کد خبر : 1407923 | 22 فروردين 1396 ساعت 08:29 | 43.2K بازدید | 4 دیدگاه

بهترین فرصت برای جبران فینال 2015

یووه- بارسا؛ فرصتی برای انتقام

برای انتقام شکست برلین 2015، این یوونتوس آماده دارای بهترین بخت ممکن برای گذشتن از سد بارسلوناست.​​​​​​​

یووه- بارسا؛ فرصتی برای انتقام

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر، این جمله بارها و بارها از سوی بازیکنان و سرمربی یوونتوس شنیده شده است.

 

"تنها سه شنبه شب به جدال برابر بارسلونا فکر خواهیم کرد."

 

مکس آلگری و ستارگان بیانکونری ادعا می کنند که افکار چگونگی مهار مثلث خط حمله بارسا، آنها را از اهدافی مانند ششمین اسکودتوی متوالی یا فتح دوباره کوپا ایتالیا منحرف نخواهد کرد و این انضباط از آن جهت قابل تحسین است که بلوگرانا تنها حریف این تیم از دو سال پیش و فینال برلین نبوده است.

 

 

1185837

 

 

دیر یا زود، بازیکنان یوونتوس علاقمند به تکرار فینال دو سال پیش بودند و آنها ترسی از حذف معجزه وار پاری سن ژرمن به دست شاگردان انریکه نداشتند.

 

قبل از قرعه کشی در سالن لیون، لئوناردو بونوچی از بارسلونا به عنوان حریف مورد علاقه خود نام برد و گفت: "تیمی که ما مشتاقیم با آن بازی کنیم بارسلوناست زیرا رویارویی با تیمی که در فینال 2 سال قبل ما را مغلوب کرد بارسا بود."

 

همچنین پائولو دیبالا، ستاره جوان بانوی پیر نیز اذعان داشت که علاقمند است در فینال مقابل بارسا قرار بگیرند تا شکست فینال 2 سال قبل را تسویه کنند.

 

 

1192095

 

 

در اردوی یوونتوس، بسیاری حریفی دشوارتر از بارسلونا را متصور بودند. به عنوان مثال، بوفون معتقد است اگر آنها مجبور به رویارویی با لسترسیتی بودند، فشار روی یوونتوس افزایش می یافت.

 

به هر حال بونوچی اعتراف کرد که از رویارویی با بایرن می هراسیده و نزدیکان آلگری نیز فاش کردند که او همینکه تیمش برابر اتلتیکو قرار نمی گیرد رضایت دارد.

 

بازیکنان یووه، علیرغم احترام به بارسا معتقدند که این تیم به قدرت بارسا 2015 نیست و بونوچی آنها را یک درجه پایین تر از تیم برلین می داند و معتقد است آنها دیگر کهکشانی نیستند. بلوگرانا در فصل جاری 7 بار رنگ شکست را دیده که آخرین آن، بازی آخر برابر مالاگا بوده است.

 

 

1192092

 

 

هواداران یوونتوس به طور طبیعی نگران کاهش شانس بارسا در لالیگا هستند و می دانند که دیگر لیگ قهرمانان تنها شانس آنها برای تحت الشعاع قرار دادن موفقیت های احتمالی رئال مادرید در فصل کنونی  است.

 

برای پیروزی برابر بارسا، آنها باید در استادیوم خانگی که از سوی آلگری، قلعه کوچک بیانکونری ها نامیده شده نمایش خوبی ارائه دهند. بیانکونری ها 32 بازی خانگی متوالی در سری آ را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و طی 5 سال و نیم تاسیس این استادیوم، تنها یک بار در لیگ قهرمانان شکست خورده اند.

 

یکی از دلایل این کارنامه این است که بی شک یوونتوس دارای بهترین خط دفاعی در قاره سبز است و اگر یک تیم قادر به مهار مثلث هجومی بارسا باشد، آن گروه خط دفاعی یووه و جان لویییجی بوفون خواهند بود.

 

 

1192093

 

 

یک سال قبل در چنین مقاطعی، آنها 974 دقیقه گلی دریافت نکردند که منجر به ثبت رکوردی جدید در سری آ شد. مدتی قبل سنگربان افسانه ای یوونتوس بازی شماره 1000 خود در دوران حرفه ای را انجام داد و با ثبت 429 کلین شیت، رکوردی تحسین برانگیز را خلق کرد.

 

امشب، یوونتوس احتمالا با 4 دفاع به میدان خواهد رفت و سه بازیکن نیز برابر آنها صف آرایی خواهند کرد. کیه لینی ابتدای هفته استراحت کرد و حالا قادر به بازگشت به ترکیب یوونتوس است. او که فینال 2 سال پیش را به علت مصدومیت از دست داد، رویارویی جالبی با لوییس سوارز خواهد داشت.

 

اگرچه دفاع کردن برابر حملات بارسا یکی از دشوارترین ماموریت های فوتبالی است، اما یوونتوس مشکلی با این رویه ندارد و همانگونه که آلگری اشاره کرده است، احتمالا آنها با رویکردی تدافعی پای به میدان خواهند گذاشت.

 

 

1192098

 

 

اما به نظر می رسد یوونتوس مشکلی با این رویه داشه باشد. آنها بازیخوانی بسیار خوبی از شرایط مسابقه دارند و بازیکنان خط دفاعی این تیم 6 سال است به شکل متوالی کنار یکدیگر به میدان می روند.

 

حالا مثلث بوفون، بارزالی، بونوچی و کلیه لینی به شناخت مناسبی از یکدیگر دست پیدا کرده و قادر به پوشش نقاط ضعف یکدیگر می باشند.

 

اما معضل بزرگ آلگری، انتخاب بازیکن ثابت در جناح راست خط دفاعی است. جاییکه او بین لیخشتاینر با خصوصات دفاع بیشتر و دنی آلوس ماهرتر در امور هجومی هنوز مردد است. دنی آلوز با رضایت خاطر نوکمپ را ترک نکرد و جدال او با ستاره هموطن خود نیمار در ترکیب بارسلونا می تواند بسیار جذاب باشد.

 

 

1192096

 

 

در جناج دیگر، الکس ساندرو که بسیاری او را بهترین دفاع چپ حال حاضر فوتبال دنیا می نامند، حداقل روی کاغذ برابر لیونل مسی صف آرایی خواهد کرد. دیگر وظیفه او، هماهنگی با ماریو مانژوکیچ در منطقه ای خواهد بود که بعد از جدایی آلوس، بارسلونا هنوز انتخاب مناسبی در آن نداشته است.

 

با این تفاسیر، باید اذعان داشت که نتیجه نبرد بهترین خط دفاعی و حمله امروز فوتبال جهان، در میانه میدان و در جنگ میان هافبک ها رقم خواهد خورد. در دیدار رفت، سرخیو بوسکتس غایب بزرگ بارسا به شمار می آید و در غیاب او و با حضور پیانیچ، بیانکونری ها قادرند ابتکار عمل را در دست بگیرند. در این میان، بهتر است شاگردان انریکه اجازه نواختن ضربه ایستگاهی را به این ستاره خلاق ندهند.

 

دیگر خرید تابستانی و گران ترین بازیکن همه ادوار این باشگاه، گونسالو ایگواین آرژانتینی است که با 90 میلیون یورو راهی یووه شد و قطعا هدف آلگری از خرید او، کسب اسکودتویی که آنها 5 سال متوالی است فاتح آن می شوند نبوده است. دلیل استخدام ایگواین، درخشش در چنین دیدارهایی و هدایت یووه برای قهرمانی در جامی است که از سال 1996، بانوی پیر در کسب آن ناکام بوده است.

 

 

1147256

 

 

دیگر انگیزه ایگواین، رد فرضه عدم درخشش او در عرصه های بین المللی است. ستاره خط حمله یووه در لباس آلبی سلسته، در فینال کوپا آمریکا 2015 و جام جهانی 2014 نمایش اسف باری داشت و در 22 مسابقه ای که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان به میدان رفته، تنها موفق به زدن 2 گل شده است.

 

این در حالیست که بسیاری درخشش او با لباس یووه برابر ناپولی و گلزنی در 3 ال کلاسیکو برابر بارسا را به کلی از یاد برده اند.

 

درک متقابل او و دیبالا روز به روز در حال بهبود یافتن است و نمایش دیبالا برابر کیه وو و ارسال پاس بدون نگاه کردن به بازیکن هدف را می توان شمه ای از بازی های لیونل مسی دانست.

 

با این روند، دیبالا می تواند بلیت فینال کاردیف را برای بیانکونری ها رزور کند. اما در ابتدا، آنها باید انتقام شکست 2 سال قبل را از بارسلونا بگیرند.

 

منبع: ESPN

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها