کد خبر : 1410022 | 31 فروردين 1396 ساعت 15:08 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

شفیع‌زاده: همواره پیگیر استقلال اهواز هستم

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اهواز می گوید که همواره پیگیر نتایج این تیم است.​​​​​​​

شفیع‌زاده: همواره پیگیر استقلال اهواز هستم

به گزارش "ورزش سه" شهرام شفیعی‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اهواز با ابراز تأسف از سقوط این تیم به لیگ دسته دوم اظهار کرد: قبلاً گفته‌ام که خانواده‌ی شفیعی‌زاده جزوی از خانواده‌ی بزرگ استقلال اهواز است و با اینکه در این باشگاه سمت رسمی نداریم، همواره پیگیر اخبار و مسائل آن هستیم. نتایج یک سال اخیر استقلال اهواز باعث آزردگی خاطر همه ما شده است و برای خروج تیم از وضعیت فعلی باید راهکار اساسی اتخاذ شود.

 

شفیعی‌زاده ادامه داد: استقلال اهواز در بخش‌های مختلف دچار اشکال است و باید در همه بخش‌ها از جمله کادر مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تقویت شود تا بتواند در فصل آینده مسابقات لیگ دسته دوم به موفقیت دست پیدا کند و به لیگ یک بازگردد.

 

مدیرعامل اسبق استقلال اهواز افزود: تغییرات متوالی مدیران و مربیان طی یک سال اخیر باعث پسرفت تیم شده و نتایج منفی به‌دنبال داشته است. به آقای جهانداری هم گفته‌ام که مشکل استقلال اهواز فقط به مسائل مالی مربوط نمی‌شود و این تیم باید از نظر ساختاری اصلاح شود. شما ببینید تیم سپیدرود رشت از نظر مالی شرایطی بدتر از استقلال اهواز داشته، اما در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که پول به تنهایی تعیین‌کننده نیست و برای موفقیت یک تیم باید راهکارهای اساسی اتخاذ کرد.

 

شفیعی‌زاده در رابطه با کمک مالی به استقلال اهواز طی چندماه اخیر توضیح داد: از اواخر دور رفت لیگ دسته اول با توجه به اینکه اعلام شده بود استقلال اهواز از نظر مالی توانایی ادامه‌ی مسابقات را ندارد، وظیفه خود دانستیم به این تیم کمک مالی کنیم تا رقابت‌ها را تا آخر دنبال کند، چرا که اگر در وسط راه از ادامه بازی‌ها انصراف می‌داد، طبق قانون باید به لیگ دسته سوم سقوط می‌کرد.

 

وی تصریح کرد: طبق اسناد موجود در نیم‌فصل دوم مبلغ 182 میلیون تومان به مسئولان استقلال اهواز پرداخت کردیم تا برای تیم هزینه کنند. در چند بازی پایانی نیم‌فصل اول نیز مبلغی حدود 70 میلیون داده بودیم. مجموعاً مبلغی حدود 250 میلیون طی چندماه اخیر به باشگاه پرداخت کردیم، اما هیچ پیشرفتی در نتایج حاصل نشد. این موضوع نشان می‌دهد که در کنار مسائل مالی باید به مسائل ساختاری باشگاه توجه ویژه شود تا استقلال اهواز به روزهای خوب گذشته برگردد. در غیر اینصورت کمک‌های مالی دردی از این تیم درمان نمی‌کند.

 

مدیرعامل سابق استقلال اهواز در پاسخ به این سئوال که با این تفاصیل آیا حاضر به ادامه ی حمایت مالی از این تیم هستید یا خیر، چنین گفت: ما همیشه وظیفه خود دانسته‌‌ایم که از استقلال اهواز حمایت کنیم، اما باید بستری فراهم شود که این پول بتواند کمکی به پیشرفت فنی تیم داشته باشد. به مالک باشگاه گفته‌ام چنانچه اصلاحات ساختاری در بخش‌های مختلف باشگاه انجام دهد و برنامه‌‌ریزی خوبی برای صعود تیم از لیگ دسته دوم داشته باشد، مشکلی برای کمک مالی به تیم محبوب‌مان نخواهیم داشت. اما اگر کارها بدون برنامه دنبال شود و راهکار اساسی برای موفقیت تیم وجود نداشته باشد، کمک مالی دردی از استقلال اهواز درمان نمی‌کند.

 

چرا شفیعی‌زاده‌ها مدیریت استقلال اهواز را به‌عهده نمی‌گیرند؟ این سئوالی است که هواداران تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال خوزستان مطرح می‌کنند و شهرام شفیعی‌زاده در جواب می‌گوید: من و برادرم به‌خاطر تعلق خاطری که به استقلال اهواز و استان خوزستان داریم، وظیفه خود می‌دانیم از نظر مالی به این تیم کمک کنیم، اما اداره کردن باشگاه شرایط خاصی را می‌طلبد. من با توجه به شرایط کاری‌ام چند سالی هست که در تهران اقامت دارم و نمی‌توانم مسئولیت مدیریت باشگاه را تقبل کنم. کسی که قبول مسئولیت می‌کند، باید مستقیماً بر کار نظارت داشته باشد و نمی‌شود از راه دور مدیریت کرد.

 

شهرام شفیعی‌زاده در پایان گفت‌وگو اظهار داشت: باشگاه استقلال اهواز برای فصل جدید نیاز به اصلاحات ساختاری دارد تا زمینه موفقیت فراهم شود. از همه‌ی دوستداران استقلال اهواز نیز می‌خواهم که اختلافات و مسائل شخصی را کنار بگذارند و همه دست به‌دست هم بدهند تا بتوانند به نجات این تیم کمک کنند. مسئولان استان هم باید نسبت به تیم بااصالت و ریشه‌دار استقلال اهواز احساس مسئولیت داشته باشند و در احیای این تیم مشارکت کنند.

دیدگاه‌ها