کد خبر : 1392939 | 16 بهمن 1395 ساعت 09:50 | 26.7K بازدید | 1 دیدگاه

همه تغییرات دربی لندن بعد از دیدار رفت

چلسی - آرسنال؛ و همچنان که زمان می‌گذرد

امروز در شرایطی آرسنال و چلسی به مصاف هم می روند که از زمان شکست سنگین چلسی در ماه سپتامبر در خانه آرسنال، اوضاع به کلی تغییر کرده است.​​​​​​​

چلسی - آرسنال؛ و همچنان که زمان می‌گذرد

به گزارش "ورزش سه"، دیروز و زمانیکه از کونته در مورد شکست 0-3 دیدار رفت در امیرتیس پرسیده شد، او تاکید کرد که خیلی از مسائل نسبت به آن مقطع تغییر کرده و با بررسی روند ماه های اخیر، در می یابیم که دون آنتونیو به خوبی شرایط وخیم آبی های لندن را نسبت به فصل گذشته تغییر داده است.

 

حالا امروز در شرایطی این دیدار انجام می شود که نیمه آبی لندن 9 امتیاز از نیمه قرمز بیشتر داشته و امید اصلی قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر به شمار می آید.

 

در ادامه 7 تغییر بزرگ نسبت به دیدار رفت را بررسی خواهیم کرد؛

 

1-تغییر سیستم از 2-4-4 به 3-4-3 با حضور کیهیل و لوییز

 

در نیمه اول دیدار رفت مدافعان چلسی به شدت مورد هجوم آرسنال قرار گرفتند و سانچس و والکات طی سه دقیقه 2 بار دروازه کورتوا را باز کردند. البته این پایان کار نبود و قبل از سوت پایان نیمه اول اوزیل اختلاف را سه برابر کرد تا آرسنال نتیجه ای فراتر از تصور را به ثبت برساند.

 

 

1177939

 

 

کلید نمایش ضعیف خط دفاعی چلسی در دیدار رفت، قرار گرفتن کیهیل و داوید لوییز در قلب خط دفاعی این تیم در آن دیدار بود و نتیجه نشان داد که محاسبات کونته در این رابطه غلط بوده است. از آن دیدار به بعد هرگز چلسی با سیستم 2-4-4 به میدان نرفت.

 

2- خداحافظی با براتیسلاو ایووانویچ بعد از نمایش فاجعه بار

 

در آن دیدار، آنتونیو کونته برای آخرین بار از براتیسلاو ایووانویچ در پست دفاع کناری استفاده کرد و نمایش کند و ضعیف وی سرمربی ایتالیایی را بر آن داشت که دیگر چنین اشتباهی را در مورد او مرتکب نشود.

 

 

1177937

 

 

دیدار رفت برابر آرسنال آخرین باری بود که این مدافع باتجربه در ترکیب ثابت چلسی در لیگ برتر قرار گرفت و چند روز پیش و در آخرین ساعات فصل نقل و انتقالات ژانویه، وی برای همیشه از چلسی جدا شد و به زنیت سن پطرزبورگ ملحق شد.

 

3- تغییر عمده در آرایش خط میانی توپچی ها

 

در ترکیب ابتدایی آرسنال در آن دیدار، سانتی کازورلا و کوکولین در قلب خط میانی تیم ونگر برابر چلسی قرار گرفتند و گرانیت ژاکا، هافبک سوییسی آرسنال نیز به علت مصدومیت، قبل از پایان 45 دقیقه اول میدان را ترک کرد.

 

 

1177947

 

 

اما حالا کازورلا به علت مصدومیت طولانی مدت از ترکیب آرسنال دور است، ژاکا به علت محرومیت های پیاپی در این دیدار غایب خواهد بود و محمد الننی نیز به علت حضور در رقابت های جام ملت های آفریقا، اردوی توپچی ها را ترک کرده و ممکن است مایتلند جوان از ابتدا در نبرد استمفوردبریج به میدان برود.

 

4- تردید در مورد تمدید قرارداد اوزیل و سانچس

 

در دیدار ماه سپتامبر، اوزیل و سانچس نمایش درخشانی از خود ارائه دادند و در همان نیمه اول با گلزنی موفق شدند کار چلسی را به اتمام برسانند. اما از آن مقطع تاکنون، اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی یا تمدید قرارداد دو رکن مهم ترکیب آرسنال مطرح شده و هنوز هم اخبار موثقی در مورد این دو بازیکن به گوش نمی رسد.

 

 

1177944

 

 

بدون شک در تابستان آینده هواداران آرسنال بیش از آنکه به دنبال حضور ستارگان بزرگ در ترکیب تیم خود باشند، علاقمند به رقم خوردن پایانی خوش برای داستان طولانی تمدید قرارداد اوزیل و سانچس خواهند بود.

 

5- عصبانیت های غیرقابل انتظار آرسن ونگر

 

رفتارهای آنتونیو کونته در ابتدای فصل دل بسیاری از هواداران فوتبال جزیره را مجذوب خود کرده بود و شوخی ها، بالا و پایین پریدن ها و رفتارهای خاص دون آنتونیو جلوه ای جدید به فضای لیگ برتر بخشیده بود.

 

 

1177884

 

 

اما در روزهای اخیر بر خلاف تصور، ونگر رفتاری توام با عصبانیت در کنار زمین داشته و در نهایت این عکس العمل ها اتحادیه فوتبال جزیره را مجاب کرد که این سرمربی فرانسوی را 4 جلسه از نشستن روی نیمکت توپچی ها محروم سازد و در دیدار فردا نیز شاهد حضور او در کنار زمین نخواهیم بود. با این تفاسیر به نظر می رسد بر خلاف ابتدای فصل، باید به جای کونته، ونگر را سرمربی عصیانگر لب خط فوتبال جزیره دانست.

 

6- پایان تندخویی های دیگو کاستا در چلسی

 

دیگو کاستا در دیدار رفت برای چهارمین بار در شش حضور خود در امیرتیس کارت زرد دریافت کرد اما از آن دیدار به بعد و تا 15 بازی، این مهاجم تندخوی اسپانیایی تنها یک کارت زرد در کارنامه خود دید.

 

 

1177945

 

 

گرچه کاستا مدتی پیش و در اردوی قبل از دیدار برابر لسترسیتی به علت تمایل به دادن پاسخ مثبت به پیشنهادی از سوپر لیگ چین، حاشیه های فراوانی در تیمش ایجاد کرد و حتی تا آستانه اخراج نیز پیش رفت، اما با مدیریت کونته اوضاع در حال حاضر بسیار آرام است و آقای گل فعلی فوتبال جزیره حداقل تا پایان فصل در استمفوردبریج باقی خواهد ماند.

 

 

7- جایگزینی چلسی به جای آرسنال به عنوان مدعی اصلی قهرمانی

 

بعد از پایان دیدار رفت و با توجه به نتیجه ای که در زمین رخ داد، بسیاری معتقد بودند که چلسی نیاز به تغییرات عمده ای در ترکیب دارد و برای پیاده شدن افکار کونته در این تیم زمان زیادی لازم است.

 

 

1177946

 

 

در همان مقطع، کارشناسان از تیم ونگر به عنوان یک از مدعیان اصلی قهرمانی نام برده و اعتقاد داشتند که بعد از سال ها، این فصل امکان قهرمانی توپچی ها بیش از گذشته است. اما حالا و در ماه فوریه، از چلسی به عنوان اصلی ترین مدعی قهرمانی در لیگ نام برده می شود.

 

منبع: میرر

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها