کد خبر : 1395391 | 25 بهمن 1395 ساعت 10:45 | 44.9K بازدید | 5 دیدگاه

دربی 84 چگونه به کام آبی ها شد؟

سه پاس بلند برای احیای استقلال

گل زودهنگام پرسپولیس در دربی باعث شد تا در همان دقایق ابتدایی استقلالی ها برای بازگشت به بازی ناامید شوند اما با گذشت دقایقی ورق برگشت تا همه چیز به کام آبی ها شود.

سه پاس بلند برای احیای استقلال

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که بیشتر پیش بینی ها حکایت از برتری مطلق پرسپولیس برابر رقیب دیرینه داشت گل زودهنگام سروش رفیعی مزید برعلت شد تا استقلالی ها ترس یک کابوس ناامیدکننده به جانشان بیفتد. ترسی که در 15 دقیقه ابتدایی بازی کاملا در ساق های آنها مشهود بود و باعث شد تا تیم ضعیف دربی لقب بگیرند و در مقابل بازیکنان پرسپولیس فرصت های زیادی برای گلزنی به خصوص توسط مهدی طارمی از دست بدهند.


همین شروع توفانی پرسپولیس و عملکرد ضعیف استقلال باعث شد همه خود را برای بردی پرگل برای سرخپوشان پایتخت آماده کنند چون کمر راست کردن در این شرایط برای منصوریان و شاگردان جوانش کاری بود نشدنی. اما برخلاف تمام پیش بینی ها به یکباره ورق دربی به نفع استقلال برگشت آن هم با سه پاس بلند که در این هفته ها به تاکتیکی جذاب و تعیین کننده برای این تیم تبدیل شده است. بازی مستقیم و بلند منصوریان و شاگردانش چیزی بود که برانکو و بازیکنانش هیچ حربه ای برای مقابله با آن نداشتند تا شکست تلخی را در دربی تجربه کنند.


سکانس اول


در دقیقه 18 بازی پاس بلند امید ابراهیمی را محمد انصاری به بدترین شکل ممکن دفع کرد تا توپ پشت محوطه جریمه فرشید اسماعیلی سرحال و قبراق برسد. در این لحظه جای خالی کمال کامیابی نیا روی توپ های سوم به عنوان تخریب چی پرسپولیس کاملا به چشم آمد چون هافبک جوان استقلال وقتی دید مزاحمی از تیم رقیب ندارد، با اعتماد به نفسی دیدنی توپ را استپ سینه کرد و با انداختن روی پای راست یکی از گل های به یادماندنی تاریخ دربی ها را به ثمررساند. حسین ماهینی در این صحنه باید وظایفش در قبال توپ های سوم را به عنوان هافبک دفاعی اجرا می کرد اما چون به شرح وظایفش آگاه نبود این فرصت را به استقلال داد تا با اولین پاس بلند از شوک دقایق ابتدایی خارج شود.

 

1180057


سکانس دوم


یک توپ بلند دیگر از استقلالی ها ارسال شد اما فرشاد احمدزاده در جنگ با بهنام برزای کم آورد تا مهاجم استقلال با سر توپ را به فرشید اسماعیلی برساند. ستاره استقلال در دربی با کنترل توپ یک بار دیگر از نبود هافبک دفاعی پرسپولیس نهایت بهره را برد و با ارسالی دیدنی برای علی قربانی زمینه ساز شوک دوم و ویرانگر برای رقیب دیرینه و سنتی شد تا دومین گل استقلال با یک پاس بلند دیگر به ثمربرسد. در این صحنه بازیکنانی توانستند هنرنمایی کنند که در بحث میانگین قدی به نسبت رقبای خود کوتاه تر بودند اما از همان حربه پاس های بلند استقلال نهایت بهره را بردند و توپ را به علی قربانی گلزن رساندند تا نیش دوم به پیکره صدرنشین وارد شود.

 


سکانس سوم


دو امید استقلال در میانه میدان نقش اصلی را در ثبت سومین گل ایفا کردند. ابتدا این امید ابراهیمی بود که پاسکاری پرسپولیسی ها را با تکلی دیدنی قطع کرد و توپ را به زوج جوان تر خود نورافکن رساند. کاپیتان تیم ملی جوانان در گام دوم با پاسی بلند و دیدنی که پیش از این تنها از بازیکنی همچون مجتبی جباری این پاس ها را دیده بودیم کاوه رضایی را در موقعیت ضدحمله قرار داد تا مهاجم شماره 9 استقلال در حرکتی پا به توپ و دیدنی توانایی های خود را به رخ کشیده و از روز بد محمد انصاری نهایت بهره را برده و سومین توپ را در سومین یورش روی دروازه بیرانوند به تور دروازه سرخ ها بچسباند. این گل هم بر پایه و اساس توپ های بلند بنا نهاده شد تا کاملا مشخص شود استقلالی ها روی این برنامه تاکتیکی حسابی کار کرده اند.

 


***


دربی 84 در حالی با سه پاس بلند منجر به احیای قلبی استقلال برابر رقیب دیرینه شد که علیرضا منصوریان یک بار دیگر ثابت کرد راه و روش برتری برابر تیم خوب و مدعی قهرمانی پرسپولیس را بلد است. بازی مستقیم و پاس های بلند استقلالی ها عملا تدابیر تاکتیکی پرسپولیسی ها را فلج کرد تا برانکو بیش از همیشه به ضعف های تیمش در آستانه بازی های مهم آسیایی پی ببرد و بیشتر از همیشه به نقش هافبک دفاعی در تیمش ایمان بیاورد.

دیدگاه‌ها