کد خبر : 1395109 | 24 بهمن 1395 ساعت 12:52 | 59.2K بازدید | 0 دیدگاه

2-4-4 خطی با ضربات ایستگاهی و شوت‌های دو امید

تحلیلی بر ترکیب استقلال

علیرضا منصوریان همانند برانکو تیمش را 2-4-4 ارنج کرده با این تفاوت که استقلالی ها این سیستم را خطی بازی می کنند نه لوزی.

تحلیلی بر ترکیب استقلال 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال همانند پرسپولیس در نوک خط حمله از یک مهاجم باتجربه سود می برد. کاوه رضایی که بارها بازی در برابر پرسپولیس را تجربه کرده و به نقاط قوت و ضعف خط دفاعی حریف آشنایی کامل دارد. مهاجم روی دست او علی قربانی است که با دنیایی از انگیزه بازی می کند و تشنه گلزنی در چنین دیدارهایی است. 


کاملا اشتباه است که اسم کاوه رضایی را جدی گرفت اما به بازی علی قربانی اهمیت نداد. 


خط دفاعی استقلال اگر چه مثل خط دفاعی همه تیم ها ضعف هایی دارد اما دو مدافع میانی یعنی رابسون و پادوانی حساسیت های این بازی را کمتر از ایرانی ها درک خواهند کرد و طبیعی است کمتر احساسی شوند و بی دغدغه بازی خواهند کرد. تجربه ثابت کرده در چنین بازی های غلبه منطق بر احساس به بازی بهتر کمک خواهد کرد. 


علی قربانی وظیفه دارد در دفاع از کاوه رضایی جدا شود و در بین بهنام برزای و فرشید اسماعیلی قرار گیرد تا سیستم تیم در دفاع به 1-3-2-4 تبدیل شود. هم چنین امید ابراهیمی به هنگام حمله از کنار امید نورافکن جدا می شود و به سمت دروازه پرسپولیس نزدیک خواهد شد و این آرایش سیستم استقلال را در حمله به 2-3-1-4 تغییر خواهد داد. 


البته آنچه که سبب برتری تیم در زمین می شود تلاش بازیکنان است در مستطیل سبز نه اعداد و ارقام.


استقلال امروز جوان ترین استقلال دربی سال های اخیر خواهد بود. شاید هم یکی از جوان ترین ها. تیم جوان  با  انگیزه و دونده بازی می کند و این بدین معنی است که معادلات این بازی قابل پیش بینی نیست. اسم ها کفته ترازو را به سود پرسپولیسی ها سنگین تر می کند به خصوص که اسمی های پرسپولیس توانمند هستند اما باید به این نکته هم اشاره کرد جوان ها کم تجربه و شاید گمنام استقلال هم نشان داده اند بازیکنان بزرگ فردا هستند. 


ضربات ایستگاهی امید ابراهیمی یکی از اهرم های استقلال برای رسیدن به گل است. برای رسیدن به این مهم استقلالی ها برای خطا گرفتن بازی خواهند کرد. امید نورافکن از خط جدا شود و به جلو بزند در صورت داشتن فضا خوب شوت می زند. شوت هایی که بیشتر در تیم ملی جوانان دیده شده. گل هایی که شاید خیلی از علاقمندان به فوتبال آن را ندیده اند. استقلال همانند پرسپولیس حمله از کناره ها را در دستور کار قرار می دهد به خصوص که خسرو حیدری در زمین است و سانتر های او از جناح راست می تواند تبدیل به پاس های خوبی برای کاوه رضایی و علی قربانی شود.


به نظر می رسد استقلالی ها امروز بیشتر دفاع و کمتر حمله خواهند کرد و این به خاطر توان تیمی پرسپولیس در حمله است. شاید به همین خاطر توان تهاجمی استقلال کمتر خرج و کمتر به چشم آید.


نمی شود منکر شد علیرضا منصوریان با این تدبیر و این چینش نقشه های پنهانی برای پیروزی دارد. 


ضربه ای که استقلال ممکن است در این بازی بخورد روی خط دروازه بانی کردن مهدی رحمتی است. سروش رفیعی پاس های خوبی توی عمق می دهد و دروازه بان استقلال اگر نخواهد سوئیپر شود کار استقلال سخت خواهد شد.

دیدگاه‌ها