کد خبر : 1353025 | 05 شهریور 1395 ساعت 11:49 | 179.3K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال حضور مرد افسانه ای در ژاپن قوت گرفت؛

خطر در نزدیکی والیبال ایران

احتمال پیوستن برناردو رزنده به تیم ملی والیبال ژاپن قوت بیشتری گرفته است تا میزبان المپیک بعدی یک بار دیگر همان حریف جدی ایران شود.

خطر در نزدیکی والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، بعد از قهرمانی تیم ملی والیبال برزیل در المپیک، برناردو رزنده سرمربی این تیم در اظهاراتی عنوان کرد به احتمال زیاد دیگر در پست خود نخواهد ماند تا سیل پیشنهادات به سوی اون سرازیر شود. حضور او در تیم ملی والیبال ژاپن یکی از محتمل ترین گزینه تا است که حالا این مساله پر رنگ تر از قبل هم شده است. او کارنامه فوق العاده ای دارد که به نظر نمی رسد دیگر همچنین افتخاراتی برای یک مربی در والیبال تکرار شود. برناردینیهو پس از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی هدایت تیم ملی مردان برزیل را بر عهده گرفت. در آن المپیک برزیلی ها در رده ششم قرار گرفته بودند. حضور رزنده در این تیم تاریخ را عوض کرد؛ هم برای والیبال برزیل و هم برای والیبال جهان.


تعداد افتخارات و مدال هایی که برزیل در سال های گذشته با رزنده کسب کرده به قدری زیاد است که رسیدن به آن غیر ممکن به نظر می رسد. در واقع برزیلی ها با رزنده دورانی واقعا طلایی را سپری کرده اند، دقیقا مانند رنگ پیراهنشان.


برزیل پیش از رزنده فقط سه طلا در تورنمنت های سطح اول والیبال جهان به دست آورده بود اما در ۱۵ سال گذشته ۸ طلای لیگ جهانی، ۲ طلای المپیک، ۳ طلای قهرمانی جهان، ۲ طلای جام جهانی و ۳ طلای جام قهرمانان بزرگ جهان، فقط بخشی از افتخاراتی است که رزنده و شاگردانش به دست آورده اند.


رزنده با برزیل در این ۱۵ سال در ۱۳ فینال لیگ جهانی، ۴ فینال المپیک و ۴ فینال قهرمانی جهان حضور داشته است. این آمار به این معنی است که از تمام فینال های ممکن در این سال ها، برزیل فقط ۲ فینال لیگ جهانی را از دست داده است.


علاوه بر آن، برزیلی ها در این سال ها در تمام جهانی و مسابقات قهرمانان بزرگ جهان هم مدال گرفته اند.

 

* افتخارات ۱۵ سال حضور برناردو رزنده در تیم ملی والیبال مردان برزیل:


بازی های المپیک: ۲ طلا و ۲ نقره
لیگ جهانی: ۸ طلا و ۵ نقره
قهرمانی جهان: ۳ طلا و ۱ نقره
جام جهانی: ۲ طلا و ۱ برنز
جام قهرمانان بزرگ جهان: ۳ طلا و ۱ نقره

 

حالا این مربی می خواهد هدایت تیم ملی والیبال ژاپن را به احتمال زیاد در دست بگیرد که قطعا اتفاقات بزرگی برای آنها خواهد افتاد. ایرانی ها تاثیر مربی با کیفیت را در زمان حضور ولاسکو لمس کردند اما افتخارات رزنده و ولاسکو به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و این یعنی والیبال ایران با این کیفیت برای ادامه درخشش راه سختی خواهد داشت، حتی در آسیا.

دیدگاه‌ها