کد خبر : 1313929 | 13 فروردين 1395 ساعت 14:46 | 66.6K بازدید | 0 دیدگاه

کمک داور به جای داور پنالتی گرفت

پرچم جنجالی در نصف‌جهان (گزارش تصویری)

اولین بازی رسمی نصف جهان در سال جدید در حالی با تساوی به پایان رسید که دقایق پایانی اش با یک پرچم جنجالی پیگیری شد.

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم سپاهان و ملوان تا دقایق پایانی با تساوی 1-1 به کار خود ادامه می دادند که برخورد مشکوک توپ به دست مدافع ملوان در داخل محوطه جریمه به یک پنالتی بحث برانگیز بدل شد. البته در این صحنه بیژن حیدری داور وسط در ابتدا این صحنه را پنالتی تشخیص نداد اما با گذشت چند ثانیه کمک دوم با بالا بردن پرچم خود رای به پنالتی داد تا ملوانان به شدت از این تصمیم ناراحت و برای دقایقی به اعتراض بپردازند.

ماجرا از لحظه ای شروع شد که شوت مهاجم سپاهان در میانه های راه به دستان علی رمضانی مدافع ملوان خورد. صحنه ای که خود این بازیکن اعتقاد دارد اصلا نمی توانست پنالتی باشد چون دستان او کاملا بسته بود و این برخورد هیچ عمدی نداشت. بیژن حیدری داور بازی هم همین اعتقاد را داشت چون در ابتدا پنالتی نگرفت اما وقتی دید کمکش مدام پرچم می زند دیگر چاره ای نداشت تا نظر او را تایید کند.

در این صحنه بازیکنان ملوان که اصلا تصور نمی کردند اسیر چنین اشتباه مرگباری شوند مدام به داور، کمکش و مسئولان کنار زمین اعتراض می کردند اما دارو به اجبار پرچم جنجالی کمک خود نقطه پنالتی را نشان داده بود و چاره ای نداشت که بر تصمیمش پافشاری کند. یکی از بازیکنان ملوان در تشریح این صحنه گفت:« راستش در هیچ کجای دنیا داور صحنه ای را که به چشم خود دید و تشخیص داد پنالتی نیست را تحت تاثیر کمکش پنالتی نمی گیرد اما متاسفانه آقای حیدری که تا آن صحنه فوق العاده سوت زده بود، دچار اشتباه شد تا ما دقایق دلهره آوری را سپری کنیم گرچه لطف خدا شامل حال ما شد و اسیر این ناداوری نشدیم و به آن چه کمترین استحقاق ما بود، رسیدیم».

مسلما این پرچم جنجالی می تواند به یکی از سوژه های داوری هفته بیست و چهارم تبدیل شود و کادر داوری بازی سپاهان و ملوان را در مظان اتهامات بسیاری قرار دهد چون ملوانان که بدجوری برای فرار از کابوس سقوط دست و پا می زنند در صورت نرسیدن به گل تساوی برای احقاق حق خود اعتراضات فراوانی انجام می دادند درست مثل ثانیه های بعد از اعلام پنالتی به ضررشان در نصف جهان.

1099247

1099241

1099246

1099244

1099245

1099240


1099242

1099243

دیدگاه‌ها