کد خبر : 1381372 | 30 آذر 1395 ساعت 16:30 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

در نشست خبری بازی با هرکولس

واکنش انریکه به انتقادات از نیمکت‌نشینی راکیتیچ

ایوان راکیتیچ، ستاره کروات بارسلونا در سه بازی اخیر این تیم فرصت حضور در میدان را پیدا نکرده و این مساله انتقاداتی را به لوئیس انریکه وارد کرده است.

واکنش انریکه به انتقادات از نیمکت‌نشینی راکیتیچ

به گزارش "ورزش سه"، ایوان راکیتیچ، ستاره کروات بارسلونا سال 2014 از سویا به این تیم پیوست تا ذخیره ای مناسب برای ژاوی باشد؛ اما او خیلی زود توانست ژاوی را نیمکت نشین کند. با جدایی ژاوی، راکیتیچ توانست جایگاهی کاملا ثابت در ترکیب آبی اناری ها پیدا کند؛ به طوریکه نبود او در بازی های بارسا کاملا محسوس بود؛ اما اوضاع برای این بازیکن در یک ماه گذشته خوب پیش نرفته است.

راکیتیچ بین دو نیمه بازی بارسلونا و سوسیداد که با تساوی 1-1 خاتمه یافت تعویض شد. این اتفاق در نیمه دوم بازی بعدی بارسا (مقابل رئال) نیز تکرار شد و عجیب اینکه او پس از ال کلاسیکو، حتی یک دقیقه نیز فرصت حضور در ترکیب آبی اناری ها را پیدا نکرده است.

 

او مقابل گلادباخ و اوساسونا به میدان نرفت و روز گذشته نیز 90 دقیقه برابر اسپانیول روی نیمکت نشست. تنها چند دقیقه به علت مصدومیت بوسکتس شروع به گرم کردن کرد.

 

 

1163747

 

 

لوئس انریکه در نشست خبری بازی با هرکولس(دور برگشت یک شانزدهم نهایی کوپا دل ری)، در واکنش به انتقاداتی که از نیمکت نشینی راکیتیچ به وی وارد شده گفت: «لازم نیست خودم را با راکیتیچ تطبیق دهم. این کار را انجام نخواهم داد. راکیتیچ بازیکن مهمی برای بارسا بوده، هست و خواهد بود و از عملکرد و تعهد او به تیم بسیار راضی هستم. تصمیم به نیمکت نشینی او نیز کاملا فنی است.»

 

انریکه معتقد است که باید به همه بازیکنان فرصت داده شود تا شرایط تیم در مقطع انتهایی فصل ایده آل باشد. استفاده از گومز و دنیس سوارز به جای راکیتیچ را نیز اینگونه توجیه کرد: «بازی کردن با 11 بازیکن همیشگی کار درستی نیست. همه باید این حس را داشته باشند که بازیکن مهمی برای تیم هستند. اینگونه اگر برای بازیکنان اصلی مشکلی پیش بیاید، به دردسر نمی افتیم.  امیدوارم بازیکنان از فرصتی که نصیبشان می شود به بهترین شکل استفاده کنند.»

 

انریکه در مورد ناکامی نیمار در گلزنی گفت: «او بازیکنی فوق العاده است. شاید در چند بازی اخیر گل نزده؛ اما در زمین بازیکن موثری بوده و پاس گل داده است. مطمئنم که به زودی گلزنی نیز خواهد کرد و تا انتهای فصل گل های زیادی برای ما خواهد زد. ارزیابی من از نیمار فقط به گلزنی هایش محدود نمی شود.»

 

 

کاهش محرومیت رئال از خرید بازیکن: «قبلا هم نظرم را گفته ام. هر کسی می تواند در این زمینه هر آنچه دوست دارد بگوید. برای من مهم بازی فردای تیمم است و روی مسائل دیگر تمرکز نمی کنم. حس شادی و غمگینی من در مورد این مساله یکسان است.»

دیدگاه‌ها