کد خبر : 1375791 | 08 آذر 1395 ساعت 19:08 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

شکست برزیل هم مثل استرالیا مردم را خوشحال نمی‌کند

خداداد: ایران- ایرلند می‌توانست حماسه شود

حماسه‌ساز ملبورن اعتقاد دارد از 19 سال پیش هیچ اتفاقی شبیه به ایران- استرالیا رخ نداده که درباره‌اش صحبت کنیم.

خداداد: ایران- ایرلند می‌توانست حماسه شود

به گزارش "ورزش سه"، وقتی حرف از بازی ایران و استرالیا می‌شود، ناخودآگاه خیلی‌ها یاد خداداد عزیزی می‌افتند؛ مهاجم ریزنقشی که گل تساوی بخش و صعود به جام جهانی 1998 فرانسه را به ثمر رساند و لقب حماسه‌ساز ملبورن را به خود اختصاص داد. او بارها درباره آن بازی حرف زده اما باز هم وقتی حرف از بازی 8 آذر 1376 می‌شود، یاد خاطرات خوبش می‌افتد و زبانش به راحتی به تکلم واداشته می‌شود.

 


خداداد در نوزدهمین سالگرد آن بازی تاریخی با خبرنگار "ورزش سه" به گفت و گو نشسته که ماحصل صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید:

 


جنگ روانی استرالیایی‌ها
به یاد دارم استرالیایی‌ها قبل از مسابقه، جنگ روانی را آغاز کردند و با رفتارهایشان فرهنگ ایرانی را زیر سوال بردند. به نوعی آنها احساسات ما ایرانی‌ها را جریحه دار کردند و می‌خواستند خودشان را برتر جلوه دهند. مصاحبه‌هایی که در آن سال‌ها انجام دادند، به مذاق هیچ ایرانی خوش نمی‌آمد و حساسیت بازی بالا رفت. این مسائل سبب شد یک روز خاص برای مردم ایران رقم بخورد.

 


اتفاق دیگری رخ نداده است
واقعیت این است اگر بعد از 19 سال هنوز درباره ایران و استرالیا حرف می‌زنیم، یک دلیلش این است که اتفاقی به آن بزرگی در این سالها رخ نداده و از یک طرف دیگر اتفاقات آن بازی برای ما بسیار جالب است. در تمام سال‌های گذشته اتفاق ویژه‌ای مثل ایران و استرالیا رخ نداده که بخواهیم به آن افتخار کنیم و دیگر وقتی 8 آذر می‌شود درباره‌اش صحبت‌ نکنیم.

 


شکست برزیل هم آنطور خوشحالمان نمی‌کند
مردم ایران 8 آذر 1376 را از یاد نمی‌برند چون با دعاهای خود، ما را به سمت پیروزی سوق دادند. وقتی شنیدیم مردم به خیابان‌ها ریختند و شادی کردند، انگیزه‌مان بالاتر می‌رفت. همه‌چیز خوب و البته عجیب بود. شادی مردم به حدی بود که من فکر می‌کنم حتی اگر تیم ملی برزیل را هم در یک بازی شکست دهیم، مردم اینقدر خوشحال نمی‌شوند.


ایران- ایرلند می‌توانست جایش را بگیرد
در 19 سال گذشته بازی‌های زیادی بوده که شاید اگر با برتری ایران به پایان می‌رسید، مردم همانطور به خیابان ها می‌ریختند و شادی می‌کردند. بازی ایران و ایرلند جنوبی یکی از این بازی‌ها است که برای رسیدن به جام‌جهانی 2002 یک گل کم آوردیم. اگر آن بازی را می بردیم، شاید دیگر کسی از ایران و استرالیا حرف نمی‌زد. با این حال من هم مثل مردم آن بازی را دوست دارم.


هرگز از حرف‌زدن خسته نمی‌شوم
من هرگز از حرف زدن درباره ایران و استرالیا خسته نمی‌شوم. حتی اگر سال‌های سال بگذرد باز هم از اتفاقات آن بازی می‌گویم ولی از ته دل آرزومندم که باز هم مردم بابت عشق شان به فوتبال آنطور خوشحالی کنند. آن خوشحالی را هرگز در سال‌های گذشته ندیدم.

دیدگاه‌ها