کد خبر : 1349942 | 25 مرداد 1395 ساعت 10:00 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

نمایش نا امید کننده توپچی ها در راند اول

آرسنال؛ فصل جدید و مشکلات قدیمی

هواداران آرسنال از قبل از شروع فصل جدید هم به کاستی های تاکتیکی ترکیب آرسن ونگر که از ترکیب دفاع میانی این تیم هویدا بود، واقف بودند.

آرسنال؛ فصل جدید و مشکلات قدیمی

به گزارش "ورزش سه"، فصل جدید برای آرسنال باز هم با تکرار همان مشکلات قدیمی آغاز شد. وقتی که در ابتدای فصل نقل و انتقالات تابستانی، گرانیت ژاکا با 5 میلیون یورو به جمع توپچی ها پیوست، بسیاری از هواداران این تیم در انتظار تابستانی هیجان انگیز و ورود بازیکنانی بزرگ به رختکن آرسنال بودند. اما در عوض، آرسنال تقریبا فعالیتی در تابستان نداشت و بی تجربگی بازیکنان ترکیب اولیه آرسنال در بازی افتتاحیه، کاملا به چشم می خورد. آرسنال هرگز با این زوج خط دفاعی در لیگ برتر شرکت نکرده بود.

 

1134874

 

اگرچه بحث عدم توفیق توپچی ها در فصل نقل و انتقالات، مرکز ثقل صحبت های آرسنالی ها بعد از شکست ملال انگیز برابر لیورپول بود، اما نباید برتری تاکتیکی یورگن کلوپ بر پرسابقه ترین مربی لیگ برتر را نیز نادیده گرفت. کلوپ و دستیارش، زیلیکو بواچ، در طول بازی مدام در منطقه فنی مربیان بالا و پایین می می پریدند و تاکتیک های کار شده را به بازیکنانشان گوشزد می کردند تا به قلب دفاع جوان آرسنال حمله ور شوند.

 

احتمال زیادی وجود دارد که شکوردان مصطفی، مدافع 24 ساله والنسیا طی روزهای آینده به جای پرمرته تاکر و گابریل مصدوم جذب شود، اما حتی حضور او هم نمی تواند ضامن امنیت منطقه دفاعی شاگردان ونگر باشد. غیبت بازیکنان مهمی مثل اوزیل، ژیرو و کوشیلنی نیز می تواند در زمره دیگر بهانه های ونگر برای توجیه این شکست سنگین قرار بگیرد.

 

اگرچه آرسنال یک بار دیگر توانایی های خود را برای بازگشت به بازی، با زدن 2 گل بعد از نتیجه 1-4، نشان داد، اما انگار آنها فقط زمانی می توانند بازی خوبی از خود ارائه بدهند که تحت فشار قرار بگیرند.

 

بعد از سال 2009 و دیدار برابر چلسی، لیورپول تبدیل به اولین تیمی شد که موفق شد 4 گل در ورزشگاه امیریتس به ثمر برساند و کوتینیو با بازی درخشان و به ثمر رساندن دو گل، می تواند شخصیت اول این نمایش درخشان لقب بگیرد.

 

 

1134872

 

 

دادن 19 پاس متوالی و نفوذ غیرقابل مهار سیدو مانه به قلب دفاع  آرسنال در صحنه گل چهارم را می توان کلاس آموزشی بسیار خوبی با سرفصل فوتبال هدفمند، برای آرسنال تلقی کرد. هر دو تیم، نتایج خوبی در  مسابقات پیش فصل گرفته بودند اما کاملا مشخص بود که برتری 0-4 مرسی سایدی ها برابر بارسا، بسیار چشمگیرتر از پیروزی خفیف آرسنال برابر منچسترسیتی است.

 

اعتراض به اجرای سناریو تکراری "صرفه جوییی در مسائل مالی" به کارگردانی آرسن ونگر، یک بار دیگر از سوی هواداران آرسنال به شدت شنیده شد. آرسنال یک بار دیگر در جذب یک بازیکن تاثیرگذار در بازار نقل و انتقالات تابستانی ناکام مانده است. اگر آنها قصد دارند با رقبای تقویت شده خود مبارزه کنند، باید در مدت زمان باقیمانده بازار تابستانی چاره ای بیندیشند.

 

 

1134873

 

 

کلملا مشخص است که رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر نسبت به فصول گذشته سخت تر شده است و روی کاغذ، حداقل شش مدعی اصلی برای کسب عنوان قهرمانی وجود دارد و اگر ونگر سودای نتیجه گیری در سر دارد، باید حداقل 2 بازیکن در کلاس جهانی به ترکیب آرسنال طی دو هفته آینده اضافه کند.

 

البته به غیر از مسائل مربوط به بازار تابستانی، سوالات مهم دیگری در مورد این شکست، ذهن هواداران آرسنال را به خود مشغول کرده است. چرا در حضور بازیکنانی مثل الکسیس سانچز و آرون رمزی، تئو والکات پشت ضربه پنالتی قرار رفت؟ چرا جوئل کمپل علیرغم بازی های درخشان در پیش فصل، در لیست آرسنال برای جدال با لیورپول قرار نگرفت؟

 

آیا میدان دادن به راب هولدینگ 20 ساله در قلب خط میانی، در حالیکه هنوز تجربه بازی در لیگ برتر را نداشت، تصمیمی منطقی بود؟ آیا ناچو مونرال قادر به بازی کردن در پست دفاع میانی نبود؟

 

البته شکست دیروز، چند پیام روشن نیز برای آرسن ونگر به همراه داشت. تئو والکات با گلی که به ثمر رساند، نشان داد که می تواند در فرم اصلی خود به میدان برود. همچنین چمبرلین با درخشش در نیمه دوم نشان داد  که لیاقت حضور در ترکیب اصلی آرسنال را دارد. البته با نتیجه ای که در تابلو اعلانات ورزشگاه خانگی توپچی ها ثبت شد، هیچ کدام از این اتفاقات به چشم تماشگران آرسنال نخواهد آمد.

 

 

1134776

 

 

قطعا صدای سوت تماشاگران در انتهای بازی بر علیه ونگر، برای اولین بار در ورزشگاه امیریتس شنیده نشده است. نمایش دیروز آرسنال تقریبا از هفته ها پیش قابل پیش بینی بود. آنها برای حضور در بین مدعیان قهرمانی باید تقویت شوند تا بتوانند بلندپروازی لازم برای قهرمانی در لیگ برتر را در خود ببینند.

 

ونگر هنوز هم برای تقویت تیمش در تابستان زمان دارد و هواداران آرسنال امیدوارمد تا نمایش دیروز آنها، زنگ خطری جدی برای ونگر قلمداد شده باشد. با ترکیب فعلی، آرسنال فصل جدید هم با همان مشکلات قدیمی پا به مسابقات لیگ برتر گذاشته است.

دیدگاه‌ها