کد خبر : 1459010 | 14 شهریور 1396 ساعت 12:42 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

اسبقی: عذرخواهی نمی کنم چون کار بدی نکردم

روزهای سیاه قهرمان تکواندو از زبان خودش

عضو سابق تیم ملی تکواندو گفت: کل دنیا تلاش می کنند به جایگاه من برسند؛ اما من که این جایگاه را دارم، استفاده ای نمی کنم.

روزهای سیاه قهرمان تکواندو از زبان خودش

به گزارش "ورزش سه"، بهنام اسبقی که سابقه کسب مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۳ و همچنین قهرمانی در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ را در کارنامه خود دارد، این روزها صرفا به دلیل اختلافات شخصی از تیم ملی دور مانده است.


با اینکه انتظار می رفت بعد از جلسه او و مهدی خدابخشی با مسئولان فدراسیون تکواندو اختلافات به وجود آمده، رفع شود؛ اما خبری از این ۲ تکواندوکار در اردوی تیم ملی نیست.


با بهنام اسبقی درباره احتمال بازگشت خود به تیم ملی و اتفاقات اخیر همکلام شدیم. مشروح صحبت های تکواندوکار سابق تیم ملی را در ادامه می خوانید.

 


برای حل مشکل ما وقت نگذاشتند


وقتی یک ماه قبل به فدراسیون رفتیم و صحبت کردیم، قرار شد در جلسه ای با حضور رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی شرکت کنیم. گفتیم اگر مستقیم با هم حرف بزنیم، مشکل حل شود. به هر حال شاید یک جا آنها اشتباه کردند و یک جا هم ما؛ اما من یک بار موفق به صحبت کردن با خود پولادگر نشدم. آنطور که باید شرایط پیش نرفت و دوستان برای حل مشکل ما وقت نگذاشتند.

 


چرا باید عذرخواهی کنم؟


برخی صحبت از عذرخواهی ما می کنند. چرا باید این کار را کنم، وقتی کار بدی انجام ندادم. من بحثم این بود که باید شایسته سالاری صورت بگیرد و برای حضور در رقابت های جهانی باید انتخابی برگزار شود. چطور کادرفنی از بین ۲ نفر که در یک سطح هستند، یک نفر را انتخاب می کند؟ این موضوع را نپذیرفتند و من مسابقات جهانی را از دست دادم. در دوره قبلی هم که به دلیل مصدومیت به مسابقات جهانی نرفته بودیم، خیلی برایم بد شد. به هر حال می توانستم یک مدال جهانی دیگر به کارنامه ام اضافه کنم. 

 


هنوز هم بین برترین های جهان هستم


مدتی است در مسابقات شرکت نکردم و رتبه ام تا ۱۸ پایین آمده است. با این حال هنوز هم بین ۳۰ نفر برتر جهان هستم که می توانم به مسابقات گرندپری بروم. مثلا میرهاشم حسینی چند وقتی است در مسابقات شرکت می کند و هنوز به ۳۰ نفر برتر نرسیده است. کل دنیا تلاش می کنند به این جایگاه برسند؛ اما من که جایگاهش را دارم،‌ هیچ استفاده ای نمی کنم. خدابخشی هم رنکینگ ۳ یا ۴ جهان است و حیف است این جایگاه را از دست بدهیم. 

 


دیگر برایم مهم نیست


باور کنید دیگر برایم مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد. وقتی نمی خواهند کار مرا پیگیری کنند، من هم دیگر پیگیر نمی شوم. عذرخواهی من به هیچ دردی نمی خورد چون کار بدی انجام ندادم. هیچ جواب درستی هم به ما نمی دهند. البته خیلی برایم سخت است که در این شرایط از تکواندو بروم. به هر حال هر کسی یک روز می آید و یک روز می رود؛ اما با این شکل درست نیست.

 


اتحاد در تکواندو وجود ندارد


دیگر اتحاد و همدلی در تکواندو وجود ندارد. چند روز قبل در یک جمع بودیم که اهالی تکواندو بودند و دیدم که هر کسی جداگانه نشسته و کسی با کسی کاری ندارد. این اتفاق بدی است و به تکواندو ضربه بزرگی می زند.

دیدگاه‌ها