کد خبر : 1318174 | 28 فروردين 1395 ساعت 21:50 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

بایرن 3-0 شالکه؛عکس باواریایی ها روی جام

بایرن مونیخ با پیروزی 3-0 مقابل شالکه، یک گام دیگر به قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا نزدیک شد.

بایرن 3-0 شالکه؛عکس باواریایی ها روی جام
به گزارش "ورزش سه"، شاگردان پپ گواردیولا که میزبان شالکه بودند، در نیمه اول نتوانستند دروازه حریف را باز کنند اما در نیمه دوم سه بار توسط لواندوفسکی (دوبار) و ویدال به گل رسیدند و در نهایت به یک پیروزی پرگل دست پیدا کردند.

با گذشت تنها دو دقیقه نخستین موقعیت خطرناک بازی توسط شاگردان گواردیولا خلق شد جاییکه رافینیا از سمت راست فضای خالی زیادی در اختیار داشت و با همراهی کومان حرکتی رو به جلو را آغاز کرد، سانتر او در نهایت به داگلاس کاستا رسید اما ضربه نهایی این هافبک برزیلی با اختلافی میلی‌متری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد فیلیپ لام با یک ضربه ایستگاهی دومین فرصت بایرن را رقم زد اما توپ او قبل از رسیدن به آلابا توسط گایس مهار شد. در این دقایق بازیکنان شالکه بسیار خونسرد به نظر می‌رسیدند و کاملا دقیق و منظم به کارهای دفاعی می‌پرداختند تا بدان جا که شاگردان گواردیولا نمی‌توانستند بر این برنامه دفاعی غلبه کنند. از دقیقه 16 آبی‌پوشان هم آهسته آهسته جلو کشیدند. دقیقه 23 پی‌یر امیل هویبرگ صاحب توپ شد و با سرعت زیاد به نیمه زمین بایرن نفوذ کرد، سپس توپ رابه سمت راست برای لروی سانه فرستاد، اما آلابا مانع رسیدن این پاس به هدف شد.

1102865

باواریایی‌ها دقیقه 30 فرصت بسیار خطرناکی توسط رافینیا و لام رقم زدند، سانتر زیبای رافینیا روی سر لواندوفسکی فرود آمد اما رالف فرمان با دشواری زیاد موفق شد توپ را مهار کند و دروازه‌اش را از فروریختن نجات دهد. بعد از این موقعیت شاگردان آندره برایتن‌رایتر فورا ضدحمله‌ای را ترتیب دادند، اما مهدی بن‌عطیه مانع رسیدن پاس کایکارا برای هونتلار شد تا تماشاگران حاضر در استادیوم آلیانس آرنا نفس راحتی بکشند.

این دو فرصت سبب شد هر دو تیم هجومی‌تر کار را پیش ببرند اما دفاع تحسین‌برانگیز و مسلط آبی‌های گلزن‌کرشن مانع قدرت‌نمایی بایرنی‌ها صدرنشین بود و در نهایت نیمه نخست با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید.

نیمه دوم با حملات پیاپی بایرنی‌ها که به هیچ وجه قصد تسلیم شدن به نتیجه مساوی را نداشتند آغاز شد. دقیقه 48 ضربه لام از فاصله پنج متری چیزی نمانده بود بایرن را پیش بیندازد اما ماتیپ سد راه توپ شد تا تنها یک کرنر نصیب بایرن شود. دقیقه پنجاه فرصتی در اختیار ماریو گوتزه بود تا او هم بخت خود را بیازماید اما مهار ضربه نهایی او برای رالف فرمان کاری نداشت.
دقیقه 52 شوت آرتورو ویدال روی پاس کینگزلی کومان با تنها چند سانتی‌متر فاصله از سمت راست دروازه به بیرون رفت. بالاخره دقیقه 54 قفل دروازه شالکه شکست و بعد از آنکه سانتر آلابا روی سر ویدال فرود آمد، این هافبک شیلیایی توپ را برای لواندوفسکی مهیا کرد و او موفق شد اولین گل بایرن و بیست و ششمین گل خود در فصل جاری را ثبت کند.
10 دقیقه از این گل گذشته بود که دوباره همین مهاجم لهستانی این بار روی سانتر رافینیا با یک ضربه سر گل دوم را هم وارد دروازه فرمان کرد.

بعد از این گل باز هم مالکیت توپ و میدان اینبار با آرامش بیشتر در اختیار بایرن میزبان بود و آنها توانستند دقیقه 73 برای سومین بار شالکه را مقهور خود کنند. اینبار نوبت آرتورو ویدال بود که روی پاس فرانک ریبری که تازه وارد میدان شده بود دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه 77 مکس مایر به قلب دفاع بایرن زد تا شاید یکی از گل‌ها جبران شود؛ پاس او برای کایکارا موقعیت بسیار خطرناکی را بسود شالکه رقم زد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفته بود
در دقایق پایانی بازی متعادل تر شد و خطر خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد و در نهایت بازی با همان سه گل به پایان رسید.

دیدگاه‌ها