کد خبر : 1313364 | 09 فروردين 1395 ساعت 21:05 | 108.3K بازدید | 0 دیدگاه

مهلت قانونی ای اف سی فردا به پایان می‌رسد

ایران میزبان معرفی می‌کند یا کنار می‌کشد؟

فردا بیست و نهم مارچ پایان مهلت تمدید شده فدراسیون فوتبال ایران برای اعلام نظر درباره تصمیم گیری کنفدراسیون فوتبال برای میزبانی بازی های ایرانی و عربستانی در کشورهای بیطرف است.

ایران میزبان معرفی می‌کند یا کنار می‌کشد؟
به گزارش "ورزش سه"، در حالی که رسانه‌های عربستانی با شدت به گمانه زنی در این باره پرداخته‌اند، فدراسیون فوتبال ایران در ایمیلی که 4 روز پیش به مقرر ای اف سی ارسال کرده، از کمیته مسابقات ای اف سی 5 روز برای اعلام نظر درباره تصمیم این نهاد درباره برگزاری تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشورهای بیطرف مهلت خواسته است.

به واقع، فدراسیون فوتبال ایران هنوز برگزاری بازی در یک کشور بیطرف را تأیید نکرده تا کار بخواهد به کشور میزبان برسد. نکته جالب این است که ظاهراً وزارت ورزش موافق برگزاری بازی‌های تیم‌های ایرانی در کشورهای بیطرف نیست و از نهادهایی مثل وزارت امور خارجه کمک طلبیده است.

بعد از حضور ناموفق دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در جلسه‌ای که به این موضوع اختصاص داشت و تعویق یک ماهه بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی در نهایت ای اف سی رأی به برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان بین تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بیطرف داده است اما فدراسیون فوتبال ایران هنوز با این مساله موافقت نکرده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان  از انتخاب عمان بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی خبر داده اما این موضوع حقیقت ندارد اما فدراسیون فوتبال ایران هنوز ایمیلی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نکرده است و البته تنها 24 ساعت تا اعلام نظر فرصت دارد. موضوع این است که این احتمال وجود دارد که فدراسیون فوتبال ایران باز هم از مسوولان کمیته مسابقات زمان بخواهد تا درباره میزبانی یا احتمال حضور یا عدم حضور فکر کرد. در حال حاضر اینطور اعلام شده که عدم حضور تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بهای سنگینی برای این تیم‌ها در پی خواهد داشت اما از آنجا که این یک مساله حقوقی است، حضور قرص و محکم ایران و موضع گیری مقابل تصمیم ای اف سی ممکن است نتیجه متفاوتی با مسائل اعلام شده داشته باشد.

تا به اینجا آنچه که مسلم است این است که فدراسیون فوتبال عملکرد مناسبی در دفاع از حقانیت تیم‌های ایرانی در میزبانی از تیم‌های عربستانی نداشته و البته به دلیل تعطیلات نوروزی مدت زمان مناسبی از دست رفته و تحرک خاصی در این زمینه مشاهده نشده است. در نهایت و در شرایطی که کفاشیان میزبانی عمانی‌ها را تکذیب کرده باید دید که تا 24 ساعت آینده چه تصمیم درباره حضور 3 تیم ایرانی تراکتورسازی، ذوب آهن و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا گرفته خواهد شد و آیا فدراسیون فوتبال و البته در نهایت ورزش ایران زیربار بازی در یک کشور بیطرف که به معنای پذیرش درخواست عربستانی‌ها می‌روند یا نه؟

دیدگاه‌ها