کد خبر : 1394123 | 20 بهمن 1395 ساعت 13:00 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

ازبکستان هم زمین گیر می شود

تجدید خاطره با باتلاق سرمبان

با وجود اینکه عنوان می شد بازی تیم های ملی سوریه و ازبکستان در ورزشگاه کوالالامپور برگزار خواهد شد، سوری ها باز هم ورزشگاه تانکو عبدالرحمن را به عنوان زمین خود معرفی کردند.

تجدید خاطره با باتلاق سرمبان

به گزارش "ورزش سه"، تایید ورزشگاه تانکو عبدالرحمن شهر سرمبان، یکی از مهمترین ضعف های کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2016 بود، ورزشگاهی که بعد از دقایقی از شروع دیدار و با وجود آب و هوای بارانی مالزی قابلیت تبدیل شدن به یک باتلاق را داشت.


سوری ها که به دلیل ناامنی کشورمان خود باید بازی ها را در یک زمین بی طرف برگزار کنند، به همین دلیل کشور مالزی را برای برگزاری دیدارهای خانگی خود انتخاب کردند، اما نکته عجیب در این باره انتخاب ورزشگاه تانکو عبدالرحمن شهر سرمبان در 70 کیلومتری شهر کوالالامپور بود. این ورزشگاه که از نظر امکانات و شرایط فنی در ضعیف ترین حالت ممکن قرار دارد، شاید برای برگزاری بازی های محلی مناسب باشد اما برای انجام دادن بازی هایی در سطح اول فوتبال آسیا یک آبروریزی بزرگ است. 


به هر ترتیب مسئولان فوتبال سوریه توانستند با جلب نظر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، در این ورزشگاه مقابل دو حریف قدرتمند خود بایستند، آنها در برابر تیم های ملی ایران و کره جنوبی قرار گرفتند و موفق شدند دو تساوی به دست بیاورند، بازی هایی که در هوای توفانی مالزی و زمین باتلاق گونه ورزشگاه سرمبان و البته سبک بازی تاخیری و اعصاب خردکن سوری ها برگزار شد. 


پس از حواشی و جنجال های ایجاد شده بعد از بازی تیم های ملی سوریه و ایران، مسئولان فوتبال این کشور اعلام کردند که برای دیدار سوم فروردین ماه یعنی بازی برابر ازبکستان ورزشگاه کوالالامپور را به عنوان زمین خانگی خود انتخاب می کنند اما پس از اعلام رسمی استعلام AFC مشخص شد آنها همچنان تمایل دارند در زمین سرمبان به بازی های خود ادامه دهند و با توجه به ناپایدار بودن هوای مالزی ازبکستانی ها باید انتظار بازی در یک باتلاق بزرگ را بکشند، اتفاقی که البته برای ما خوشایند است چراکه ما نیز بازی خود را در آن زمین برگزار کردیم و با توجه به رقابت مان با ازبک ها، بهتر است عدالت رعایت شود و آنها نیز در همان زمین اسفناک به بازی گرفته شوند.

دیدگاه‌ها