کد خبر : 1365120 | 24 مهر 1395 ساعت 17:05 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

محرم نوید کیا و خداحافظی در روز شماره 400

محرم نوید کیا در روزی از فوتبال خداحافظی خواهد کرد که بازی شماره 400 رسمی او محسوب می شود.

محرم نوید کیا و خداحافظی در روز شماره 400

به گزارش "ورزش سه"، نوید کیا در فوتبال خود 360 بازی باشگاهی،25 بازی ملی برای تیم ملی بزرگسالان و14 بازی برای تیم ملی زیر 23 سال برگزار کرده است که تعداد بازی های رسمی او را 399 بازی نشان می دهد.


حالا محرم در بازی شماره 400 و رسمی خود و در حالی که صاحب 3 رکورد بزرگ برای تاریخ فوتبال کشورمان است به میدان می رود.


**پر افتخار ترین فوتبالیست ایران(با یک تیم)

 

محرم نوید کیا با سپاهان در حالی 5 بار قهرمان لیگ و4 بار قهرمان جام حذفی شده که هیچ فوتبالیستی در تاریخ فوتبال کشورمان تا این حد افتخار نداشته است(حداقل با یک تیم)

 

**جوان ترین کاپیتان تاریخ


وقتی با عنوان قهرمانی بازی های آسیایی بوسان به تهران برگشت، به پیشنهاد 3 مرد بزرگ تیم سپاهان و موافقت فرهاد کاظمی سرمربی وقت بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. به جز او مردان دیگری چون ادموند بزیک، محمود کریمی، مرحوم رضا حسن زاده، سعید رمضانی و... برای سپاهان بازی می کردند اما مجید بصیرت ولئون استپانیان وآرمناک پتروسیان اولویت های اول تا سوم کاپیتانی بودند که 2 نفر اول در این تیم فیکس نبودند و آرمناک هم علاقه ای به بستن بازوبند کاپیتانی نداشت تا به پیشنهاد کاپیتان سوم، محرم کاپیتان تیم شود. سپاهان در این سال قهرمان لیگ شد ومحرم نوید کیا جوانترین بازیکن سپاهان، کاپیتان این تیم بود.

 

**مرد سال فوتبال


محرم نوید کیا 2 بار به عنوان مرد سال برتر فوتبال کشورمان برگزیده شده است.
او در سال های 81 و91 این 2 عنوان برتر را از مسئولان فوتبال کشور دریافت داشته است.
ایمان مبعلی، حامد کاویانپور، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، ابراهیم صادقی، کریم باقری، قاسم حدادی فر و... دیگر هافبک هایی بوده اند که مرد سال فوتبال شده اند والبته می بینیم که محرم بین این بزرگان تنها کسی بوده که 2 بار این عنوان شایسته را داشته است.

دیدگاه‌ها