کد خبر : 1289856 | 26 آذر 1394 ساعت 14:30 | 40.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روز:

دو سرنوشت متفاوت در انتظار رئال و بنیتس

وقتی کیلور ناواس با مهار های معجزه آسای خود در بازی های ابتدای فصل باعث شده بود تا رئال بهترین خط دفاعی اروپا را از آن خود کند، برخی این مساله را به شیوه های دفاعی بنیتس مربوط می دانستند.

دو سرنوشت متفاوت در انتظار رئال و بنیتس
به گزارش "ورزش سه"، این عده معتقد بودند که بنیتس توانسته از رئال مادرید در فاز دفاعی تیمی متحد و یکپارچه بسازد اما وقتی ناواس دچار مصدومیت شد و رئال گل های پیاپی از حریفان خود دریافت کرد، همه متوجه شدند که این درخشش دروازه بان کاستاریکایی بوده که باعث بسته ماندن دروازه رئال در بازی های ابتدای فصل شده بود.

ناواس البته پس از بازگشت هنوز نتوانسته به فرم سابق خود بازگردد و این روزها رئال با ناواس نیز دروازه اش باز می شود. پس از گذشت 15 هفته، رئال مادرید با اختلاف 5 امتیازی از بارسلونا و اتلتیکو، در جایگاه سوم قرار دارد و پس از شکست در زمین ویارئال، کمتر کسی برای این تیم در لالیگا شانس قهرمانی قائل است؛ با این حال هنوز دو سرنوشت متفاوت را می توان برای این تیم متصور بود.

فصل 97-98، رئال مادرید با هدایت یوپ هاینکس، تا پایان هفته پانزدهم، هم از بارسلونا شکست خورده بود و هم شانس قهرمانی اش در لالیگا بسیار کم ارزیابی می شد، زمزمه هایی مبنی بر اخراج مربی آلمانی نیز به گوش می رسید اما لورنزو سانز، رئیس وقت رئال مادرید، با حفظ هاینکس تا پایان فصل، زمینه ساز قهرمانی این تیم در اروپا شد. هاینکس به کمک بازیکنانی چون ردوندو، رائول، میاتوویچ، هیه رو و سانچیس، توانست ناکامی در لالیگا را با قهرمانی در اروپا جبران کند.

اما فصل 1999-2000 عکس این قضیه اتفاق افتاد. رئال با هدایت جان توشاک تا پایان هفته 15 به قدری بد نتیجه گرفته بود که سانز تصمیم گرفت این مربی را اخراج کرده و دل بوسکه را جایگزین این مربی ولزی کند. دل بوسکه مردی از خود باشگاه و آشنا با فضای رئال، توانست قهرمانی هشتم رئال در اروپا را نصیب این تیم کند؛ با وجود اینکه در لالیگا توفیقی کسب نکرد.

حال باید دید در فصل جاری، فلورنتینو پرز چه تصمیم خواهد گرفت؛ آیا بنیتس را به امید متحد کردن تیم برای قهرمانی اروپا حفظ خواهد کرد یا زین الدین زیدان، مردی از جنس رئال را جایگزین بنیتس خواهد کرد؛ به امید اینکه مرد فرانسوی، به دل بوسکه جدید رئال تبدیل شود.

دیدگاه‌ها