کد خبر : 1425864 | 16 تیر 1396 ساعت 18:17 | 157K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق بزرگ در انتقال از آکادمی به تیم اصلی

ستاره‌های آینده پرسپولیس را بشناسید

قطعا مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف آکادمی هر باشگاه تزریق نیروهای جوان و با استعداد به تیم اصلی است تا ضمن انجام پروسه باشگاه‌سازی، در خرید بازیکنان جدید و صرف هزینه‌های گزاف صرفه جویی شود و باشگاه به خودکفایی برسد.

ستاره‌های آینده پرسپولیس را بشناسید

به گزارش "ورزش سه"، هر چند در باشگاه پرسپولیس طی سالیان اخیر در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفت و البته با منحل شدن تیم ب در دو مقطع عقیم ماند اما حالا نشانه‌های مثبتی از تزریق نیروهای جوان به تیم برانکو دیده می‌شود و فعلا با اضافه شدن سه نیروی جوان از تیم امید به تیم اصلی اتفاق مثبت و نویی در پرسپولیس افتاده که سال‌های قبل کمتر افتاده یا هرگز انجام نمی‌شد.


البته که پرسپولیس در فصول گذشته و برای پر کردن فهرست بازیکنان جوانان و امید خود اقدام به جذب بازیکنان این رده‌های سنی می‌کرد و حتی بعضا نفرات ملی در رده‌های پایه جذب می‌شدند اما این اتفاق کمتر از تیم‌های خود باشگاه رخ می‌داد. امسال اما بعد از اضافه شدن حمیدرضا طاهرخانی از تیم جوانان به تیم اصلی حالا سه بازیکن تیم امید هم جزو شاگردان برانکو هستند و اگر همه چیز خوب پیش برود و مشکلات روادید حل شود حتی به اردوی اوکراین هم خواهند رفت.


سه ماه پیش وقتی منوچهر عبدا...نژاد در نقش سرمربی تازه تیم امید با برانکو دیدار داشت به او قول سورپرایزهایی ویژه داد و گفت دو بازیکن شاخص برایش در نظر گرفته است. آن روز برانکو لبخندی زد و با دست به شانه مدافع اسبق پرسپولیس کوبید و گفت اگر بازیکنانی که معرفی کنی واقعا خوب باشند آنها را به اردوی پیش فصل خواهم برد.
حالا این اتفاق افتاده و به جای دو بازیکن سه نفر به تیم اصلی پیوسته‌اند. البته که سرمربی تیم امید پرسپولیس 5 بازیکن را به تمرینات بزرگسالان فرستاده بود اما امیرحسین جعفری که در پست دروازه‌بان کاپیتانی امیدها را برعهده دارد به خاطر پربودن کادر گلرهای تیم اصلی به تیم زیر 23 سال برگشت. مهدی رستمی مدافع وسط امیدها هم مدتی در تمرینات پیش فصل حضور داشت اما پسند نشد تا در نهایت سه بازیکن به جمع شاگردان برانکو اضافه شوند.


نفر اول که به خاطر شکل ظاهری‌اش طی یکی دو هفته اخیر بیشتر نامش به میان آمده و به عبدالرحمان و فلینی تشبیه شده محمد امین اسدی است. عبدا...نژاد سال قبل در بازی جوانان پرسپولیس – احسان ری این بازیکن را پسندید و امسال به جمع شاگردان خود آورد. اسدی متولد سال 1377 است. این بازیکن با استعداد از آن دست مهاجمان نوکی است که از مهارت بازی هوایی، حفظ توپ و عبور از بازیکن مقابلش بهره می‌برد و ضمن پا به توپ شدن مناسب و قدرت تمام کنندگی بالا مدافعان حریف را هم آزار می‌دهد. اسدی که البته در بازی مقابل امیدها طی بازی عصر سه‌شنبه نمایش چندان خوبی مقابل همبازیان چند هفته پیش خود نداشت به نوعی امیدوار کننده‌ترین جوان تازه وارد پرسپولیس به حساب می‌آید. جالب اینکه این بازیکن برای بازی در رده سنی جوانان یک هفته بزرگتر بود وگرنه می‌توانست برای این رده هم بازی کند.


نفر دوم سعید حسین پور است که در قالب تیم اصلی به امیدها گل هم زد. او از تیم امید پیکان آمده و در تیم ملی نونهالان و نوجوانان شاگرد مصطفی قنبرپور بوده است. پست تخصصی حسین پور هافبک نفوذی است که البته عقب‌تر از آن و در نقش تدافعی هم ظاهر می‌شود. این بازیکن با تکنیک در بازی سه‌شنبه در پست هافبک دفاعی به میدان رفت اما به جمع حمله برنده‌ها خوب اضافه می‌شد و گل هم زد تا هواداران روی سکوها از این بازیکن استقبال جالبی داشته باشند و حتی تشویقش کنند.


نفر سوم که به خاطر گرفتگی پا و مصدومیت خفیف در بازی سه‌شنبه به میدان نرفت، احسان حسینی است. پست تخصصی این بازیکن 19 ساله مدافع میانی است اما فصل قبل در 15 مسابقه برای تیم جوانان پرسپولیس در پست هافبک دفاعی به میدان رفت و خوش درخشید. این بازیکن چپ پا به بازی هوایی تسلط دارد و ضمن تکل‌های سالم در بازی روی زمین هم خوب عمل می‌کند. ظاهرا برانکو روی حسینی به‌عنوان هافبک دفاعی حساب باز کرده چرا که بازیکنی جنگنده و کاملا درگیر شونده است.


به غیر از اینها مهاجمی که دوبار از زاویه بسته دروازه بیرانوند را باز کرد می‌تواند هدف بعدی برانکو از تیم امید باشگاهش باشد. احمد بهاروند سال گذشته همزمان برای تیم امید و جوانان پرسپولیس بازی می‌کرد در پست هافبک نفوذی و مهاجم بازی می‌کند و شاید اگر دیر به تمرینات امیدها اضافه نمی‌شد الان جزو شاگردان برانکو بود. بهاروند تا همین 10 روز پیش دنبال انتقال به فوتبال قطر بود و خیلی دیر به تمرینات تیم عبدا...نژاد اضافه شد اما از آن دست مهاجمان با استعداد و تکنیکی است که در نوبت بعد از سوی سرمربی امیدها به برانکو معرفی خواهد شد.

حالا پرسپولیس جاهای زیادی در فهرست امیدها و جوانان خود دارد که برخلاف هر ساله می‌تواند با بازیکنان تیم‌های پایه باشگاه آنها را پر کند و پروسه انتقال بازیکنان از آکادمی به تیم اصلی سرانجام به واقعیت بپیوندد. البته در لابه لای این اتفاقات خوب باز هم مسائلی مثل آنچه در فصول گذشته رخ داده، به نظر می‌رسد جذب بازیکن جوان از طریقی غیر از آکادمی باشگاه اجتناب ناپذیر است. هر چند داستان جذب بازیکن جوان مازنی به نام آیدین رضایی منتفی است و این بازیکن تنها برای تیم جوانان پرسپولیس بازی خواهد کرد اما شاهین عباسیان از فولاد خوزستان جذب شد و حتی در بازی تدارکاتی عصر سه‌شنبه در قالب تیم اصلی به میدان رفت. عباسیان که به خاطر مصدومیت جام جهانی جوانان را از دست داد درست مثل کرملاچعب به تیم برانکو راه یافت و شاید پروفسور مثل نیروهای خود باشگاه روی او حساب نکند.


منبع :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها