کد خبر : 1344490 | 06 مرداد 1395 ساعت 18:27 | 16.6K بازدید | 1 دیدگاه

چرا تیم های ایرانی در هفته اول شاداب نیستند

بررسی عملکرد استقلال نشان می دهد که افت این تیم در دیدار برابر نفت تهران طبیعی است.

چرا تیم های ایرانی در هفته اول شاداب  نیستند

به گزارش "ورزش سه"، افت بدنی بازیکنان استقلال در دیدار برابر نفت تهران کلید واژه بحث کارشناسی این دیدار بود. بسیاری از کارشناسان افت بدنی استقلال در نیمه دوم را دلیل اصلی عقب نشینی استقلال و واگذاری نتیجه این بازی توسط شاگردان منصوریان می دانند. البته موضوع افت بدنی و ضعف تیم ها در هفته های اول لیگ سالهای زیادی است که در فوتبال ایران دیده می شود و مربیان ایرانی همچنان با این مشکل رو به رو هستند.


پوریا جراحی که یک مربی بدنساز است در این باره می گوید: بابت این اتفاق به منصوریان و دیگر سرمربیان ایرانی حق می دهم زیرا فرصت استراحت امسال بسیار کم بوده است و بازیکنان تنها دو هفته پس از پایان لیگ، تمرینات آماده سازی خود را آغاز کردند. مربیان نیز در این میان از روشی استفاده کردند که در طول لیگ فرسایشی سی هفته ای بتوانند تیم شادابی داشته باشند و هفته های اول را فدای چند بازی ابتدایی نکردند.


انتخاب روش بدنسازی و فرصت کم یا زیاد تیم ها برای آماده سازی بدن بازیکنان تنها عامل تاثیر گذار بر وضعیت فیزیکی بازیکنان در هفته های ابتدایی لیگ نیست. مربی بدنساز فوتبال ایران در این باره می گوید: بازیکنان ایرانی به دلیل اینکه با تیمها قرارداد ندارد پس از پایان لیگ تا انتخاب تیم جدید و شروع تمرینات زندگی حرفه ای ندارند و تنها نام حرفه ای را یدک می کشند. در زمان استراحت بازیکنان اصول حرفه ای را فراموش می کنند و به همین دلیل از شرایط آرمانی بدنی خود دور می شوند تا مربیان برای بازگرداندن آنها به مرز آمادگی کار سختی داشته باشند.


در دیدار استقلال برابر نفت، هر چند شاگردان منصوریان در اواسط بازی از وضعیت ایده آل خود فاصله گرفتند و مجبور به عقب نشینی برابر حریف خود شدند اما آبی ها بابت قرعه نفت بدشانس بودند زیرا برای تیم هایی که دوران بدنسازی کامل داشتند، بهتر این است تا برابر تیمی از جنس خود که بدنسازی نکرده است قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها