کد خبر : 1395382 | 25 بهمن 1395 ساعت 10:19 | 39.9K بازدید | 4 دیدگاه

برانکو، بازیکنانش را سردرگم کرد

آشتیانی: استقلال، پرسپولیس را خلع سلاح کرد

پیشکسوت تیم پرسپولیس اعتقاد دارد برانکو ایوانکوویچ در دربی دیروز اشتباه هایی داشته که به تیمش ضربه زده است.

آشتیانی: استقلال، پرسپولیس را خلع سلاح کرد

به گزارش "ورزش‌سه"، شکست تیم پرسپولیس در دربی پایتخت، انتقادهایی برای این تیم به همراه داشته است؛ ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت قدیمی سرخپوشان پایتخت درباره بازی دربی 84 اظهار داشت: «دربی ٨٤ یکی از زیباترین بازی‌های دو تیم در چند‌سال اخیر بود. تماشاگران استقلال از این بازی لذت زیادی بردند چون تیمشان هم خوب بازی کرد هم توانست نتیجه بگیرد. اما پرسپولیسی‌ها نه‌تنها شکست خوردند بلکه فوتبال خوبی هم ندیدند.»


او ادامه داد: «مسائل روحی و روانی در این دیدار حرف اول و آخر را می‌زند و پرسپولیس هم دقیقا از همین جا ضربه خورد. قبل از بازی خیلی‌ها می‌گفتند پرسپولیس برنده است و این ذهنیت به بازیکنان هم منتقل شد. همین باعث شد بازیکنان پرسپولیس انگیزه لازم را نداشته باشند و فکر کنند به راحتی می‌توانند استقلال را شکست دهند.»


پیشکسوت پرسپولیس در بخش دیگری عنوان کرد: «پرسپولیس وقتی گل اول را زد، در انتظار بردی پر گل بود. پرسپولیس بعد از گل اول ١٥ دقیقه روی بازی مسلط بود و وقتی گل تساوی را خورد شوکه شد. پرسپولیس بعد از دریافت گل دوم مسخ شد چون اصلاً انتظار دریافت دو گل را نداشت و ضربه بزرگی خورد.»


آشتیانی درباره اشتباه هایی که پرسپولیسی ها در طول دربی مرتکب شدند، گفت: «پرسپولیس در این دیدار ضعف‌های تاکتیکی زیادی داشت. دفاع راست این تیم، صادق محرمی نسبتا بد کار نکرد اما احمدزاده در دفاع چپ بسیار ضعیف و سردرگم بود. مسلمان و رفیعی هم در زمین محو بودند و هرگز نتوانستند در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر شوند. اشتباه دیگر برانکو بازی دادن ماهینی در پست‌هافبک دفاعی بود. او باید مثل بازی‌های قبل رضاییان را در دفاع راست و ماهینی را در دفاع چپ بازی می‌داد و یک‌ هافبک دفاعی دیگری را انتخاب می‌کرد چون بازیکنانی که پستشان عوض شده بود، سردرگم بودند.»


وی درپایان گفت و گوی خود با روزنامه شهروند افزود: «استقلال به خوبی فضاهای پرسپولیس را بسته بود و تمرکز بالایی در زمین داشت. آنها با بستن فضا نمی‌گذاشتند توپ به طارمی برسد و پرسپولیس را خلع سلاح کرده بودند. پرسپولیس با توجه به مدافعان قد بلند استقلال نباید هوایی بازی می‌کرد و من فکر می‌کردم برانکو در نیمه دوم تاکتیک تیمش را عوض کند، اما این کار را انجام نداد تا پرسپولیس بازنده دربی باشد.»

دیدگاه‌ها