کد خبر : 1374686 | 03 آذر 1395 ساعت 18:15 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

5+11 نکته از دیدار نفت تهران و سایپا

دایی، فرکی؛ صعود، سقوط و قهرمانی

برخورد علی دایی و حسین فرکی به عنوان مهاجمان سابق فوتبال ایران، اکنون روی نیمکت مربیگری دو تیم نفت تهران و سایپا می تواند اتفاقات جالبی را در این هفته رقم بزند.

دایی، فرکی؛ صعود، سقوط و قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، نفت تهران برای باقی ماندن در جمع مدعیان لیگ برتر و سایپا برای فرار از خط سقوط و قعرنشینی در جدال این هفته برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. دو تیم که در تعطیلات فرصت مناسبی برای ترمیم مشکلات فنی و تاکتیکی خود داشتند اکنون امیدوارند برابر یکدیگر به نتیجه لازم دست یابند. هر چند علی دایی اکنون مشکلات مالی را بزرگترین دغدغه تیمش می داند و از نظر فنی آنها شرایط مساعدی با توجه به حضور در رده سوم به خود اختصاص داده اند.

 


1-  مهمترین نکته این بازی برخورد علی دایی و حسین فرکی است؛ سرمربی کنونی نفت تهران در تیم ملی سال ها در کنار حسین فرکی (که دستیاری مربیانی مثل برانکو ایوانکوویچ و پورحیدری را برعهده داشته)، حضور یافته بود و اکنون در دوران مربیگری برابر او قرار خواهد گرفت. علی دایی امروز ضمن تمجید از سرمربی رقیب اعلام کرد تنها پیروزی در این بازی او را به خواسته اش خواهد رساند و بعد از این بازی برای حریف آرزوی موفقیت می کند.

 


2-  علی دایی سابقه هدایت سایپا را در کارنامه دارد و اولین تجربه مربیگری اش را در جمع نارنجی پوشان پشت سر گذاشت و البته به عنوان قهرمانی نیز دست یافت. حسین فرکی نیز مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت و دو فصل هدایت نفت تهران را برعهده داشت. با این تفاسیر هر دو مربی مقابل تیم هایی قرار خواهند گرفت که به عنوان سرمربی آنها را به فوتبال ایرانی معرفی کرده است.

 


3-  سعید لطفی در فصل گذشته در نفت تهران حضور داشت و فردا مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت. سیامک کوروشی نیز دیگر بازیکنی است که در این فصل از جمع نفت راهی سایپا شده و برابر تیم سابق خود حضور خواهد یافت. غلامرضا رضایی نیز در مقطعی تجربه حضور در نفت تهران را در کارنامه دارد و شاگرد علی دایی در پرسپولیس نیز محسوب می شده و اکنون برابر تیم سابق و مربی سابق خود قرار خواهد گرفت. در جمع نفتی ها اما بازیکنی سابقه حضور در سایپا را در کارنامه ندارد.


4-  ابراهیم صادقی از جمع سایپا باسابقه ترین بازیکن این تیم محسوب می شود بیش از 16 سال پیراهن این تیم را برتن کرده است و تقابل او با علیرضا عزت کرامت که او نیز بیش از 9 سال سابقه حضور در نفت تهران را دارد، جدال وفادارترین بازیکنان لیگ را رقم خواهد زد.


5-  هافبک های هر دو تیم جزو برترین بازیکنان سایپا و نفت تهران محسوب می شوند و نتیجه این دیدار را نیز می توان در گرو عملکرد آنها دانست. مهدی ترابی، بازیکن ملی پوش سایپا با قدرت حفظ توپ و تکنیک و البته شم گلزنی خود در اردوی سایپا و ایمان مبعلی که همچنان بهترین پاسور لیگ و نفت تهران محسوب می شود از افراد تاثیرگذار دو تیم محسوب می شوند.


6-  محمد قاضی با 6 گل زده که دو تای آن از روی نقطه پنالتی بوده، برترین گلزن نفت محسوب می شود که در حال حاضر در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد و مهدی ترابی نیز با 4 گل زده در کورس برای عنوان آقای گلی است. قاضی بیش از 40 درصد گل های نفت را به نام خود کرده و ترابی با 4 گلی که زده 50 درصد گل های سایپا را به نام خود کرده است.


7-  نفت تهران در صورت پیروزی تغییری در جایگاه سومی اش ایجاد نمی شود و تنها در کورس مدعیان باقی می ماند. اما تساوی یا شکست این تیم می تواند در بدترین حالت سقوط 4 رده ای برای آنها در پی داشته باشد. سایپا که اکنون در رده چهاردهم جدول جای گرفته است در صورت پیروزی می تواند امیدوار باشد رتبه خود را تک رقمی کند. تساوی در بهترین حالت دو پله صعود برای آنها به همراه خواهد داشت و شکست می تواند سند قعرنشینی نارنجی‌پوشان را امضا کند.


8-  تیم داوری این دیدار را حسین زرگر به عنوان داور وسط و رحیم شاهین و فرهاد مروجی به عنوان کمک های او برعهده دارند. زرگر در این فصل 4 دیدار را قضاوت کرده و از داوران پرکارت فوتبال ایران محسوب می شود. او در این چهار بازی 22 کارت زرد به بازیکنان داده که آماری عجیب را به نمایش می گذارد. زرگر در این فصل قضاوتی برای سایپا نداشته و در دیدار نفت و استقلال تهران قاضی بازی بود.


9-  در 12 دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر، 5 پیروزی از آن نفت تهران، یک پیروزی برای سایپا و 6 دیدار دو تیم نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافته است.


10-  در ترکیب نفت تهران تنها رضا علیاری به دلیل مصدومیت قادر به حضور در ترکیب اصلی این تیم نخواهد بود و از میادین به دور است. سایپا اما از اعلام لیست مصدومان خود طبق تصمیم حسین فرکی خودداری کرد و امیدوار است با تلاش کادرپزشکی آنها را در دیدار برابر نفت در اختیار داشته باشد.

 

11-  دو تیم علیرغم نتایج متفاوت در لیگ برتر، در جام حذفی نیز توانستند خود را به جمع هشت تیم برتر برساند. نفت تهران با برتری مقابل شهرداری فومن به مرحله یک چهارم رسیده و این شرایط برای سایپا نیز با برتری این تیم برابر نفت مسجد سلیمان به وقوع پیوسته تا آنها در جام حذفی هم شانس داشته باشند.


12-  هر دو تیم از بازیکنان خارجی در ترکیب تیم خود سود می برند. الساندرو فیلیپ در درون دروازه، جونیور در خط دفاعی و رینالدو زاکاریاس در ترکیب سایپا و ایگور پراهیچ به عنوان مدافع کروات در ترکیب نفت تهران به میدان می رود.


13-  مربی گلرهای هر دو تیم سابقه حضور در تیم ملی را در کارنامه دارند. احمد سجادی به عنوان مربی دروازه بانان فعلی سایپا و یار همیشگی حسین فرکی سابقه حضور در تیم ملی به عنوان دروازه بان و مربی را در کارنامه دارد و این مساله برای بهزاد غلامپور نیز به عنوان فرد معتمد علی دایی و به عنوان مربی دروازه بانان فعلی نفت تهران نیز مشابه است.


14-  علی دایی که به کار کردن و میدان دادن به بازیکنان جوان و آینده دار اعتقاد ویژه ای دارد، در این فصل نیز رضا اسدی را معرفی کرده است و این بازیکن خصوصا در دیدارهای جام حذفی بازیکن تاثیرگذار سرخپوشان لقب گرفته است. علی قلی زاده نیز در ترکیب سایپا اکنون در بهترین فرم آمادگی خود به سر می برد و جزو بازیکنان جوان و تاثیرگذار این دیدار محسوب می شود.


15-  هر دو تیم سرمربی خود را در این فصل تغییر داده اند و در فصل گذشته مجید جلالی روی نیمکت سایپا حضور داشت و علیرضا منصوریان نیز نیمکت هدایت نفت تهران را برعهده داشت. در آخرین تقابل بین حسین فرکی و علی دایی، دایی به عنوان سرمربی صبای قم موفق به برتری یک بر صفر مقابل سپاهان شد که فرکی هدایت آن را برعهده داشت.


16-  جدال دو تیم در فصل گذشته همراه با پیروزی یک بر صفر نفت در استادیوم تختی و تساوی بدون گل دو تیم در استادیوم پاس قوامین بود. نفت تهران در 9 دیدار خانگی قبلی خود تنها دو شکست تجربه کرده که اتفاقا هر دوی آنها برابر سپاهان بوده است. سایپا در 9 دیدار اخیر خارج از خانه خود 3 پیروزی، 4 شکست و 2 تساوی در کارنامه اش ثبت شده است.

 


ترکیب احتمالی نفت تهران: میلاد فراهانی، احمد آل نعمه، اکبر صادقی، محمد قاضی، وحید حمدی نژاد، رضا اسدی، ایگور پراهیچ، ایمان مبعلی، میلاد فخرالدینی، عباس بوعذار و ارسلان مطهری

 


ترکیب احتمالی سایپا: الساندرو فیلیپ، روزبه شاه علیدوست، سیامک کورشی، مهدی بدرلو، علی زینالی، مهدی ترابی، غلامرضا رضایی، سعید لطفی، حامد شیری، سجاد مشکل پور و امید خالدی


دیدار دو تیم روز پنجشنبه و از ساعت 15 در استادیوم تختی تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها