کد خبر : 1350026 | 25 مرداد 1395 ساعت 12:29 | 33.9K بازدید | 0 دیدگاه

پایان خوش قصه عبدولی (گزارش تصویری)

کشتی گیر وزن 75 کیلوگرم ایران در روز ناکامی ورزش ایران، توانست با یک برنز ارزشمند مزد تلاش خود را بگیرد.

به گزارش "ورزش‌سه"، چیزی که ما از سعید عبدولی در ذهن داشتیم، این بود که همیشه حقش را خورده اند و با ناملایمتی اجازه ندادند او در رقابت های مهم به موفقیت های زیادی برسد. دیروز اما او نمای دیگری را از خودش به دل مردم نشاند. قهرمان کشتی فرنگی جهان بعد از سالها می خواست با کسب مدال طلای المپیک ریو همه اتفاقات گذشته را به دست فراموشی بسپارد. او اما در شروع کار با یک لغزش کوچک خودش را در آستانه یک ناکامی بزرگ قرار داد.


بدشانسی در گام اول
سعید عبدولی پس از سپری کردن قرعه استراحت در گام نخست رو به روی کشتی دانمارکی ایستاد. سعید که ذاتا کشتی گیر تکنیکی نیست و اعتنای زیادی به فنون فرنگی نمی کند، روی تشک با جنب و جوش زیاد سعی در خسته کردن حریف و استفاده از تک فرصت ها داشت. عبدولی مانند همیشه با حملات پی در پی توانست حریف دانمارکی را تحت فشار قرار دهد و حتی یک امتیاز هم بگیرد. در ثانیه های پایانی اما عبدولی در شرایطی که می توانست از داوران اخطار نگیرد، یک پوئن به حریف داد و همه رویاهایش برای کسب طلا به باد رفت. اعتراض به داوری باز هم برای او فایده ای نداشت و در مصافی که می توانست بازنده اش نباشد، فقط به خاطر اینکه آخرین پوئن را حریف دانمارکی گرفته بود، شکست خورد.

 

1134923

 

1134932

 

1134929

 

1134930


اشک هایی که به انگیزه تبدیل شد
اشک های باارزش سعید که ناشی از افسوس بزرگ سعید عبدولی بود اما انگیزه اش را چند برابر کرد. وقتی حریف دانمارکی به فینال مسابقات رسید و عبدولی توانست به جدول بازنده ها برسد، عزمش را جزم کرد تا نه تنها انتقام شکست حمید سوریان را بگیرد که هرطور شده اولین مدال کشتی در المپیک ریو را به نام خودش ثبت کند. انگیزه بالای عبدولی و شکل خاص کشتی گرفتنش، هر حریفی را خسته می کرد. سعید اما بدون اینکه لحظه ای درنگ کند ، بدون اینکه اعتراضی به داوران داشته باشد، با تکیه از روحیه جنگندگی و توان بدنی بالای خود، تلاشش را افزایش داد. او در مصاف با حریف سرسخت صربستانی اگرچه ابتدا عقب افتاد اما با همان شیوه همیشگی اش حریف را خسته کرد و با خاک کردن دو امتیاز آخر را گرفت و اگرچه کشتی به تساوی کشیده شد اما عبدولی به دور بعد رسید.

 

1134851


مزد زحمات را گرفت
حالا عبدولی به رده بندی رسیده بود؛ جایی که قرار بود مزد زحماتش را بگیرد. حریف نامدار مجارستانی اما مقابل فرنگی کار ایران که از هدایت فوق العاده محمد بنا برخوردار بود، نتوانست حرف خاصی برای گفتن داشته باشد. عبدولی باز هم رفت برای بازی کردن با سر و گردن حریف، آنقدر این طرف و آن طرف رفت و برای امتیاز گرفتن تلاش کرد تا دیگر کسی رویش نشد حقی از او بگیرد و برای رسیدن به مدال اذیتش کند؛ حتی پیتر باسی کشتی گیر کاربلد کشور مجارستان.

 

1134931

 

1134928


پایانی خوش در روز ناکامی
در روز ناکامی بزرگ ورزش ایران که با حذف زودهنگام حمید سوریان رقم خورد، پایانی خوش می‌توانست دلگرمی برای مردمی باشد که تا نیمه شب منتظر مدال های رنگارنگ می مانند. عبدولی اگرچه شروع خوبی در مسابقات نداشت اما توانست با کسب اولین مدال المپیک خود، کاروان کشتی را به درخشش در روزهای بعد امیدوارتر کند.

 

1134927

 

1134926

 

1134925

 

دیدگاه‌ها