتی شاهد مال‌آوری بوکس در المپیک 2020 باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران با بیان اینکه باید بر روی ورزشکاران سنین پایه سرمایه‌گذاری کرد، گفت: فدراسیون بوکس با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان باید بر روی بوکسوهای جوان و نوجوان سرمایه‌گذاری کند. البته در این مدت شاهد ارتقای بوکس در میان رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هستیم و حتی در رده سنی نونهالان نیز شاهد اقدامات برای پیشرفت در بوکس هستیم.

نهرودی اضافه کرد: مهم‌تریم راهکار برای پیشرفت رشته بوکس توجه جدی به سنین پایه است. نمی‌توان تنها با اتکا به تک ستاره‌ها شاهد پیشرفت بوکس ایران بود. ما زمانی نایب قهرمان آسیا بوده‌ایم و رسیدن به مدال بازیهای المپیک دور از دسترس نیست.

او با اشاره به اینکه رسیدن به موفقیت در بوکس فقط متکی به حمایت مادی نیست، گفت: امیدوارم علاوه بر حمایت‌های مادی شاهد حمایت‌های معنوی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشیم. البته کمیته‌ای که برای رشته‌های پایه و پرمدال تشکیل شده هم باید فعالیت‌های خود را به صورت عملی و جدی دنبال کند و متکی به اقدامات فرمایشی نباشد.

ناظر کمیته ملی المپیک در فدراسیون بوکس اضافه کرد: البته نباید انتظار داشت که در مدت زمان چند ماهه تا المپیک 2016 دستاورد خاصی داشته باشیم. باید از همین حالا برای المپیک 2020 سرمایه‌گذاری کنیم تا در آن دوره به نتیجه دست پیدا کنیم.

نهرودی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در مورد پیش‌بینی‌اش برای کسب سهمیه‌ المپیک 2016 نیز گفت: دیگر فقط کسب سهمیه المپیک برای بوکس ایران کافی نیست و باید به سوی مدال‌آوری در این رشته خیز برداریم. گرچه بدست آوردن سهمیه‌های بیشتر اتفاقی خوشایند برای بوکس ایران است،‌ ولی باید به فکر کسب مدال المپیک باشیم.

او همچنین در مورد کادر کنونی تیم ملی بوکس ایران نیز گفت: من با حضور مربی خارجی در تیم ملی بوکس ایران رقابت‌ها بزرگ چندان موافق نیستم. بوکس ایران همیشه با حضور مربیان ایرانی در رقابت‌های مختلف موفق بوده است و این بار هم در راه رسیدن به المپیک برای کادر فنی تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران اضافه کرد: حتی زمانی که یک مربی بزرگ از کوبا برای هدایت تیم ملی بوکس ایران آمد به دلیل عدم شناخت کافی از بوکسورهای ایران چندان نتواست به موفقیت دست پیدا کند.

نهرودی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر دست زدن به تغییر در کادر فنی تیم ملی بوکس به نوعی ریسک است و عملکرد کادر فنی ایرانی، در رقابت‌های انتخابی المپیک چین مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها