کد خبر : 1413797 | 16 اردیبهشت 1396 ساعت 14:15 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

بازدید هاشمی و شهنازی از اردوی کشتی و کاراته

رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک از اردوی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و کاراته اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی بازدید کردند.

بازدید هاشمی و شهنازی از اردوی کشتی و کاراته

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، تیم ملی کشتی فرنگی در حالی زیر نظر کادر فنی آخرین تمرنیات آماده سازی‌اش را برای حضور در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی سپری می‌کند که رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک با حضور در اردو ،با مربیان و ملی پوشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در ابتدای بازدید کیومرث هاشمی اظهار داشت: هدف ما از حضور در اردو و بازدید از تمرینات شما عزیزان این است که بگوییم قدر شناس زحمات و تلاش‌های مجموعه موفق فدراسیون کشتی، کادر فنی و نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی هستیم تا از نزدیک اگر ملی پوشان عزیز نقطه نظرات ویا درخواستی دارند با ما در میان بگذارند.

 

وی ادامه داد: کشتی همواره یکی از رشته های مدال آور کشورمان در رقابت‌های بین المللی بوده و در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز امیدواریم کشتی گیران افتخار آفرین کشورمان بتوانند ضمن به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشورمان، سرود ملی میهن عزیزمان را با کسب سکوهای قهرمانی در سالن رقابت‌ها، طنین انداز کرده و دل مردم را شاد کنند.

 

در ادامه شاهرخ شهنازی نیز گفت: کشتی همواره یکی از رشته های موفق در عرصه بین المللی برای افتخار آفرینی و مدال آوری بوده و بدون تردید با انگیزه و نیروی جوانی که در بین ملی پوشان در تمرینات می بینیم و زحماتی که مربیان کشیده اند قطعا در باکو خوش خواهند درخشید.

 

سپس علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به باکو ضمن ارائه گزارشی از نحوه آماده سازی کشتی گیران به‌طور وزن به وزن، به معرفی نفرات و همچنین حریفانی احتمالی که در بازیهای کشورهای اسلامی دارند پرداخت و گفت: با توجه به اینکه بعد از بازی‌های المپیک از سوی فدراسیون جهانی شاهد برخی تغییرات در قوانین بوده ایم شکر خدا ملی‌پوشان به‌خوبی با این تغییرات و نحوه امتیاز گیری از حریفان آشنایی پیدا کرده و مشکلی از این بابت نداریم.

 

وی ضمن قدردانی از حضور رئیس و دبیر کل کمیته در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: در باکو کشتی گیران ایران، آذربایجان و ترکیه جدال سختی برای قرار گرفتن بر روی سکو خواهند داشت ولی بدون تردید با شرایط خوبی که فدراسیون برای ما فراهم کرده و تمرینات مستمر ملی پوشان و انگیزه ای که در بین نفرات اعزامی می بینم بچه ها با تمام توان، به‌مصاف رقبای خود خواهند رفت و برای کشور عزیز مان افتخار آفرین خواهند بود.

 

هاشمی و شهنازی در ادامه بازدیدهای خود از اردوهای تیم‌های ملی، به اردوی کاراته‌کاها رفتند. در ابتدای این بازدید صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته ضمن قدردانی از حضور آنها در اردو ابراظهار داشت: رئیس کمیته ملی المپیک از مدیران با سابقه و توانمند ورزش کشور بوده و همواره نگاه حمایت آمیزی نسبت مدیران،م ربیان و ورزشکاران داشته است و تصمیماتش اسباب خیر برای ورزش کشور بوده و برای اعزام  کاتاروها به بازی‌های کشورهای اسلامی نیز حمایت و موافقت آقای هاشمی و همچنین دبیر کل کمیته باعث شد تا بتوانیم در این بخش نماینده داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده قطعا انتظار ما این است که مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشند، چرا که دورنمای فدراسیون حضور موفقیت آمیز در بازیهای المپیک 2020 است و کاراته این پتانسیل را دارد که بتواند در المپیک یکی رشته های مدال آور برای کاروان اعزامی شود.

 

در ادامه شهاب سلطانی مربی تیم ملی کاراته ضمن ارائه گزارشی از روند آماده سازی ملی پوشان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: جا دارد ابتدا از حضور مسئولین کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی تشکر نمایم و همچنین از رئیس فدراسیون کاراته که تلاش وافری داشتند تا تدارکات خوبی برای تیم فراهم شود، چرا که کاراته در بازی‌های کشورهای اسلامی با توجه به حضور قدرتهای جهانی این رشته از کشورهای آذربایجان، ترکیه ،مصر، مراکش و برخی کشورهای اسلامی دیگر، شرایط ساده ای برای مدال آوری ندارد، ولی با توجه به سابقه درخشانی که از حضور کاراته در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی در اذهان باقی است بدون تردید کاراته در باکو بخوبی خواهد توانست انتظارات را بر آورده کند.

 

وی ادامه داد:هر 5 نماینده کومیته مردان اعزامی به باکوعنوان جهانی دارند و با تجربه هستند و تلاش می کنیم با خوش رنگ ترین مدال ها به کشور بازگردیم.

 

سپس رئیس کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت فدراسیون در آماده سازی تیم ملی گفت: به این موضوع اشاره کنم به رغم برخی مشکلاتی که وجود داشت تمام تلاش خود را در حمایت از فدراسیون برای اعزام تیمی قدرتمند به این رقابتها انجام دادیم و از مجموعه کادر فنی و ملی پوشان عزیز تشکر کرده و قطعا با توجه به شناختی که از مربیان و ملی پوشان اعزامی به باکو دارم بدون تردید موفقیت کاراته کاران در بازی‌های کشورهای اسلامی باعث ایجاد شور نشاط در بین مردم و جامعه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در اینکه کاراته المپیکی شده و باید از آن حمایت بیشتری شود تردیدی نیست و کمیته ملی المپیک با حداکثر توان از این رشته که قرار است در بازی‌های آسیایی 2018 و همچنین بازیهای المپیک 2020 برای کشورمان مدال آوری کند حمایت خواهد کرد و قطعا مدال آوری این رشته در المپیک توکیو  نفقطه عطفی برای این رشته خواهد بود.

 

در خاتمه سعید فرخی ،ذبیح اله پورشیب و حسینی مربی بدنسای تیم ملی نیز مواردی را مطرح کردند که کیومرث هاشمی عنوان کرد: جا دارد بار دیگر از زحمات مجموعه فدراسیون قدردانی کرده و تاکید کنم که کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه ای از مدیریت فدراسیون در اجرای خواسته های شما ملی پوشان عزیز خواهد داشت و ما را همواه در اجرای خواسته‌های‌تان در کنار خود احساس کنید.

دیدگاه‌ها