کد خبر : 1411851 | 08 اردیبهشت 1396 ساعت 12:33 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

تحقیقات فرانسوی ها در مورد اهدا میزبانی جام جهانی

چند دادستان در فرانسه، پرونده جدیدی درباره فساد مالی در انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبان های جام جهانی 2018 و 2022 باز کردند.

تحقیقات فرانسوی ها در مورد اهدا میزبانی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، بازرسان پرونده تا به حال با سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا که در زمان ارائه میزبانی جام جهانی در سال 2010، ریاست مجمع قانونگذاری فوتبال را برعهده داشت، مورد مصاحبه قرار گرفته است. میشل پلاتینی که رای او در انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 تاثیر بسیاری داشت، هنوز مورد مصاحبه قرار نگرفته است.


پلاتینی اعلام کرده بود که پس از مهمانی شامی که در کاخ الیزه با رئیس جمهور فرانسه، نیکولا سارکوزی و امیر قطر داشت، رای اش برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022 را از آمریکا به قطر تغییر داد. پلاتینی مدعی شد که سارکوزی که به دنبال افزایش معاملات اقتصادی با قطر بود، با این کار به دنبال جذب رضایت امیر قطر بوده است.

 

1085870

 


شروع این تحقیقات توسط پارکت نشنال فایننسر انجام شده که مسئول رسیدگی به جرایم اقتصادی است و بدین ترتیب، حداقل در 3 کشور این تحقیقات انجام می‌شود. پیش از این، وزارت دادگستری آمریکا  و مایکل لابر، دادستان سوئیس تایید کرده بودند که حداقل 152 مورد مشکوک اقتصادی در این رابطه کشف شده است.


بلاتر هفته گذشته مورد بازجویی در این زمینه قرار گرفته است. او همواره هرگونه تخلفی در اعطای میزبانی های جام جهانی را تکذیب کرده و مدعی شده که هیچ اقدام غیرقانونی در این زمینه انجام نشده است. با این حال او فعلا به خاطر لابی گری برای اعطای جام جهانی 2022 به قطر، از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم است. او و پلاتینی همچنین به خاطر انتقال 1.3 میلیون پوندی که بین آنها صورت گرفته نیز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم هستند.

دیدگاه‌ها