کد خبر : 1419981 | 14 خرداد 1396 ساعت 14:32 | 256.4K بازدید | 0 دیدگاه

3 قهرمانی در 4 سال، آن هم در عصر مسی

عجیب ولی واقعی؛ تمجید بی سابقه کاتالان ها از رئال

یک روز پس از تیترهای افراطی «به پیش یووه» از سوی نشریات چاپ بارسلونا، همه چیز جای خود را به تعریف و تمجید از رئال داده است.

عجیب ولی واقعی؛ تمجید بی سابقه کاتالان ها از رئال

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پس از پیروزی 1-0 رئال بر سیتی در بازی برگشت نیمه نهایی چمپیونزلیگ و صعودکهکشانی ها به فینال 2016، پس از یک فصل پرفراز و نشیب، لوئیس ماسکارو، خبرنگار مشهور اسپورت یادداشتی مبنی بر حمایتش از اتلتیکو در بازی نهایی نوشت و عنوان داشت که برای یک روز هوادار اتلتیکو خواهد بود.

تیترهای اسپورت و موندودپورتیوو پس از قهرمانی رئال در ضیافت پنالتی ها نیز یکسان بود: ناعادلانه ترین قهرمانی ممکن.

 

 

1203178

 

 

یک سال بعد و پس از صعود مجدد رئال به فینال لیگ قهرمانان، تیترها تکرار شدند اما این بار به سود یووه: به پیش یوونتوس.

نشریات بارسلونا در اینکه هوادار یووه در بازی نهایی خواهند بود تردیدی نداشتند اما این بار هم رئال مادرید جام را بالای سر برد تا با کسب دوازدهمین قهرمانی خود، دست نیافتنی تر از همیشه شود. این سومین قهرمانی رئال در 4 سال اخیر بود تا بارسلونا بیش از همیشه در سایه قرار بگیرد.

 

اما موضع نشریات بارسلونا به این قهرمانی، تاحدی عجیب و غیر قابل تصور بود. اسپورت در گوشه ای از صفحه اول شماره امروز خود قهرمانی رئال را عادلانه دانسته و موندودپورتیوو نیز به تمجید از زیدان پرداخته و تاریخ سازی او به عنوان اولین مربی که در دو سال اول حضورش در یک تیم توانسته دو قهرمانی اروپا کسب کند را تیتر یک خود کرده است.

 

 

1203155

 

 

ارنست فولچ، تحلیل گر اسپورت در یادداشت امروز خود نوشته است:« رئال مادرید به شایستگی قهرمانی دوازدهم خود در اروپا را جشن گرفت. تیم زیدان در لحظات حساس بازی و در دقایقی  که می توان سرنوشت یک مسابقه را رقم زد، عالی کار کرد و یوونتوس را به شکلی عجیب غرق کرد.

در نیمه دوم، ضعف های یوونتوس که در کل فصل مخفی مانده بودند، عیان شد. رئال در نیمه اول رنج کشید ولی در نیمه دوم زیدان برنامه های تاکتیکی خود را به آلگری تحمیل کرد و کاری کرد که هیچ تیمی در این فصل برابر یوونتوس انجام نداده بود: زدن 4 گل به این تیم.

زیدان با رئال وارد تاریخ شد و حالا رئال اولین تیمی است که توانسته دو سال متوالی قهرمان چمپیونزلیگ شود. او به خوبی توانست ستاره های تیمش را مدیریت کند و با تغییر دادن پست رونالدو و استراحت دادن به او در طول فصل، باعث شد تا این فوق ستاره پرتغالی در مقطع پایانی فصل آماده تر از همیشه باشد.

شیوه درست استفاده زیدان از آسنسیو که گل چهارم رئال را زد نیز قابل تحسین است. افسوس که بارسا به راحتی شانس جذب آسنسیو را از دست داد.

 

 

1203145

 

 

پیروزی رئال، بارسا را در وضعیت بدی قرار داد و قهرمانی در کوپا دل ری به دست فراموشی سپرده شد. حالا تغییرات در بارسا شکل اورژانسی تری به خود خواهد گرفت. قهرمانی رئال از آن جهت قابل اهمیت است که بدانیم در عصر مسی به سر می بریم و رئال در چنین عصری توانسته سه قهرمانی اروپا در 4 سال کسب کند.

بارسا با مسی، سوارز و نیمار نتوانست در دو بازی حتی یک گل به یوونتوس بزند ولی رئال در یک نیمه سه گل به این تیم زد که قابل تامل است.

والورده حالا ماموریتی دشوارتر پیش رو دارد: مقابله با بهترین رئال مادرید همه دوران و به زیر کشیدن این تیم از تخت پادشاهی اروپا.»

 

سانتی نولا، سردبیر موندودپورتیوو هم در یادداشت امروز خود ضمن تحلیل دلایل پیروزی رئال بر یووه نوشته است:« رئال لایق قهرمانی بود. تبریک به این تیم برای کسب یک دبل تاریخی. زیدان و تیمش شایسته هرگونه تمجیدی هستند. حالا بارسلونا باید به سرعت تغییرات لازم برای بازگشت به کورس قهرمانی اروپا را ایجاد کند.»

 

دیدگاه‌ها