کد خبر : 1371973 | 22 آبان 1395 ساعت 09:33 | 69.7K بازدید | 9 دیدگاه

دفاعیه سرمربی پیکان از کاپیتان تیم ملی

از زیدان و ماتراتزی تا سعید معروف!

سرمربی تیم والیبال پیکان که این روزها کاپیتان تیم خود را با انتقادات بی سابقه ای روبرو می بیند معتقد است حساسیت ها روی معروف بیش از حد و کمی بزرگنمایی است.

از زیدان و ماتراتزی تا سعید معروف!

به گزارش "ورزش سه"، تنش به وجود آمده بین سعید معروف و مسعود آرمات، سرمربی تیم والیبال سایپا که به تنشی طولانی منجر شد یک بار دیگر سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و پیکان را وارد چالشی رسانه ای کرد. آرمات در صحبت هایی گفته بود:« من بدون حاشیه و جنجال کار می‌کنم اما سعید معروف کاپیتان پیکان خودش باعث می‌شود که بازیکنان مقابل به او بی احترامی کنند. سعید معروف که جای خود دارد، بزرگتر از او هم باشد جلوی او می ایستم و پاسخش را می‌دهم.»


این صحبت های آرمات به نظر می رسید بدون پاسخ نبود و معروف در پستی اینستاگرامی نوشت:« همیشه سکوت نشانه ى تایید حرف طرف مقابل نیست،گاهى نشانه ى قطع امید از سطح شعور اوست...» حالا اینکه این جمله به اتفاقات بازی روز چهارشنبه ارتباطی داشت یا خیر هنوز مبهم است اما پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال پیکان توضیحات کاملی دارد که معروف را از شایعات و اتهاماتی که پیرامون او است مبرا می کند.

 


اکبری در تشریح صحنه منجر به درگیری گفت:«من خودم بارها از سعید سوال کردم، حتی در تمرین روز پنجشنبه ولی او حتی در صحبت های خودمانی هم می گوید بی احترامی به حریف نکرده است. موضوع این بود که سعید در صحنه قبل برای علامت دادن دفاع با دفاع آخر زمین ناهماهنگ بود و وقتی توپ بعدی را دفاع کرد به خودش چیزی گفت که به نوعی حسرت او را نشان می داد که سر امتیاز قبل هم باید همین کار را می کرد اما بعد از آن تیم تنشی به وجود آمد که حتی من رفتم و به سرمربی حریف، آقای آرمات هم توضیح دادم که واقعا موضوع بی احترامی نبوده است اما گویا آنها نپذیرفتند. با این حال سعید بارها تعجب کرده است که برای چه در آن صحنه تیم حریف فکر می کرد او بی احترامی کرده است.»

 


این سومین تنش معروف در پنج هفته اخیر بوده است که شروع این فصل او بسیار خبرساز تر از سال های اخیر را نشان می دهد. اکبری می گوید:«حالا معروف کاری کرده یا نه اما سوال من این است که در هیچ یک از تیم های دیگر هیچ حاشیه ای نیست که همه فقط روی سعید معروف حساس شده اند؟ بخواهم بشمارم خیلی خیلی زیاد هستند اما تا کاپیتان تیم ما برای استفاده از حق قانونی خود پیش داور می رود همه می گویند تنش به وجود آمده است. سعید کاپیتان تیم ملی این مملکت است و آدم کوچکی نیست که نتواند خودش را کنترل کند یا رسم بازی در زمین والیبال را بلد نباشد. باید بپذیریم که مقدار زیادی از این حساسیت ها بی مورد است.»

 


هفته اول بازیکن شهرداری ارومیه، هفته چهارم بازیکن پارسه و هفته پنجم سرمربی سایپا کسانی بودند که شخصا با معروف وارد درگیری لفظی شدند. آیا این تعداد تنش در هفته های ابتدایی طبیعی است؟ اکبری می گوید:«شما مطمئن باشید هیچ وقت بازیکنی در جایگاه سعید معروف بی مورد وارد آن فضاهایی که اسمش را تنش می گذارند نمی شود. حتما صحنه ای اتفاق می افتد که او به عنوان کاپیتان خودش را مسئول ورود به ماجرا می داند. بعضی بازیکنان طوری خوشحالی می کنند و اداهایی از خود درمی آورند که از صد فحش رکیک هم بدتر است. در همین بازی سایپا بازیکنانی بودند که سابقه کار با یکدیگر هم داشتیم و خیلی هم آقا هستند اما رفتاری دور از انتظار داشتند که خدا را شکر ما توانستیم خودمان را کنترل کنیم اما اگر کسی چیزی نگوید و اتفاقی نیفتد که کسی کاری به کار کسی ندارد. مگر زیدان دیوانه بود که در فینال جام جهانی با کله به سینه بازیکن ایتالیا بکوبد؟ بعدها همه متوجه شدند که بازیکن حریف فحاشی بسیار رکیکی کرده بوده که آن بازیکن به آن بزرگی مجبور به عکس العمل شده بود. با این حال ما همیشه از بازیکنان می خواهیم بدون کوچکترین حاشیه ای کار خود را انجام دهند چرا که از نظر فنی کارایی بازیکن و تیم را پایین می آورد و امیدوارم در ادامه فصل حساسیت ها و برخی مسائل از روی تیم ما کمتر شود.»

دیدگاه‌ها