کد خبر : 1348509 | 20 مرداد 1395 ساعت 18:47 | 61.3K بازدید | 0 دیدگاه

سوپرکاپ، مقدمه ای برای یک فصل درخشان

یادداشت: چرا باید به درخشش رئال مادرید خوشبین بود؟

رئال مادرید تاکنون به جز بازگرداندن موراتا حرکت مهمی در بازار نقل و انتقالات نداشته؟ مهم نیست چرا که سوپرکاپ اروپا نشان داد می توان به درخشش این رئال مادرید در فصل آتی بسیار خوشبین بود.

یادداشت: چرا باید به درخشش رئال مادرید خوشبین بود؟

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته با شکست 3-2 سویا در سوپرکاپ اروپا،  اولین جام فصل را کسب کرد تا زیدان در طول 9 ماهی که از حضورش روی نیمکت این تیم می گذرد، دو جام ارزشمند برای کهکشانی ها به ارمغان آورده باشد. بازی شب گذشته نشان داد که می توان به این رئال برای درخشش در فصل 2016-2017، خوشبین و امیدوار بود.

 

 

1133406

 

 

بدنسازی استثنایی: در پیش فصل هستیم؟ رئال هنوز به ریتم خود نرسیده؟ بازیکنان خسته از تمرینات بدنسازی هستند؟ کافی است به دو گل دقایق 93 و 119 شب گذشته رئال نگاه کنید تا متوجه شوید رئال مادرید تا چه اندازه از لحاظ فیزیکی در فرم مناسبی قرار دارد.

کارواخال دقیقه 119 سوپرکاپ آن استارت به یاد ماندنی را زد تا گل قهرمانی رئال را به ثمر برساند. در چنان دقیقه ای از بازی، معمولا نمی توان از یک بازیکن انتظار داشت 25 متر توپ را جلو برده و یک گل انفرادی بزند اما کارواخال این کار را انجام داد.

پشت این کیفیت بالای بدنی رئالی ها، بدنساز جدید این تیم قرار دارد. پینتوس که امسال از سوی زیدان به عنوان بدنساز در رئال حضور دارد، با متد ویژه خود، از رئال تیمی آماده برای شروع فصل ساخته است.

تمرینات او به قدری طاقت فرسا هستند که بنزما، آسنسیو، دانیلو و یورنته، در مقاطعی نتوانستند تمرین را به انتها برسانند. خامس، راموس و مودریچ نیز که دیرتر به تمرینات اضافه شده بودند، تمرینات دشوار زیر نظر پینتوس را با تمام وجود لمس کردند. رئال آماده تر از هر زمان دیگری خود را مهیای شروع یک فصل دشوار دیگر کرده است.

 

 

1133376

 

 

حضور همیشگی کاپیتان در لحظات حساس: سرخیو راموس را باید مرد لحظات بحرانی و حساس دانست. او شب گذشته دقیقه 93 با گل خود به داد رئال رسید تا همچون فینال لیگ قهرمانان دو سال پیش، رئال را از شکست نجات دهد. همان گل باعث شد کار به وقت اضافه کشیده شده و رئال فرصت پیروزی کسب کند.

راموس مرد فینال هاست همانطور که در فینال لیگ قهرمانان 2014، فینال جام جهانی باشگاه های 2014 و نیز فینال لیگ قهرمانان 2016 گلزنی کرده بود. راموس شب گذشته هرچند از فرم همیشگی خود کمی فاصله داشت و حتی یک پنالتی را نیز به سویا تقدیم کرد اما 20 دقیقه بعد نشان داد که یک کاپیتان چگونه می تواند تیمش را از مخمصه نجات دهد. قدرت ذهنی و روحیه بالای راموس، در فصل آتی نیز بسیار به کار رئال خواهد آمد.

 

 

1133173

 

 

هماهنگی عالی لوکاس و آسنسیو و اسپانیایی تر شدن ترکیب رئال: در رئال مادرید فصل آتی، اسپانیایی های بیشتری حضور خواهند داشت. در ترکیب اولیه بازی با سویا شاهد حضور 7 بازیکن اسپانیایی بودیم که از سال 2000 بی سابقه بود.

لوکاس واسکز، فصل گذشته یار دوازدهم زیدان بود و هرگاه به زمین می آمد، تاثیرگذار نشان می داد. او چنان درخشید که دل بوسکه از او به تیم ملی اسپانیا دعوت کرد و در یورو 2016 نیز فرصت بازی پیدا کرد. لوکاس شب گذشته پاس گل دقیقه 93 را به راموس داد و بهترین بازیکن زمین بود.

در کنار لوکاس، پدیده جوان دیگری بازی می کرد. آسنسیو که گل اول بازی را به شکلی استثنایی به ثمر رساند تا ثابت کند که می تواند فصل آتی یکی از بازیکنان رئال مادرید باشد. زیدان او را 120 دقیقه در زمین نگاه داشت و در نشست خبری خود نیز تایید کرد که وی فصل آتی در رئال باقی خواهد ماند. همکاری فوق العاده لوکاس و آسنسیو، هواداران رئال را به آینده امیدوارتر کرد.

 

 

1133409

 

 

انبوه بازیکن خوب در میانه زمین: از کاسمیرو به بعد، شاهد ترکیبی کاملا متفاوت نسبت به فینال میلان برابر اتلتیکو بودیم. در میانه زمین، کروس و مودریچ در ترکیب نبودند و به جای آنها، ایسکو و کوواچیچ بازی می کردند. ایسکو یک بار دیگر از سوی زیدان به خامس ترجیح داده شد و خوب هم بازی کرد.

زیزو در مقطع پایانی فصل گذشته نیز خامس را نیمکت نشین کرد و به ایسکو بیشتر از او میدان می داد. خامس از نیمه دوم وارد زمین شد و او هم بازی موثری از خود به نمایش گذاشت. رئال شب گذشته نشان داد که بدون کروس و مودریچ، هافبک هایی در اختیار دارد که می تواند رویشان حساب ویژه ای باز کند حتی در دیدار مهمی مثل سوپرکاپ اروپا.

 

 

1133377

 

 

ناامیدی و پا پس کشیدن هرگز: رئال شب گذشته یک بار دیگر نشان داد که هرگز ناامید نمی شود. این خصوصیت در DNA رئال مادرید وجود دارد. بازیکنان این تیم همانطور که هواداران رئال شعار می دهند:" تا لحظه آخر به پیش رئال"، حتی تا یک دقیقه به پایان بازی هم امید خود را از دست ندادند و توانستند دقیقه 93 کار را به تساوی بکشانند. گل قهرمانی نیز دقیقه 119 به ثمر رسید.

فصل گذشته رئال در نوکمپ برابر بارسا توانست بازی 1-0 باخته را در دقایق پایانی با برد 2-1 عوض کند و یا در وایکاس برابر رایو وایکانو و نیز در آنوئتا برابر سوسیداد که با گل های دقایق پایانی بیل، همچنان به قهرمانی در لالیگا امیدوار ماند.

 

 

1133407

 

 

نیمکتی غنی و مطمئن: رئال مادرید، امسال ذخیره های مطمئنی در اختیار دارد. کافی است به ترکیب شب گذشته نگاه کنید. شکی نیست که وقتی رونالدو، بیل، ناواس، کروس، مودریچ و بنزما آماده بازی شوند، بازیکنانی چون کاسیا، موراتا، لوکاس، آسنسیو و ایسکو به نیمکت خواهند رفت ولی همین ها نشان دادند که زیدان هر زمان که اراده کند، می تواند به مهره های ثابت خود استراحت داده و تیمی سرحال و قبراق در مقطع پایانی فصل داشته باشد.

در خط حمله نیز حضور بازیکنی مثل موراتا که سبک بازی متفاوتی نسبت به رونالدو، بیل و بنزما دارد، می تواند به کمک رئال در بازی هایی بیاید که کار برای این تیم گره خورده است. درست است که موراتا شب گذشته حتی یک ضربه داخل چارچوب نداشت اما او بطور حتم در ادامه حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دیدگاه‌ها