کد خبر : 1414051 | 17 اردیبهشت 1396 ساعت 14:48 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

توکلی: خودمان ورزشکار سالاری را ساختیم؛ حالا می خواهیم با آن بجنگیم؟

خواسته‌های کیانوش رستمی منطقی است یا خودخواهانه؟

دارنده مدال طلای المپیک 2000 سیدنی در مورد مشکل کیانوش رستمی معتقد است فدراسیون خودش راه بازیکن سالاری را باز کرده و حالا می خواهد با آن بجنگد.

خواسته‌های کیانوش رستمی منطقی است یا خودخواهانه؟

به گزارش "ورزش سه"، حسین توکلی مرد طلایی وزنه برداری ایران در المپیک 2000 سیدنی می تواند شاخص مناسبی برای حل مشکل کیانوش رستمی و فدراسیون وزنه برداری که حالا منجر به اتفاقی به نام "گره کور" شده باشد. توکلی در گفت و گو با "ورزش سه" به عنوان کسی که سابقه طلای المپیک را در وزنه برداری دارد می گوید که یک ورزشکار بعد از طلای المپیک تا چه میزان می تواند خواسته داشته باشد و حد آن چه قدر است. 


او می گوید: « چه طور می شد که قبل از المپیک کیانوش رستمی می توانست به تنهایی تمرین کند و حالا نمی تواند ؟ اگر می شد که الان هم باید بشود، اگر نمی شد پس چرا آن موقع اجازه دادند؟ فدراسیون وزنه برداری یک راهی را برای ورزشکار باز کرده که حالا خودش می خواهد آن را سد کند که این موضوع غیر ممکن است. کیانوش رستمی به مدال طلا رسیده اما موافق قوانین فدراسیون هم نیست. اگر واقعا این موضوع مشکل دارد از اول باید جلو آن گرفته می شد اما اگر راهی درست است پس حالا هم می تواند ادامه پیدا کند. همین دوگانگی یک گره کوری را به وجود آورده که باز کردن آن سخت و سخت تر می شود.»


شرایط کنونی کیانوش رستمی قبل از المپیک با کیانوش رستمی کنونی متفاوت است، آیا این می تواند دلیلی باشد که خواسته های او از فدراسیون بیشتر و حق به جانب تر باشد؟ توکلی می گوید:« کیانوش رستمی در المپیک قبلی هم برنز گرفت که تبدیل به نقره شد. حرف من این است یک کار را یا نباید انجام داد یا اگر انجام دادی دیگر نمی توانی راهی را که خودت باز کرده ای ببندی. من نه گروهی را تایید می کنم نه تکذیب اما می گویم خودمان ورزشکار سالاری را باب می کنیم و خودمان دنبال چاره برای مبارزه با آن می گردیم. فدراسیون این راه را برای کیانوش باز کرد و او هم اتفاقا رفت و نتیجه گرفت. حالا پیدا کردن چاره برای آن کار بسیار سخت می شود.»


توکلی فدراسیون را بهترین مکان برای حل این مساله می داند و معتقد است:« تمام این اتفاقات برای این افتاد که یک طلا برای وزنه برداری ایران به دست بیاید و همین مساله مسائل این روز را به وجود آورده است. حالا فدراسیون اولین تصمیم را در این جریان گرفت و حالا خودش باید پاسخگو باشد.»

دیدگاه‌ها