کد خبر : 1297492 | 28 دی 1394 ساعت 14:00 | 252.8K بازدید | 59 دیدگاه

فوتبال ایران عزادار شد؛

واکنش اهالی فوتبال به درگذشت کاپیتان استقلال

بعد از مدتی کوتاه از بستری شدن در بیمارستان پیشکسوت استقلال این بار برخلاف میادین فوتبال در جنگ با بیماری مغلوب شد تا به دیار باقی بشتابد.

واکنش اهالی فوتبال به درگذشت کاپیتان استقلال
به گزارش "ورزش سه"، رضا نداف احدی متولد 9 آذر 1341 در سن 54 سالگی به دیار باقی شتافت تا جامعه ورزش و فوتبال ایران را با یک شوک بزرگ مواجه کند. پیشکسوت دهه 60 و 70 استقلال تهران که یکی از بهترین های این تیم در مسابقات داخلی و آسیایی بود بعد از مبتلا شدن به بیماری ریه و کبد چند هفته ای در بیمارستان ایران مهر بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت اما تلاش پزشکان برای بهبودی او بی نتیجه ماند و در نهایت صبح امروز این چهره دوست داشتنی دار فانی را وداع گفت.احدی علاوه بر پوشیدن پیراهن استقلال و ذوب آهن در فوتبال ایران در دهه 60 به عنوان یکی از لژیونرهای سرشناس فوتبال ایران به باشگاه فوتبال روت‌وایس اسن آلمان پیوست و در لیگ این کشور اروپایی بازی کرد. او که در مربیگری زیاد مورد توجه باشگاه ها قرار نگرفت در مقطعی کوتاه در تیم های پایه استقلال فوتبالیست هایی مانند وحید طالب لو، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان و... را به فوتبال ایران معرفی کرد.

درگذشت این چهره دوست داشتنی که لقب رودی فولر ایران را یدک می کشید و بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو می بست با واکنش های متفاوتی از سوی چهره های سرشناس فوتبالی و ورزش کشورمان توام بود که در زیر آنها را می خوانید.

قلعه‌نویی: رضا مظلوم بود

امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی و هم‌تیمی رضا احدی در استقلال یکی از اولین کسانی است که دراین‌باره به اظهارنظر می‌پردازد : خبر فوت آقای احدی را الان شنیدم و واقعا غمگین هستم. رضا یک فوتبالیست درجه یک و یک چهره محبوب در استقلال بود که طرفداران این تیم هرگز بازیهایش را از یاد نمی‌برند. من به سهم خودم درگذشت ایشان را تسلیت می‌گویم و برای خانواده‌اش آرزوی صبر می‌کنم.

1086821

پرویز مظلومی: حیف شد

پرویز مظلومی سرمربی استقلال ضمن ابراز ناراحتی بابت فوت احدی عقیده دارد :جامعه فوتبال باید بیش از این‌ها به احدی بها می‌داد.
مظلومی می‌گوید:من از دوران بازیگری رضا احدی در استقلال خاطرات خوبی دارم. ما در مسابقات زیادی و مهمی کنار هم‌بازی کردیم و شکل بازی و البته اخلاق او، وی را در زمره بهترین‌ها قرار می‌داد. روزی که من برای ملاقات با مرحوم احدی به بیمارستان رفتم فکر نمی‌کردم بیماری او چنین شدتی داشته باشد و از این بابت ناراحت هستم، حالا هم خبر فوتش را شنیدم که بیش‌ازپیش من را ناراحت کرد.به نظر من مسئولان ورزش باید مسئولان ورزش قدر احدی را که پیشکسوت موجب و بی‌سروصدا بود را بیشتر می‌دانستند.

بابازاده : یادت گرامی رفیق

حمید بابازاده دروازه بان استقلال و هم بازی رضا احدی که از شنیدن درگذشت رفیق قدیمی اش در شوک بود، گفت:« اصلا نمی توانم باور کنم که رضا احدی را از دست دادیم. بازیکن و مردی دوست داشتنی ، آرام و متعصب  که همواره یادآور خاطرات خوش برای ما بود. اصلا نمی توانم تصور این اتفاق را بکنم و تنها می توانم بگویم پاشو و باز هم شوت بزن آقا رضا ... از آن شوت هایی که در بازی های استقلال می زدی و مانع شکست و توقف تیم محبوبت می شدی درست مثل بازی استقلال با هما در اوایل دهه 60 که ورزشگاه امجدیه را در دقیقه 90 منفجر کردی. روحت شاد و یادت گرامی رفیق و هم تیمی سابق، حیف و صد حیف که کسی قدرت را ندانست».

حاجیلو: روحت شاد آقا رضا

اصغر حاجیلو کاپیتان سابق استقلال و هم تیمی رضا احدی در  تیم پر ستاره استقلال در دهه 60 بود. حاجیلو بعد از شنیدن خبر درگذشت رضا احدی در حالی که خودش را به سختی کنترل می کند، گفت : حرف خاصی ندارم، درگذشت یکی از با اخلاق ترین بازیکنان ایران  را به جامعه فوتبال و خانواده آن مرتسلیت
حاجیلو ادامه داد:او یک فوتبالیست خوب و یک فرد با اخلاق بود و متاسفانه خیلی زود ما را ترک کرد.

شاهرخ بیانی: آسوده بخواب رضای دوست داشتنی

شاهرخ بیانی هم تیمی رضا احدی هم در واکنش به فوت این چهره گفت:« عادت کردیم قدر پیشکسوتان را ندانیم و این سرمایه ها را به راحتی بسوزانیم.رضا هم یکی از آن سرمایه هایی بود که کسی قدرش را نداست.آسوده بخواب رضای دوست داشتنی، روحت شاد و یادت گرامی».

احمد رضا عابدزاده: نمی توانم رفتن رضا را باور کنم

احمد رضا عابدزاده کاپیتان سابق فوتبال ایران با ابراز ناراحتی از فوت رضا احدی برای خانواده آن محروم صبر آرزو می کند عابدزاده که شب گذشته به ایران برگشت بر بالین کاپیتان سابقش در استقلال حاضر شد. او بعد از شنیدن خبر در گشذت رضا احدی گفت:  نمی توانم باور کنم او را از دست داده ایم واقعا زود بود.

1086822

تیموریان: از شنیدن این خبر متاثر شدم

اندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی بعد از شنیدن خبر درگذشت رضا احدی گفت: من واقعا از خبر در گذشت ایشان متاثر شدم و این مصیبت واره را به جامعه ورزش و خانواده محترمشان تسلیت می گویم و برایشان از خداوند متعال آرامش و صبر می طلبم.

پنجعلی: رضا گل بود

محمدپنجعلی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با ابراز تاسف از فوت رضا احدی در این بازه می گوید: آقا رضا از بهترین بازیکنان استقلال در دهه ٦٠ بود و تماشاگران زیادی برای دیدن بازی او به ورزشگاه می آمدند.متاسفانه فوتبالیست ها بعد از دوران قهرمانی شرایط متفاوتی پیدا می کنندکه درباره رضا احدی هم صدق می کرد. احدی در فوتبال ایران به حقش نرسید و فوت او را به جامعه فوتبال تسلیت می گوییم.

شاهین بیانی: باور نبودنت سخت است

شاهین بیانی کاپیتان استقلال در دهه 60 و 70 که سال های خوبی را در کنار رضا احدی گذرانده بود هم از شنیدن خبر مرگ هم تیمی اش ابراز تاسف کرد و گفت:« رضا احدی هم رفت. حالا ما ماندیم و خاطرات خوشی که این مرد محجوب برای مان با پیراهن استقلال به جا گذاشت. باور نبودنت سخته رفیق قدیمی اما سفر سلامت و روحت شاد. ای کاش در این سال ها که زنده بودی و مدام غصه این فوتبال را می خوردی یکی سراغت را می گرفت نه الان که ... بگذریم».

فرکی:تسلیت به جامعه فوتبال

حسن فرکی مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتشار پیامی کوتاه در گذشت رضا احدی را تسلیت گفت.او گفت: آقا رضا یک فوتبالیست خوب و خاکی از بچه های جنوب شهر تهران بود که سالها مربی تیم های پایه بود. او در دوران فوتبالش بازیکن بی نظیری بود و من  از شنیدن خبر فوت او ناراحت شدم واین مصیبت را به جامعه فوتبال تسلیت می گویم.

حقیقی: خیلی از شنیدن این خبر ناراحت شدم

رضا حقیقی بازیکن سابق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس بعد از شنیدن خبر درگذشت رضا احدی ابراز تاسف کرد و گفت: از شنیدن خبر درگذشت آقای احدی ناراحت شدم. من نتوانستم به ایشان سر بزنم ولی تلفنی جویای احوال ایشان شدم و فکر نمی کردم که آقای احدی را به این زودی از دست بدهیم. این مصیبت وارده را به خانواده محترمشان و جامعه فوتبال تسلیت می گویم و از خداوند برای آنها در خواست صبر دارم.

بختیاری زاده: قدر آقا رضا را ندانستیم

سهراب بختیاری زاده که سال ها پیراهن استقلال را برتن داشت در واکنش به درگذشت رضا احدی گفت:« خیلی متاسف و متاثر شدم از این اتفاق تلخ. رضا احدی یکی از مربیان سازنده فوتبال ایران و استقلال بود که ماحصل زحمات او را در این چند سال دیدیم.من دو هفته قبل هم برای ملاقات او به بیمارستان رفتم و امیدوار بودم که حال ایشان بهتر شود اما متاسفانه امروز شنیدم که به رحمت خداوند رفته اند. قدر آقا رضا را ندانستیم و حالا باید افسوس بخوریم».

درخشان: تسلیت به جامعه فوتبال ایران

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس با شنیدن خبر فوت رضا احدی می گوید: متاسفم که رضا احدی دیگر تاب مبارزه با بیماری سرطان را نداشت. فوت او قطعا جامعه فوتبال ایران را عزادار کرده است، احدی قطعا یکی از بهترین بازیکنان استقلال در دهه ٦٠ است، تیمی که پرستاره و رویایی بود و ما نبردهای زیادی با هم داشتیم. من از ار در تیم ملی خاطرات خیلی خوبی دارم و خیلی زود بود او را از دست می دهیم. برای خانواده اش آرزوی صبر می کنم.

1086823

میناوند:آقا رضا، مظلومانه رفت

ملی پوش سابق فوتبال ایران درباره از دست رفتن رضا احدی می گوید: به همه فوتبال دوستان علی الخصوص استقلالی ها این مصیبت را تسلیت می گویم، متاسفانه امروز را با این خبر تلخ آغاز کردیم، برای همه مردم تلخ است که یک ورزشکار محبوب را روی تخت بیمارستان ببینند اما تلخ تر از آن خبر از بین رفتن است و آقا رضا با مظلومانه رفتن خود ما را سوزاند. امیدوارم خداوند روح ایشان را غرق رحمت کند و صبر جمیل را به خانواده ایشان دهد.

نوری: استقلالی ها، تسلیت

کاپیتان سابق پرسپولیس با ارسال پیامی درگذشت احدی را به خانواده فوتبال و استقلال تسلیت گفت. محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس با ارسال پیامی این ضایعه را به خانواده احدی و هواداران استقلال تسلیت گفت.

جلال حسینی: آقا رضا، روحت شاد

مدافع ملی پوش نفت نیز همچون دیگر اهالی فوتبال درگذشت بازیکن سابق تیم ملی و استقلال را به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت گفت.  جلال حسینی که به همراه نفت در اردوی ترکیه به سر می برد با ابراز تاسف بابت درگذشت رضا احدی گفت: این غم بزرگ را اول از همه به خانواده آقا رضا و هواداران استقلال تسلیت می گویم. روحت شاد آقا رضا.

انصاریان: روحت شاد چپ پای مهربان

همچنین علی انصاریان پیشکسوت پرسپولیس در پیامی درگذشت احدی را تسلیت گفت و افزود: بازهم گلی پر کشید در تنهایی و غریبی... روحت شاد چپ پای مهربان و بی‌حاشیه...

1086824

نامجو مطلق :بهترین کاپیتان عمر فوتبال من

 مجید نامجو مطلق هم تیمی سابق رضا احدی می گوید : به نظر من امروز فوتبال ایران یکی از نجیب‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین فوتبالیست‌های تاریخش را از دست داد. من افتخار این را داشتم که در کنار رضا احدی بازی کنم و او کاپیتان من بود و باید بگویم که او بهترین کاپیتان تاریخ فوتبال بازی کردن من بود. رضا بامرام، باشخصیت و بی‌حاشیه بود و از کنار او بودن لذت می‌بردم. افتخار من این است که به عنوان بازیکن در کنار کاپیتان احدی حضور داشتم. یادم می‌آید سال 64 رضا از آلمان به ایران آمده بود تا استراحت کند اما چون وضعیت آن زمان استقلال خوب نبود رضا قید رفتن به آلمان را زد و به استقلال کمک کرد که همان سال هم قهرمان شدیم و او به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. رضا به خاطر عشقش به استقلال از برگشتن به آلمان سر باز زد.

تهامی: رضا غریبانه از ما جدا شد

ابراهیم تهامی نیز درگذشت رضا احدی را غم انگیز توصیف کرد و گفت: رضا احدی از بازیکنان فوق العاده دوران خودش بود که بسیار غریبانه از ما جدا شد. درگذشت این بازیکن با اخلاق را به جامعه فوتبال خصوصا استقلالی ها تسلیت می گویم و برای خانواده این مرحوم صبر آرزومندم.

دبیر: خالق خاطرات شیرین دهه 60 درگذشت

علیرضا دبیر کشتی‌گیر سابق تیم ملی ایران نیز با ابراز تاسف از درگذشت پیشکسوت استقلال عنوان کرد: رضا احدی خالق خاطرات شیرین دهه 60 درگذشت. از آن ستاره‌های دوست داشتنی که فرقی نمی‌کند استقلالی باشد یا پرسپولیسی. همه دوستش داشتند مثل برادران بیانی، فنونی‌زاده، ضیا عربشاهی یا عبدالعلی چنگیز. روحش شاد.

بیژن طاهری:خداحافظ اسطوره

خداحافظ اسطوره ی فراموش شده، تصمیم داشتیم کنار هم دیگه کار کنیم افسوس که فرصت نشد.

ستار همدانی: احدی بسیار فرد اخلاق مدار بود که از بین ما رفت

منم خبر شنیدن اقا رضا روشنیدم متاثر شدم و زبان قاصر است در مورد خوبیهای احدی حرف بزند ،جا دارد به خانواده ایشان عرض تسلیت داشته باشم و از خدای مهربان آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان دارم، روحش شاد و یادش گرامی باد.

ایمان عالمی: یک دوست خوب را از دست دادیم

از شنیدن خبر در گذشت رضا احدی بسیار متاثر شدم دوست خوبی را از دست دادیم ای کاش در زمانی که کنار هم هستیم قدر یکدیگر را بدانیم روحش شاد و یادش گرامی.

رضایی : تسلیت به جامعه فوتبال ایران

 رحمان رضایی مربی تراکتورسازی می گوید : اول از همه درگذشت بازیکن اسبق استقلال را به خانواده بزرک استقلال و جامعه ورزش کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض میکنم. امیدوارم خانواده وی در این غم بزرگ تنها نمانند . وظیفه جامعه فوتبال مداقبت از آنهاست .

هادی طباطبایی:بهترینها را را در بدترین زمان یاد میکنیم

رضا احدی بازیکنی بزرگ و خوشنام بود که قدرش را ندانستیم متاسفانه این عادت شده که قدر بزرگان فوتبال را در بدترین زمان میدانیم زمانی که در بین ما نیستند. احدی یکی از بهترینهای استقلال بود که قدرش را ندانستیم روحش شاد و یادش گرامی.

پیمان صاحب جمعی:آقا رضا مظلومانه رفت

آقا رضا مظلوم بود و مظلومانه رفت از شنیدن این خبر شوکه شدم. اصلاً فکر نمیکردم بیماری آقا رضا اینقدر حاد باشد من هم این مصیبت را به جامعه ورزش مخصوصاً اهالى فوتبال تسلیت عرض میکنم وامیدوارم این قضیه برای مسئولین تلنگری باشد تا بیشتر قدر قهرمانان و پیشکسوتانمان را بدانیم.

1086826

فراز کمالوند: مظلومترین کاپیتان استقلال رفت

از همان زمانی که در امیدهای تهران باهم رقابت داشتیم میدانسم مربی بزرگی خواهی شد اما دست زمان حضورت را در عرصه های بزرگتر کوتاه کرد و افسوس که اکنون در میان ما نیستی اگرچه جایت همیشه در جامعه فوتبال خالی است. یادت گرامی و روحت شاد مظلومترین کاپیتان استقلال.

امامی فر: رضا بزرگ ولی بی ادعا بود

علی امامی فر مربی سابق پرسپولیسیی ها درباره فوت کایپتان سابق استقلال می گوید :  فقدان رضا احدی بازیکنی بزرگ و توانا ،  بی ادعا و با اخلاق را خدمت خانواده ورزش و خانواده محترم ایشان  تسلیت عرض مینمایم.

سامره: یک مظلوم دیگر از فوتبال کم شد

علی سامره سرمربی امیدهای استقلال بعد از شنیدن خبر درگذشت رضا احدی گفت: یک مظلوم دیگر از فوتبال ایران کم شد.
سامره با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، ادامه داد: من درگذشت آقای احدی را به همه ورزشکاران  و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم ، یک مظلوم دیگر از فوتبال ایران کم شد. خدا آقای احدی را بیامرزد. یک روزی همه ما رفتنی هستیم چه خوب است که از ما  به نیکی یاد کنند امیدوارم خدا به خانواده ایشان ،صبر بدهد.

ویسی : امروز برای فوتبالی ها تلخ شد

عبدالله ویسی سرمربی تیم استقلال خوزستان نیز به مانند دیگر اعضای جامعه فوتبال پیام تسلیتی برای درگذشت رضا احدی ارسال کرد. ویسی می گوید: امروز یکی از روزهای تلخ فوتبال ایران خواهد بود چرا که بازیکن و پیشکسوت بزرگ را از دست داد. امیدوارم روحش قرین رحمت الهی شود و از خداوندمتعال برای خانواده اش صبر و شکیبایی خواهانم.

فنونی‌زاده: خدا بیامرزتت آقارضا

 مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت استقلال هم به درگذشت رضا احدی واکنش نشان داد و گفت: با وجود اینکه زیاد در کنار رضا بازی نکردم اما همواره چهره و توانایی او برایم قابل احترام بود. مثل همه پیشکسوت‌ها قدر او را هم ندانستند و حالا باید افسوس نبودنش را بخورند. خدا بیامرزتت آقارضا، روحت شاد.

پیام تسلیت سرمربی راه آهن یزدان

مهدی تارتار نیز درگذشت رضا احدی را به جامعه ورزش تسلیت گفت و برای بازماندگان آرزوی صبر کرد. سرمربی راه آهن با ابراز تاسف از شنیدن خبر درگذشت بازیکن سابق استقلال این ضایعه را به جامعه ورزش و خصوصا هواداران استقلال و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
مهدی تارتار در این باره گفت: خبر دردناکی بود و این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و هواداران استقلال و جامعه ورزش تسلیت می گویم و روحش شاد و قرین رحمت.

ستار همدانی: بدرود مرد بامرام

ستار همدانی ملی پوش سابق فوتبال ایران می گوید : بسیار متاثر شدم و زبانم قاصر است تا در مورد خوبیهای احدی حرف بزنم .جا دارد به خانواده ایشان عرض تسلیت داشته باشم . احدی مهربان و بامرام و یگانه بود .

1086827

مرفاوی: روحت شاد آقای رودی فولر

صمد مرفاوی مربی فوتبال ایران و هم‌تیمی سابق رضا احدی که از درگذشت او مطلع شده با اندوه در این‌باره صحبت می‌کند. مرفاوی می‌گوید: قبل از هر چیز باید به خانواده رضا احدی تسلیت بگویم. رضا فوتبالیستی ممتاز و خوش اخلاق بود که همه ما او را کاپیتان خود می‌دانستیم و به بازی کنار او افتخار می‌کردیم. کاش می‌شد از بازیکن‌هایی مثل او مثل فوتبال آلمان که رودی فولر را در بهترین جایگاه مدیریتی نشانده استفاده کنیم. واقعا حیف واقعا حیف.

دین محمدی: هم بازی خداحافظ

 سیروس دین محمدی با ارسال متنی به ورزش سه نوشت: بسیار من از شنیدن این خبر ناراحتم. آقا رضا در بانک تجارت هم بازی من بودند. امیدوار خدا به خانواده شان صبر دهد.

زرینچه: با اسطوره‌ها مهربان باشیم

جواد زرینچه از هم‌تیمی‌های مهم رضا احدی در دهه 60 محسوب می‌شود. او در واکنش به درگذشت این بازیکن با ارزش استقلال در دهه 60 می‌گوید: از آقارضا کلی خاطره خوب داریم. او فوتبالیست گلی بود. کاش یاد بگیریم نسبت به بزرگان فوتبالمان مهربان‌تر از این باشیم. خدا به خانواده‌اش صبر بدهد.

افشارزاده : خبر تلخی بود

بهرام افشارزاده  مدیر استقلال  درباره فوت رضا احدی چنین گفت : متاسفانه بعد از فوت غلامحسین مظلومی این دومین خبر تلخی بود که در چند وقت اخیر در مورد باشگاه استقلال شنیدم و بسیار از این موضوع ناراحت شدم که یکی از فوتبالیست‌های سابق خود را از دست داده‌ایم و باشگاه استقلال هم این موضوع را تسلیت می‌گوید و امیدوارم مراسم ویژه‌ای برای آن مرحوم برگزار شود.

رضا حسن‌زاده: دلم برات تنگ می‌شه رفیق

مدافع سابق استقلال که سال‌های خوبی در کنار رضا احدی در این تیم داشت، با ابراز تاسف از درگذشت این بازیکن گفت: دلم برات تنگ میشه آقارضا رفیق قدیمی. همه استقلالی‌ها تو را با آن بازی‌های خوب و شوت‌های دیدنی به یاد می‌آورند و مطمئن باش از یادشان نمی‌روی. حیف که کسی قدر توانایی های تو را ندانست. همان توانایی‌هایی که تو در یک مقطع نشان دادی و نسل جدیدی به استقلال تزریق کردی. امیدوارم روحت در آرامش و قرین در رحمت باشد.

فیروز کریمی: امیدوارم جامعه فوتبال از این داغ‌ها نبیند

کریمی که از درگذشت رضا احدی بسیار متاثر شده است در این‌باره می‌گوید: واقعا جای تاسف دارد امیدوارم که جامعه فوتبال از این مشکلات و داغ‌ها نبیند. مدت طولانی است که درگیر این مسائل هستیم. من از صمیم قلب به جامعه ورزش و خانواده محترم مرحوم احدی تسلیت می‌گویم و امیدوارم خاک او باقی عمر خانواده‌اش باشد و مشمول غفران الهی شود.

یدالله اکبری: رضا احدی را تنها گذاشتند

ملی‌پوش سابق استقلالی‌ها در رابطه با درگذشت هافبک سال‌های دور استقلالی‌ها، با صحبت از حیا و ادب وی می‌گوید: رضا احدی پسر نیک فوتبال ایران بود، حیا و ادب و معرفت مثال‌زدنی‌اش زبانزد بود،افسوس که او را تنها گذاشتند، امیدوارم یادش را تنها نگذارند اگرچه خیلی دیر است.

پاشازاده: احدی باید مربی استقلال می شد

مهدی پاشازاده که تاکید می‌کند پیشکسوت استقلال مظلومانه به رحمت خدا رفت از مسوولان خواست توجه بیشتری به این قبیل افراد زحمتکش داشته باشند. پاشازاده گفت: رضا احدی خیلی مظلومانه رفت. من به تازگی متوجه شدم که نگذاشتند آقای احدی مربی استقلال شود. وقتی ما به یک جایی می‌رسیم باید هوای بقیه را داشته باشیم. من با رضا احدی هم دوست بودم، هم اینکه اواخر فوتبال ایشان با اوایل فوتبال من یکی بود و من قشنگ دوران اوج احدی را به یاد می‌آورم. واقعا خیلی تاسف خوردم وقتی آدمی محتاج می‌شود و بعدش فوت می‌کند دردناک است. زمانی یک استادیوم برای رضا احدی بلند می‌شدند. جوان‌هایی را می‌شناختم که مدل آقارضا راه می‌رفتند. خیلی بد شد که با این وضعیت از بین ما رفت، به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.

خوردبین : احدی از خوبها بود

سرپرست پرسپولیس امروز به درگذشت رضا احدی واکنش نشان داد. مرحوم رضا احدی هم گفت: واقعا باید به جامعه فوتبال تسلیت بگویم. رضا از خوب‌‌های فوتبال ایران بود که خیلی زود از بین ما رفت. یادش گرامی.

الهامی: احدی در دوران بازی و مربیگری‌اش مظلوم بود

ساکت الهامی مربی اسبق استقلال تهران هم ضمن عرض تسلیت به جامعه فوتبال به ویژه خانواده احدی و باشگاه استقلال گفت: متاسفانه قدر اینگونه افراد را در فوتبال نمی‌دانیم. او می‌توانست بیشتر از این به فوتبال ایران خدمت کند که تقدیر اینگونه رقم خورد. احدی در دوران بازی و مربیگری‌اش مظلوم بود و حیف شد او را از دست دادیم.

1086825

بهتاش فریبا: روحش شاد و یادش گرامی

بهتاش فریبا یکی از همبازی‌های رضا احدی است. او درباره فوت این بازیکن به یادماندنی آبی‌ها می‌گوید: متاسفم که رضا را از دست دادیم. او یک الگوی خوب و حرفه‌ای برای استقلالی‌ها بود و فراموش نکنیم که در دوره‌ای که هیچ کدام از بازیکنان ایران از مرزها خارج نمی شدند به آلمان رفت. روحش شاد و یادش گرامی.

جهانبخش جعفری: کاش قبل از رفتن احدی به یادش بودیم

بازیکن سابق پرسپولیس در رابطه با از میان رفتن پیشکسوت آبی ها می گوید: رضا احدی انسان بزرگ و یک فوتبالیست بی نظیر بود اما کاش زودتر از اینها به یادش بودیم و تنهایش نمیگذاشتیم، یادش گرامی و روحش شاد

اصغر شرفی: خیلی زود بود

اصغر شرفی سرمربی سابق تیم‌ملی که در آمریکا به سر می‌برد از شنیدن خبر فوت رضا احدی بسیار ناراحت شده است. او می‌گوید: در زمانی که سرمربی استقلال بودم رضا احدی یکی از بازیکنان من بود و من امیدوارم روحش قرین رحمت باشد. کاش جامعه ایران نسبت به چهره‌های شاخص و ستاره‌های مهم تاریخ خود با مهربانی بیشتری رفتار کند. درگذشت احدی زودتر از آنچه که باید اتفاق افتاد.

محمدرضا مهرانپور: احدی الگوی من بود

محمدرضا مهرانپور چپ پای سابق استقلال می‌گوید: رضا احدی برای نوجوان‌های دهه 60 یک الگوی ویژه بود. خود من هم به عشق او فوتبالیست شدم و البته افتخار بازی کنار او را بعدها پیدا کردم. این خبر تلخ و متاثرکننده است و امیدوارم خانواده‌اش با غم فقدان وی کنار بیایند.

مرتضی فنونی‌زاده: ساکت و باحیا بود

مدافع سابق پرسپولیس از هم نسل‌های کاپیتان درگذشته استقلال است. فنونی‌زاده می‌گوید: رضا احدی در دوران خودش یکی از بزرگترین بازیکنان استقلال بود و ما هربار که مقابل او بازی می‌کردیم از تکنیک فوق‌العاده‌اش هراس داشتیم. درگذشت او را به همه اهالی فوتبال تسلیت می‌گویم. او یک آدم باحیا و ساکت بود.

بزیک: یک استقلالی دوست داشتنی

ادموند بزیک مهاجم پرسپولیس درگذشت رضا احدی را به طرفداران استقلال تسلیت می‌گوید. بزیک گفت: متاسفم که یک استقلالی دوست داشتنی را از دست دادیم. صرف نظر از نوع بازی و توانایی‌های فنی من بینش آقای احدی در کشف استعدادهای فوتبال را بسیار دوست داشتم.

اختر: به عشق احدی استقلالی شدم

پیشکسوت باشگاه استقلال از فوت ناگهانی رضا احدی حسابی ناراحت است.  ادموند اختر در این‌باره گفت:  واقعا نمی‌‌دانم چه بگویم، بسیار از این خبر متاسف شدم و امیدوارم خداوند به خانواده احدی صبر بدهد. من به عشق آقای احدی استقلالی شدم و برای دیدن بازی ایشان به استادیوم می‌رفتم. بسیار از خبر درگذشت ایشان متاثر شدم.

میرشاد ماجدی: این روزها برای همه ماست

سرپرست سابق استقلال با اظهار ناراحتی از درگذشت پیشکسوت فوتبال کشور گفت: رضا احدی نه تنها در بحث فنی که در بحث اخلاقی ممتاز بود. تسلیت می گویم به خانواده اش و جامعه ورزش. این روزها برای همه ما خواهد بود. همدیگر را دریابیم.

غلامپور: امثال احدی به حقشان نمی‌رسند

بهزاد غلامپور دروازه‌بان اسبق استقلال تهران هم یکی دیگر از کسانی است که درگذشت احدی را به خانواده آن مرحوم، جامعه فوتبال و استقلالی‌ها تسلیت گفت. او اظهار کرد: کسی را از دست دادیم که از نظر اخلاقی و در دوران بازی از لحاظ فنی بزرگ بود. حق چنین آدم‌هایی در فوتبال ناحق می‌شود و به نظر من او از آن دسته افرادی است که از نظر اخلاقی زبانزد خواهد بود. آرزوی سلامتی برای خانواده‌اش دارم.

مهدی آقا محمدی: قلب بزرگ رضا احدی راه فوتبالم را حرفه ای کرد

جسارت و بزرگ بینی مرحوم احدی در مجموعه استقلال برای دوستانم و در عقاب برای من باعث شد به فوتبال حرفه ای راه پیدا کنیم.
این واقعه تاسف بار را خدمت جامعه فوتبال و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

درخشان : بهترین گل زندگی من

حمید درخشان همبازی احدی در تیم ملی که خاطرات زیادی ار رضا احدی دارد می گوید:در بازی ایران وکره جنوبی،رویم را برگرداندم وجاگیری کردم اما باور نمیکردم او که 19 ساله ویار تازه تیم ملی بود بتواند از آن زاویه به من پاس بدهد،ضربه را زدم وگل شد وهمیشه این گل را به عنوان بهترین گل زندگیم میدانم.

داداش زاده: احدی جا را برای جوان ها خالی کرد

بهزاد داداش زاده بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس خاطره جالبی از احدی دارد . او می گوید :در اردوی تیم ملی بودیم و استانکو سرمربی بود، تیم ملی میخواست در مسابقات آسیایی 1994 هیروشیما حاضر شود، من کنار آقای عابدینی که رئیس فدراسیون بود ایستاده بودم وبه سوالاتش جواب میدادم که ناگهان احدی آمد وبا اشاره به من گفت آقای مهندس تیم ملی برای این جوان هاست اگر اجازه بدهید من بروم ورفت وهمه چیز تمام شد. رضا احدی در امید های استقلال هم که بود برای مسابقات جام حذفی چند نفر را از تیم بزرگها گرفت که من هم جزوشان بودم،با همین تیم امید وبزرگها که جباری،آندو،خسروحیدری،امیر حسین صادقی وآشوبی در آن بودند تا نیمه نهایی بالا آمدیم.

دیدگاه‌ها