کد خبر : 1358655 | 27 شهریور 1395 ساعت 11:22 | 83.9K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه فینالیست شدن در پارالمپیک؛

ستاره والیبال نشسته چه طور کشف شد؟ (عکس)

مرتضی مهرزاد، ستاره این روزهای والیبال نشسته ایران در پارالمپیک روزهای سختی را به دلیل خانه نشینی پشت سر گذاشت و حالا در پارالمپیک ریو جزو مطرح ترین چهره ها محسوب می شود.

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی مهرزاد ملی‌پوش 2 متر و 46 سانتی متری والیبال نشسته ایران پارالمپیک را تحت تاثیر خود قرار داده است. او حالا مقابل تور 1.2 متری والیبال نشسته بازی می کند که جدال فیزیک منحصر به فرد مرتضی با این ارتفاع برای همه جذاب شده است. وقتی مرتضی روی زمین می نشیند، دستانش می تواند 193 سانتی متر از زمین بلند کند و این همان چیزی است که هواداران این رشته ورزشی دوست دارند آن را از نزدیک تماشا کنند.


مرتضی مهرزاد اهل شهر چالوس است و رشد غیرطبیعی قد او از زمانی آغاز شد که ۱۶ سال سن و ۱۹۰ سانتی‌متر قد داشت و از روی دوچرخه‌اش سقوط کرد که موجب آسیب به لگن او شد. همچنین پای راست مرتضی در حدود ۱۵ سانتی‌متر از پای چپش کوتاه‌تر است. موضوع جالب در مورد فیزیک او که اندازه کف دست او در حدود ۲۷ سانتی‌متر است.


مرتضی در برنامه ماه عسل مطرح شد و پس از آن به دیدار علی کریمی رفت تا در این مدت 5 سال از گوشه گیری خانگی به بالاترین سطح ورزش معمولان برسد. حالا تمام رسانه های خارجی در پارالمپیک ریو به دنبال دانستن جزئیات بیشتری از زندگی او هستند و پسر خجالتی و خانه نشین هم اکنون قهرمانی در سطح جهان است. تیم ملی والیبال نشسته ایران بامداد امروز با نتیجه ٣ بر صفر برزیل میزبان را شکست داد تا مرتضی اولین فینال پارالمپیکی خود را تجربه کند.

 

1143670

 

1143671

 

1143672

 

1143673

دیدگاه‌ها