کد خبر : 1424888 | 11 تیر 1396 ساعت 10:22 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

مظاهری: ارزش‌ها حفظ نشود از تیم ملی جدا می‌شوم

مربی تیم ملی بوکس از کادر فنی تیم‌های پایه بوکس انتقاد کرد و گفت: اگر ارزش‌های هر فرد حفظ نشود از کادرفنی تیم‌ ‌ملی جدا می شوم.

مظاهری: ارزش‌ها حفظ نشود از تیم ملی جدا می‌شوم

به گزارش "ورزش سه"، علی مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این که باید از مربیان خوب در رده‌های پایه استفاده کنیم، اظهار کرد: ما مربی کوبایی را آورده ایم که به مربیان جوان آموزش دهیم، اما اگر الان مربیان جوانی مثل جاسم دلاوری را کنار گذاشته‌ایم باید کادرفنی جدیدی را انتخاب  کنیم تا تیم از این دگرگونی نجات پیدا کند.

 

او ادامه‌ داد: با شرایطی که موجود است و هر روز کادرفنی تغییر می‌کند هم مربی کوبایی سردرگم است و هم مربیان جوان چیزی را یاد نمی‌گیرند. در حال‌ حاضر هیچ حاشیه امنیتی برای مربیان جوان وجود ندارد که آیا فردا روزی در کنار تیم هستند یا نه. به همین دلیل با تمام وجود کار نمی‌کنند و اگر همین طور به ارزش‌ها اهمیت داده نشود و حاشیه امنیتی برای مربیان وجود نداشته باشد از کادرفنی تیم جدا می شوم.

 

مربی تیم‌ ‌ملی با انتقاد از کیفیت مربیان پایه بوکس، اظهار کرد: ما باید بهترین مربیان خود را به رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان وارد کنیم تا آموزش های خوبی را به بوکسورها بدهیم. اما متاسفانه در حال‌ حاضر مربیانی که در کنار این تیم‌ها هستند هیچ رزومه‌ای خوبی ندارند. امیدوارم که در آینده ای نه چندان دور نایب رئیس فدراسیون فکری به حال این موضوع کند چون قطعا خود او هم به این مساله پی برده است.

 

مظاهری با بیان این که وجود مربی کوبایی برای تیم‌های‌ ‌ملی لازم است، خاطر نشان کرد: من سه‌ تا چهار ما ه با مربی کوبایی کار کرده‌ام و در کنار او بودم و آموزش هایی هم دیدم که مفید بود، اما برای این که بتوانیم مربیان جوان و خوبی داشته باشیم باید کادرفنی تیم‌ ‌ملی از دو تا سه مربی جوان در کنار مربی کوبایی تشکیل شود که اگر یکی از این مربیان جوان به صورت دوره‌ای از شهرستان‌ها باشد، قطعا در این صورت نتایج خوشحال کننده ای را خواهیم دید.

 

او در مورد مربیان رده‌های پایه، افزود: در حال‌ حاضر شرایط به گونه‌ای شده است که به ارزش ها اهمیتی داده نمی‌شود که من را بسیار ناراحت می‌کند. یک زمان آرزوی بوکسورهایی مثل علی مظاهری ورود به اردوی تیم‌های ملی بود که کار بسیار سختی داشتند، اما در حال‌ حاضر مربیانی در کنار تیم‌های نونهالان و پایه هستند که بچه های خود را برای محک زدن به اردوی تیم‌ ‌ملی می آورند. اردوهای تیم‌ ‌ملی جای محک زدن نیست و انتخاب این مربیان برای من و امثال من تاسف بار است.

 

قهرمان اسبق بوکس در ادامه‌ به اردوهای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان اشاره کرد و گفت‌: تا آنجایی که خبر دارم شرایط اردوهایی که در شهرستان‌ها برای تیم‌ ‌ملی برگزار شده است، از اردوهای متمرکزی که فقط در تهران برگزار می‌شد، بهتر است. در حال‌ حاضر به علت امتحانات دانشگاهی در کنار تیم نیستم، اما با اطلاعاتی که دارم، اردوهای خوبی برگزار شده است.

 

مظاهری افزود: هدف اصلی فدراسیون بازی‌های آسیایی جاکارتا است. کیفیت اردوها بالاتر رفته اما باید به بازی‌های تدارکاتی بیشتری عازم شویم. در این بازی‌ها کار سخت است چون کشورهای دیگر خیلی خوب کار کرده‌اند، اما ما هم باید تلاش خود را انجام دهیم تانتایج قابل قبولی را در این تورنمنت بزرگ کسب کنیم.

 

مربی تیم‌ ‌ملی با بیان این که مربی کوبایی خوبی در کنار تیم‌ ‌ملی است، خاطر نشان کرد: مربی فعلی تیم سطح و دانش خوبی دارد و برای این که خیمنز نتایج خوبی در بازی‌های آسیایی کسب کند باید برنامه‌های او را پیگیری کنیم و بوکسورها را به مسابقات تدارکاتی برون مرزی اعزام کنیم. اگر بتوانیم این مهم را رعایت کنیم قطعا آمادگی بوکسورها تضمینی است و استرس بازی‌های بین‌المللی از ورزشکاران جوان دور خواهد شد.

 

او با اشاره به فسیتوال بوکس  امیدها، گفت‌: برگزاری این فیستیوال‌ها خوب است، اما ما باید مشخص کنیم که هدف ما از این فستیوال‌ها چیست. برای این که نتایج خوبی از این فستیوال‌ها بگیریم باید مربیان پایه خوبی داشته باشیم تا بوکسورهای ما را از همان پایه با شیوه درستی تربیت کنند.

 

مظاهری در پایان افزود: حضور بوکسورهایی مثل علی مظاهری، احسان روزبهانی و سجاد محرابی که روزی از بوکسورهای خوب ما بودند در حال‌ حاضر می‌تواند برای بوکس ایران مفید باشد، اما برای آینده این طور نیست. ما باید جوانگرایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم که این مساله هم هزینه‌هایی در بر دارد، اما قطعا در آینده جواب این سختی‌ها را خواهیم گرفت.

 

دیدگاه‌ها