کد خبر : 1327180 | 31 اردیبهشت 1395 ساعت 22:38 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

توخل: این فینال با فینال‌های قبلی فرق دارد

سرمربی دورتموند معتقد است این بار باید از پنجمین حضور پیاپی در فینال به نتیجه رسید.

توخل: این فینال با فینال‌های قبلی فرق دارد

به گزارش "ورزش سه"، فردا شب از ساعت 22:30 بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ دیدار فینال فصل جاری جام حذفی آلمان را در المپیا اشتادیون شهر برلین برگزار خواهند کرد.

 

در نشست خبری پیش از آغاز این مسابقه توماس توخل گفت:" امروز در حین حرکت به سوی فرودگاه دورتموند احساسی کاملا متفاوت از همیشه داشتیم؛ بهر حال این بازی مسلما با یک دیدار بوندسلیگایی فرق می‌کند. من واقعا مشتاق فینال هستم و از اینکه وظیفه هدایت بروسیا را در این مسابقه بر عهده دارم خوشحالم. البته هیجان و اضطراب هم جزئی از احساسات جاری‌ام است. حالا و طی ساعات آینده باید بنشینم سناریوهای مختلفی را جهت آماده شدن برای این بازی طراحی کنم.

 

 

1113068

 

ما باید برای خیلی چیزها آماده باشیم اما در عین حال باید بتوانیم از آزادی عمل در زمین هم برخوردار باشیم. باید خیلی سریع خود را در جریان بازی پیدا کنیم و کنترل کار را در دست بگیریم تا بشود بهترین عملکردمان را به منصه ظهور برسانیم. آنچه مهم است این نیست که فردا چطور می‌توان به بهترین نحو از بازی لذت برد بلکه این است که چطور برنده مسابقه شد."


او بعد از سوال خبرنگاران در مورد تاثیر نتایج دور از انتظار هفته‌های اخیر، افزود:" انگیزه مجدد در تیم پیدا شده که ضروری هم هست. هر چیز دیگری در مقابل بایرن جوابگو نخواهد بود. من اینجا هستم زیرا این شانس را دارم که بروسیا دورتموند و به عبارتی بازیکنان بسیار با اعتماد به نفس و مستعدی را رهبری کنم. وقتی دورتموند طی پنج سال پنج بار در فینال حضور داشته، این دستاورد گفته‌های بسیاری دارد؛ حتی در مورد هوادارانی که انرژی تیم را تامین می‌کنند.

 

از اینرو حق داریم به پیروزی در فینال بیندیشیم و حق هم داریم که خود را سزاوار این برد بدانیم. صرف حضور در فینال اهداف ما را تامین نمی‌کند. ما به خودمان اجازه می‌دهیم بالاترین‌ها را بخواهیم و برداشتن این گام هم در همین راستاست. امیدوارم نمایشی که در فینال ارائه می‌دهیم نمایانگر این افکار باشد. نباید بازی کردن در فینال به یک عادت همیشگی تبدیل شود، بلکه پنجمین فینال پیاپی باید با اولین فینال فرق داشته باشد."

 

 

1113070

 

 

او در مورد نفرات فعلی‌اش هم گفت:" شینجی کاگاوا به تمرینات بازگشته و به جز او همه نیروهایم حتی جو هو پارک، نون سوبوتیچ و ایلکای گوندوگان هیچ مشکلی ندارند و آماده‌اند."


تیم‌های او همواره با الهاماتی خاص وارد صحنه می‌شوند. همواره اتفاقی باارزش است که خود را با بهترین‌ها محک بزنید و او ]پپ] بهترین است! از این نظر، رفتن او مسلما خسارت بزرگی است. از طرفی می‌توان گفت اینکه دیگر مجبور نباشی مقابل او بازی کنی اتفاق مبارکی است اما آن سویه دیگری که گفتم صادقانه‌تر بود."

دیدگاه‌ها