کد خبر : 1347694 | 18 مرداد 1395 ساعت 10:28 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

تیم منصوریان زمان می خواهد

آنالیز دیدار استقلال – صنعت نفت

استقلال با ضعف هایی که در اجرای دفاع تیمی داشت در برابر صنعت نفت در بعد ایجاد موقعیت روی دروازه حریف خوب عمل کرد. ایده های حمله ممکن است در هر تیمی متفاوت باشد و خیلی نمی شود به شکل ها ایراد گرفت و هر تیمی مبتنی بر توان حمله می کند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در بازی با صنعت نفت بیشتر از آنکه موقعیت ایجاد کند موقعیت هدر داد و در چنین شرایطی طبیعی است که اشتباهات دفاعی آزار دهنده باشد.
صنعت نفت با همه توان و شایسته فوتبال کرد و مقاومت و امید به پیروزی در این تیم شایسته تحسین است.


اما استقلال برای بهتر شدن نیاز به همراهی دارد. از سوی باشگاه. از سوی تماشاگران و از سوی پیشکسوتان. استقلال با توجه به دگردیسی زمان می خواهد که خود را پیدا کند و روی هدف متمرکز شود.

 

1132624


این نه فقط معضل استقلال بلکه معضل خیلی از تیم های باشگاهی لیگ برتر و دسته اول است.
بازی هافبک ها در دفاع روی یک خط. در این صورت تیم مهاجم با یک پاس همه هافبک ها را از بازی خارج می کند و در منطقه یک سوم دفاعی حریف با برتری عددی حمله را دنبال می کند.
در این صحنه چنین اتفاقی رخ می دهد که شکل حمله را می توانید در تصویر 2 نگاه کنید. مربیان خارجی در تمرینات دفاعی برای حل این معضلی تمرینی دارند به نام دفاع جنگلی. چینش نامرتب بازیکنان به هنگام دفاع کردن منظور است.

 

1132625


بازیکن نزدیک توپ فشاری به بازیکن صاحب توپ نمی آورد و دو مدافع هم کنار هم ایستادند و به نظر می رسد یکدیگر را گرفته اند. توپ به جناح راست می رود و بال راست صنعت نفت بی هیچ مزاحمتی نفوذ و سانتر می کند و مهاجمی که با فلش مشکی مشخص شده به داخل می زند و با ضربه سر دروازه استقلال را نشانه می گیرد. برتری عددی با استقلال است و این نشان می دهد برتری عددی دلیل قانع کننده ای برای دفع توپ نیست. استقلالی ها همه این ها را می دانند اما با تمرکز دفاع نمی کنند.

 

1132629


بی تعارف استقلال در بازی با صنعت نفت در ایجاد موقعیت روی دروازه حریف خوب عمل کرد و به اندازه کافی برای رسیدن به پیروزی صاحب موقعیت شد. از کاوه رضایی که سال های سال است در لیگ برتر بازی می کند هدر دادن چنین موقعیتی عجیب بود. وی در این صحنه باید توپ را به بازیکن هم تیمی پاس می داد چون زاویه وی هر لحظه در حال تنگ تر شدن است و از سویی از سمت مدافع حریف تحت فشار است. پیش از تصمیم گیری و شاید حرکت باید محیط را دید. هم فضا و هم هم تیمی ها.

 

1132626


صحنه منجر به گل استقلال. مدافع صنعت نفت که روی قوس ایستاده با فاصله از بختیار رحمانی است! فاصله ایجاد شده میان وی و مدافع میانی فضای خوبی را به بختیار رحمانی داده و این بازیکن بعد از تصاحب توپ بی دغدغه آن را برای علی قربانی پاس می کند. علی قربانی از سوی مدافع چپ استقلال تحت فشار نیست و در ادامه به راحتی به توپ ضربه می زند و گل استقلال را به ثمر می رساند.
بدبینی نسبت به توپی که وارد محوطه جریمه صنعت نفت می شود از سوی بازیکنان این تیم دیده نمی شود.

 

1132628


در این صحنه واضح و ملموس است که گل استقلال کاملا درست بوده است. اما بعد از این گل از سوی صنعت نفتی ها شاهد اعتراض به تصمیم داوری بودیم. البته نه فقط صنعت نفت، کادر فنی و بازیکنان همه تیم ها وقتی تصمیمی برخلاف میل باطنی آنها گرفته می شود فغان سر می دهند که گویی داور اشتباه کرده است!
در این صحنه جایگیری خوب بختیار رحمانی قابل اشاره است و فاصله بازیکنان با بختیار نشان می دهد یک لحظه غفلت مساوی است با گل حریف. باز هم قرار گرفتن هافبک ها در دفاع روی یک خط که اشتباه است.

 

1132627


خیلی از پنالتی های که در بازی های لیگ برتر داده می شود ضرروتی ندارد و به دلیل بی احتیاطی بازیکنان مدافع است. 7 بازیکن استقلال پشت توپ هستند و در چنین وضعیتی امید ابراهیمی خطا می کند و ضربه پنالتی به حریف می دهد! هر چند اگر مهاجم صنعت نفت روی سر توپ می زد می توانست با شوت از دروازه استقلال را نشانه بگیرد.  اگر این اتفاق رخ می داد بهتر از پنالتی دادن بود. به هر صورت این اشتباه نتیجه بازی را به سود صنعت  نفت تغییر داد هر چند که تیم باخت نه امید ابراهیمی.


علی بنی شیخ الاسلامی

دیدگاه‌ها