کد خبر : 1349566 | 23 مرداد 1395 ساعت 23:31 | 137.2K بازدید | 0 دیدگاه

قرعه کشی وزن ٥٩ کیلو؛ بررسی مسیر ناهموار سوریان

مأموریت سوریان؛ انتقام و جاودانگی

رقبای حمید سوریان برای طلای المپیک ریو مشخص شده اند و حالا رقبایی که بسیاری از آنها در بازی های انتخابی با او کشتی گرفته اند و حریف های قدیمی محسوب می شود موانعی در راه پر و پیچ خم دومین طلای المپیک هستند.

مأموریت سوریان؛ انتقام و جاودانگی

به گزارش "ورزش سه"، حمید سوریان در حالی مبارزه های خود در وزن 59 کیلوگرم را آغاز میکند که با توجه به سختی رقابتها و شمار مدعیان جدی در هر وزن که از فیلترهای مختلف جواز حضور در مسابقات را کسب کردند از قبل نیز انتظار دشواری مسابقاتی در حد المپیک برای علاقمندان کشتی دور از تصور نبود.


حمید در حالی در دور اول به مصاف اوتای ژاپنی می رود که هنوز تلخی شکست 7 به 4 مقابل این چشم بادامی تند و تیز در گزینشی قراقستان را از یاد نبرده.شکستی که سوریان را عازم مسابقات گزینشی اولان باتور و استانبول کرد تا راه سخت رسیدن به المپیک با مکافات زیادی به سرانجام برسد.


سوریان در صورت پیروزی در دور بعد به مصاف برنده ابراگیم لابازانوف روس و المات کبیسبایف قزاق خواهد رفت.لابازانوف که جایگزین ماریانیان شده و در رقابتهای قهرمانی روسیه نیز در گروزنی عنوان قهرمانی را کسب کرده از مدعیان این وزن است. کبیسبایف نیز از 60 کیلو سابق به این وزن آمده .نائب قهرمان جهان در 2011 استانبول که درآن سال در فینال 60 کیلو به امید نوروزی باخت از باتجربه ترین و فنی ترین کشتی گیران این وزن است.عنوان پنجمی المپیک لندن،پنجمی جهانی بوداپست 2013، برنز جهانی لاس وگاس 2015 و عناوین ارزشمند آسیایی از کبیسبایف کشتی گیری خطرناک ساخته.


سوریان که در صورت پیروزی در کشتی اول و دوم برای صعود در وزنی که 19 نفر حضور دارند باید کشتی های سوم و چهارم را نیز بگیرد رقیبان محکم دیگری نیز دارد از جمله روشن بایراموف آذربایجانی دارنده دو نقره المپیک و قهرمان جهان، تیلکه از امریکا و بایک کره ای که همگی در گروه قهرمان ارزنده کشورمان هستند.در شب جدال مدعیان بزرگ 59 کیلو، بوررو از کوبا قهرمان جهان در لاس وگاس، یون از کره شمالی ددارنده مدال برنز سال گذشته در امریکا ، ارالیف قرقیز و تسمرادف قهرمان بزرگ کشتی ازبکستان در گروه مقابل حمید قرار دارند.


سوریان که به جز یکی دو تن که با آنها کشتی نگرفته سابقه شکست اکثر مدعیان این وزن را دارد بسیار امیدوار است در سومین المپیک دوران ورزشی خود با کسب دومین طلای المپیک در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی جایگاهی جاودانه کسب کند.


حمید سوریان فرنگی کار ٥٩ کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدار بازی های المپیک از ساعت ١٧.٣٠ فردا یکشنبه ٢٤ مرداد ماه در برابر اوتا شینوبو ژاپنی قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها