کد خبر : 1314177 | 14 فروردين 1395 ساعت 16:39 | 59.6K بازدید | 0 دیدگاه

طالب لو به امید تکرار درخشش در اهواز

24 نکته از الکلاسیکوی فوق حساس آبی‌ها

استقلال خوزستان و استقلال تهران باید در اهواز حساس ترین بازی هفته را برگزار کنند تا معادلات بالای جدول کمی روشن تر شود.

24 نکته از الکلاسیکوی فوق حساس آبی‌ها
به گزارش"ورزش سه"، استقلال خوزستان و استقلال تهران تیم های اول و دوم جدول لیگ برتر باید در حساس ترین بازی هفته در ورزشگاه غدیر به مصاف هم بروند. با هم 24 نکته جذاب و خواندنی این دیدار را مرور می کنیم:

1-  در آخرین نبرد دو تیم در اهواز به نتیجه پرگل 4-4 رسیدند که برای استقلال یعقوب کریمی، امیدابراهیمی(2 گل) و سجادشهباززاده گل زدند و در سوی مقابل سیدصالحی(2 گل)، مهدی مومنی و محمد طیبی گلزنی کردند.

2-  یعقوب کریمی تنها گل خود با پیراهن استقلال را در برابر استقلال خوزستان در دیدار برگشت لیگ چهاردهم به ثمر رساند.

3-  بازیکنان مشترک استقلال خوزستان و استقلال اهواز عبارتند از: سهراب بختیاری زاده، میلاد میداوودی، ایمان مبعلی، میثم مجیدی، مهدی مومنی و سیدمهدی سید صالحی.

1099508

4-  در اولین نبرد دو تیم در تاریخ لیگ برتر در اهواز این استقلال خوزستان بود که با درخشش عادل کلاه کج  و ایمان مبعلی توانست 2-0 استقلال تهران را ببرد، البته درآن بازی اشتباه عجیب امیرحسین صادقی از عوامل برد استقلال خوزستان بود.

1099505

5-  در بازی برگشت فصل قبل سیدمهدی سیدصالحی که سابقه بازی در استقلال تهران را داشت توانست دو گل برای تیم استقلال خوزستان بزند و در نوع خود جلب است.

6-  میثم مجیدی و مهدی مومنی تنها بازیکنان این بازی هستند که سابقه بازی در دو تیم دارند و هر دو اکنون عضو استقلال تهران هستند.

7-  در اولین فصل حضور استقلال خوزستان در لیگ برتر، عبدالله ویسی برای کمک به استقلال تهران در جام باشگاه های آسیا ایمان مبعلی را به این تیم داد تا استقلال در این جام همراهی کند.

8-  نبرد آبی های تهران  و استقلال خوزستان تا کنون 2 بار در اهواز برگزار شده است که در ورزگشاه تختی استقلال خوزستان پیروز شد و در ورزشگاه غدیر به تساوی رسیدند و استقلال تهران تا کنون نتوانسته پیروز شود.
9-  دو تیم تا کنون 5 بازی در لیگ برتر با یکدیگر برگزار کرده اند که سهم استقلال 2 برد، 2 تساوی و 1 برد برای استقلال خوزستان بوده است.

10-  عقیل شویعی کعبی دومین بازیکن با فامیل "کعبی" استقلال خوزستان بعد از حسین است که به مانند حسین کعبی در پست دفاع کنار بازی می کند و تنها گلش در لیگ برتر را در بازی رفت برابر استقلال تهران به ثمر رساند.

1099507

11-  بازی رفت دو تیم با تساوی 1-1 به پایان رسید که استقلال های در آن بازی استقلالی ها روی یک صحنه مشکوک به پنالتی اعتراض داشتند، عقیل کعبی برای استقلال خوزستان و پروپچیچ برای استقلال گلزنی کردند.

12- این دیدار سومین بازی مظلومی در اهواز است که مظلومی موفق شده دو بازی قبلش را برابر فولاد و استقلال اهواز پیروز شود و امیدوار است بتواند سومین ان را نیز با برد پشت سربگذارد .

13- پروپچیچ این فصل تنها دو گل برای استقلال در لیگ برتر زده است که هر دو برابر خوزستانی ها بروده اند، در بازی رفت برابر استقلال خوزستان و فولاد خوزستان.

1099506

14- سید مهدی رحمتی به دلیل کارت زردی که برابر پدیده گرفت از این بازی مهم محروم شد و این نبرد بسیار مهم را از دست داد.

15- وحید طالب لو در این دیدار چهارمین بار است که پیراهن استقلال را در این فصل می پوشد در بازی های قبل استقلال با گلری طالب لو یک برد و دو تساوی داشته اند. طالب لو در آخرین دیدار خود برابر استقلال خوزستان عضو تیم راه آهن بود که توانست دو پنالتی از استقلالی های خوزستان مهار کند.

16- محمد طیبی کاپیتان استقلال خوزستان که سابقه گلزنی به استقلال تهران را در اهواز دارد در بازی با ملوان پنجمین کارت زردش را دریافت کرد تا از این دیدار محروم شود، این دومین دیداری است که محمد طیبی در ترکیب این فصل استقلال خوزستان حاضر نیست و به احتمال فراوان ویسی از زوج کولیبالی- شیرزادی استفاده خواهد کرد.

1099504

17- روح الله سیف الهی تنها پرسپولیسی استقلال خوزستان به دلیل اخراج در بازی با ملوان از این بازی محروم شد تا نتواند برابر استقلال تهران به میدان برود.

18-  عبدالله ویسی علاوه بر استقلال خوزستان با تیم های صبای قم و پیکان تهران سابقه مربیگری جلوی استقلال تهران را دارد ، او همچنین زمانی به عنوان کمک مربی همراه با فولاد خوزستان دو بازی رفت و برگشت را برابر استقلال تهران پیروز شد.

19-  در ادوار لیگ برتر استقلال اهواز در لیگ ششم و هفتم بالاتر از استقلال اهواز قرار گرفت، حال باید استقلال خوزتسان می تواند این اتفاق را تکرار کند.

20-  در ادوار لیگ های ایران 8 تیم با نام استقلال در بالاترین سطح مسابقات شرکت کرده اند که اولین آن استقلال تهران و آخرین آن استقلال صنعتی خوزستان بوده اند. این تیم ها عبارتند از : استقلال تهران، آبادان، نوشهر، شیراز، اهواز، رشت، مسجدسلیمان و خوزستان.

21-  برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران دو تیم استقلالی در اینجای لیگ توانسته اند صدر جدول را با یکدیگر اشغال کرده اند.

22-  کم تماشاگرترین بازی خانگی استقلال تهران در لیگ برتر امسال برابر استقلال صنعتی بوده که تنها 3 هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفتند و پیش بینی می شود بازی فردا یک بازی پرتماشاگر باشد.

23- هر دو تیم یک دوره بی شکستی طولانی را در این فصل تجربه کرده اند، استقلال تهران 16 بازی و استقلال خوزستان 15 بازی بدون باخت متوالی را به نام خود زده اند.

24- استقلال خوزستان تنها تیم لیگ برتر است که توانسته است در 4 بازی پیاپی پیروز شود ، استقلال خوزستان از هفته دوازدهم تا پانزدهم برابر تیم های گسترش فولاد، راه آهن، پدیده و ذوب آهن به پیروزی رسیده است.

دیدگاه‌ها