کد خبر : 1358739 | 27 شهریور 1395 ساعت 11:21 | 43.2K بازدید | 0 دیدگاه

به جا مانده از نبرد استمفوردبریج

کلوپ چگونه جنگ را از کونته برد؟

گل های دژان لوورن و جوردن هندرسون کافی بود تا یورگن کلوپ، بردی شیرین را در ورزشگاه استمفورد بریج برابر چلسی کسب کند.

کلوپ چگونه جنگ را از کونته برد؟

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول موفق شد با ارائه نمایشی جذاب، اولین شکست فصل را به چلسی تحمیل کرده و خیز بلندی برای حضور در بین 4 تیم اول جدول لیگ جزیره برداشته باشد.

 

به 7 نکته مهم دیدار دیشب نگاهی بیندازیم:

 

1-جوردن هندرسون و پایان انتقادات

 

 

1143742

 

 

اگرچه هندرسون با به ثمر رساندن یک گل زیبا، پایه گذار پیروزی تیمش بود اما تنها دلیل انتخاب او به عنوان مرد اول این جدال، گلزنی در دیدار دیشب نبود. با گذشت چند بازی، هندرسون با نقش خود به عنوان هافبک میانی آشنا تر شده و نمایش بهتری از خود ارائه می دهد. جوردن تبدیل به بازیکن با کیفیتی شده و حالا زمانی رسیده است که هواداران لیورپول دست از انتقاد کشیده و او را با استیون جرارد مقایسه نکنند. اگر طرفداران قرمزها کمی درباره او صبر داشته باشند و هندرسون را عصبی نکنند، به زودی شاهد فرم خوب این هافبک 26 ساله انگلیسی خواهند بود. قدرت پرسینگ او، بازی کردن را برای دیگر همبازیانش راحت می کند.

 

 

2- محافظه کاری بیش از حد چلسی

 

علیرغم نمایشی بسیار زیبای لیورپول در تمامی نقاط در بازی دیشب، باید اذعان داشت که چلسی نیز اصلا در حد و اندازه هفته های اخیر نبود. خصوصا در نیمه اول، کمتر از حد انتظار ظاهر شد. ولو اینکه زمانیکه در 45 دقیقه دوم چلسی کمی فشار آورد، نقاط ضعف خط دفاعی قرمزها نمایان شد. شکست در برابر این تیم زمانی برای هواداران چلسی دردناک تر می شود که بدانند این تیم برای بازگشت به بازی خیلی دیر اقدام کرد زیرا بدون شک دفاع لیورپول آسیب پذیر است و آنها می توانستند دست خالی از بازی دیشب باز نگردند.

 

حضور همزمان نمانیا ماتیچچ و انگولو کانته، بازی چلسی را فاقد پویایی کرده بود و فابرگاس می توانست خلاقیت خط میانی چلسی را افزایش دهد.

 

3- اثبات پست جیمز میلنر به عنوان دفاع چپ

 

شاید تنها تردید ترکیب یورگن کلوپ در هفته های اخیر، پست مدافع چپ باشد. به نظر می رسد کلوپ نسبت به بازی آلبرتو مورنو اعتماد ندارد و به همین دلیل ترجیح داده از جیمز کمیلنر در این پست نامتعارف استفاده کند. علیرغم اصرار هواداران لیورپول برای تقویت این پست در خط میانی، کلوپ ترجیح داد تا با همین شرایط فصل جدید لیگ برتر را آغاز کند که البته میلنر نیز نمایش خوبی در این پست ارائه داده است و علیرغم محدودیت راست پا بودن، توانست در دیدار دیشب برابر چلسی نیز از پس بازیکنان حریف برآید.

 

4- نمایش قابل قبول داوید لوییز در اولین بازی

 

 

1143747

 

 

اگرچه تا قبل از شروع دیدار دیشب، حتی در شبکه های احتماعی نیز پیش بینی مردم در رابطه با عملکرد داوید لوییز در برابر حملات لیورپول با چاشنی طنز همراه بود، اما باید اعتراف کرد که داوید لوییز هنوز در سطح آمادگی قابل قبولی قرار دارد. داوید لوییز با تمام بی انضباطی ها و اشتباهات عجیب، هنوز مدافع توانمندی محسوب شده و با حجم زیادی از توانایی های منحصر به فرد، در صف بهترین مدافعان جهان قرار دارد. با وجود جان تری 36 ساله، بدون شک اضافه شدن داوید لوییز نقش مهمی در ترمیم خط دفاعی چلسی به دست آنتونیو کونته خواهد داشت.

 

5- بازی فراتر از انتظار وینالدوم

 

در ابتدای فصل، بسیاری از هواداران لیورپول در مورد پرداخت 25 میلیون یورو، برای مهاجمی که در تیم سقوط کرده نیوکاسل عضویت داشت، تردید داشتند. وینالدوم فصل قبل 11 بار با پیراهن نیوکاسل گلزنی کرد اما هدف کلوپ از این خرید، استفاده از قدرت پرس و دفاع کردن وینالدوم در بین 3 بازیکن خط هجومی تیمش بود. وینالدوم تا به امروز نمایش هایی فراتر از انتظارات هواداران لک لک ها نشان داده و در بازی دیشب و در نیمه دوم، کمک بسیاری در انجام وظایف جیمز میلنر در منطقه چپ زمین داشت.

 

 

1143748

 

 

6- دفاع متزلزل لک لک ها

 

رویکرد کلوپ در بازی دیشب مثل اکثر دوران حضورش روی نیمکت قرمزها، ارائه بازی هجومی و باز از سوی بازیکنانش بود. اما مثل بیشتر بازی ها، چلسی و دیگو کاستا نیز باید تک گل بازی دیشب را مدیون ضعف خط دفاعی لیورپول بدانند. مدافعان لیورپول در چند مرحله امکان جلوگیری از حرکت ماتیچ و هازارد را داشتند که در آن تعلل کردند و فضای بسیار زیادی در اختیار یکی از خطرناک ترین مهاجمان لیگ برتر قرار دادند.

 

علیرغم نمایش قدرتمندانه لیورپول در بخش هجومی، با این شرایط خط دفاعی احتمال از دست دادن امتیازات زیادی در طول فصل و لغزش این تیم از رتبه های بالای جدول وجود دارد.

 

7- تغییرات دیرهنگام آنتونیو کونته

 

 

1143749

 

 

بسیاری از کارشناسان، سرمربی ایتالیایی و پرشور چلسی را به ارائه تاکتیک های نوین و کارآمد می شناسند و کارنامه او در یوونتوس و تیم ملی ایتالیا نیز موید همین نکته است. اما به نظر می رسد کونته کمی دیر به فکر ایجاد تغییر در روند بازی افتاده که این موضوع ممکن است شانس بازگشت به بازی را کاهش دهد. دیشب نیز کونته در حالیکه اختلاف از دقیقه 36 به دو گل رسید، باز هم ترجیح داد تا دقیقه 83 تعویض نکرده و در این مقطع، 3 تعویض خود را به شکل همزمان انجام دهد. اما در آن سو، تعویض های کلوپ نقش موثری در کسب این پیروزی شیرین برای لیورپول داشت و سهم هر یک از دو تیم از امتیازات بازی دیشب را می توان مرهون شجاعت کلوپ و احتیاط بیش از حد کونته دانست.

 

منبع: یورو اسپورت

مترجم: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها