کد خبر : 1453591 | 21 مرداد 1396 ساعت 12:25 | 76.8K بازدید | 0 دیدگاه

فیفا به دنبال جمع آوری مدارک 

تکاپوی فدراسیون برای رفع اثر حرف‌های داورزنی

جنجال های رقم خورده در رسانه های خارجی پیرامون محرومیت دو ملی پوش ایرانی از حضور در تیم ملی بعد از مصاف پانیونیوس با نماینده رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد.

تکاپوی فدراسیون برای رفع اثر حرف‌های داورزنی 

به گزارش "ورزش سه"، اظهارات محمدرضا داورزنی مبنی بر محرومیت احسان حاج صفی و مسعود شجاعی بازتاب زیادی در رسانه های جهان داشته و از مارکا تا اکیپ و از نیویورک تایمز تا گاردین این حرف ها را منتشر کرده اند و این بیم وجود دارد به دلیل این که داورزنی از نظر سازمانی عضو سازمانی وزارت ورزش قلمداد می شود و فیفا به دخالت نهادهای بالادستی در فوتبال حساس است، این مساله باعث مشکلاتی برای فوتبال ایران شود.


در حالی که فدراسیون فوتبال رأسا اقدام این دو بازیکن در حضور در مسابقه یاد شده را محکوم و اعلام کرده بود بعد از صحبت با این دو بازیکن تصمیم مقتضی را درباره آنها اعمال خواهد کرد ورود داورزنی به موضوع حضور حاج صفی و شجاعی مقابل حریفی از رژیم اشغالگر قدس و محرومیت آنها از دعوت به تیم ملی حساسیت ها در قبال این اتفاق را بیش از پیش کرد در حالی که لزومی نداشت با وجود تمام حساسیت ها در قبال دخالت دولت در تصمیمات فوتبالی ایران از جانب فیفا که سال ها پیش از سوی سران تصمیم گیرنده فدراسیون جهانی رسما اعلام شد، این حساسیت بیشتر شود.


فیفا همواره بر این نکته تاکید داشته که در فدراسیون های زیر مجموعه خود نباید دخالتی از سوی سران سیاسی در تصمیمات اتخاذ شده وجود داشته باشد. حتی در این راه با هیچ فدراسیون عضو نیز شوخی ندارد تا جایی که شاهد هستیم الان برخی کشورها سال هاست از سوی فدراسیون جهانی تعلیق و از حضور در رقابت های رسمی محروم شده اند. بنابراین با صحبت های اخیر داورزنی که اتفاقا بازتاب گسترده ای نیز در محافل خبری معتبر دنیا داشت حالا این حساسیت که دخالت در فوتبال ایران وجود دارد، نزد سران فیفا بیشتر نیز شده است.


در پی جنجالی که این صحبت ها رقم زد برخی رسانه ها از جمله روزنامه آلمانی در استعلام از فیفا خواستار مشخص شدن موضع آنها در قبال دخالت های سیاسی در تصمیمات فوتبالی ایران شد. موضوعی که از جانب فدراسیون جهانی نیز جدی گرفته شد تا خبرهایی پیرامون استعلام رسمی فیفا از فدراسیون فوتبال ایران در قبال دو ملی پوش ایرانی باشگاه یونانی و محرومیت آنها به گوش برسد ضمن این که سران پانیونیوس نیز در گفتگو با رسانه های یونانی اعلام کردند که فیفا به صورت رسمی موضوع محرومیت حاج صفی و شجاعی از حضور در بازی های ملی را استعلام کرده و در انتظار پاسخ این باشگاه است.


اتفاقی که در چند روز گذشته فوتبال ایران را به سوژه اول رسانه ها و آنها که دنبال بهانه برای ضربه زدن به فوتبال ملی ایران بودند، تبدیل کرد، مصداق همان ضرب المثل قدیمی است؛ "سری که درد نمی کند، دستمال نمی بندند". مسلما وقتی خود فدراسیون فوتبال در اولین واکنش مدعی شد با بررسی موضوع تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد دیگر لزومی نداشت داورزنی با ورود بی موقع خود و بیان آن صحبت ها این گونه فضا را برای فوتبال ایران متشنج کند آن هم در برهه ای که حساسیت های فیفا روی دخالت در تصمیمات فدراسیون فوتبال به اوج خود رسیده بود.


فدراسیونی که با سیاست خاصی همواره خط مشی نظام در قبال محکومیت رژیم اشغالگر قدس را در دستور کار قرار داده و تمام ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون در این سال ها از این خط پیروی کردند قطعا در مورد ایجاد شده می توانست به راحتی بحران را مدیریت کند اما صحبت های داورزنی چنان جوی به راه انداخت که کار به استعلام فیفا و کابوس تعلیق در آستانه جام جهانی 2018 کشیده شد. بحرانی که خبر می رسد سران فدراسیون فوتبال را با دردسر و نگرانی های زیادی مواجه کرده و آنها در انتظار بازگشت مهدی تاج از سفر مالزی هستند تا راهکاری برای فرار از شائبه دخالت های سیاسی در تصمیمات فوتبالی اتخاذ کند.

دیدگاه‌ها