کد خبر : 1342335 | 30 تیر 1395 ساعت 10:42 | 10.7K بازدید | 1 دیدگاه

صالحی، رئیس کمیته استیناف

از محرومیت تماشاگران استقبال نمی‌کنیم

کمیته استیناف رای صادره از سوی کمیته انضباطی در خصوص محرومیت تماشاگران استقلال را تایید کرد. بنابراین دیدار این تیم در برابر نفت تهران در هفته نخست بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

از محرومیت تماشاگران استقبال نمی‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا صالحی – ر ئیس کمیته استنیاف در پاسخ به این سوال که آیا امکان بخشش طرفداران استقلال وجود نداشت تا دیدار این تیم در برابر نفت در هفته نخست با حضور تماشاگر برگزار شود؟ گفت: با توجه به سوابقی که در پرونده استقلال وجود داشت قانون چنین اجازه ای را به ما نمی دهد و وظیفه ما اجرای قانون است. استقلال پیش از صدور این رای به دفعات به خاطر تخلفات تماشاگرانش جریمه شده بود و پوئن های لازم به این تیم داده شده بود. پیش تر تایید رای محرومیت تماشاگران پرسپولیس نیز به همین خاطر بود.


علیرضا صالحی بررسی پرونده مهدی رحمتی توسط این کمیته را رد کرد و گفت: از آنجایی که محرومیت مهدی رحمتی دو جلسه بود و محرومیت تا سه جلسه قطعی است و کمیته انضباطی نیز بر قطعیت رای تاکید کرده بود حق ورود به این پرونده را نداشتیم.


رئیس کمیته استیاف در خصوص اینکه گفته می شود در فوتبال حرفه ای محرومیت  تماشاگران منسوخ شده است، گفت: مادامی که این قانون در آئین نامه وجود داشته باشد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال برای تنبیه تماشاگران ملزم به استفاده از آن هستند و بی شک قانونگذار با توجه به شرایط و فرهنگ حاکم بر فوتبال ایران این قانون را تدوین کرده است. البته این طور نیست که ما علاقمند به استفاده از این قانون باشیم و همان طور که می بینید ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پیش از صدور رای محرومیت باشگاه ها را جریمه نقدی می کنند اما نمی شود قانون نوشته شده را نادیده گرفت. در فوتبال هر کشوری آئین نامه انضباطی متناسب با شرایط و فرهنگ همان کشور نوشته می شود و  تکرار می کنم حتما تدوینگر این قانون در فوتبال ایران همه مسا ئل را لحاظ کرده است. با این حال هر گاه این قانون  نقض شود ما هم از آن استقبال خواهیم کرد و حتما در چنین شرایطی مکانیزم بهتری برای مقابله با تخلفات تماشاگران اندیشیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها