کد خبر : 1461735 | 26 شهریور 1396 ساعت 16:12 | 183.8K بازدید | 0 دیدگاه

وقایع‌نگاری روز پرخبر باشگاه استقلال

روز ابقا، روز اخراج و روز تصمیمات مبهم

36 ساعت بعد از انتشار بیانیه باشگاه استقلال مبنی بر برگزاری جلسه هیات مدیره و تصمیم‌گیری درباره آینده باشگاه، این باشگاه پرطرفدار روز پرخبری را پشت سر گذاشت.

روز ابقا، روز اخراج و روز تصمیمات مبهم

به گزارش "ورزش سه"، اگر هوادار باشگاه استقلال بوده باشید، امروز مشتری وب‌سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، کانال‌های تلگرامی و رادیو و تلویزیون بوده‌اید اما در روزی که به نظر می‌رسید یک خبر بسیار مهم مایه بحث اصلی طرفداران باشد، سمت و سوی خبرها به جای دیگری رفت؛ جایی که هیچ کس تصورش را نداشت. سناریوی این روز خاص در نیمه شب گذشته رقم خورد، زمانی که جراحی و ترمیم به جای اخراج در ذهن مدیرعامل استقلال به عنوان تصمیم نهایی نقش بست.


اما امروز چه اتفاقاتی رخ داد؟ بد نیست ماجراهای صبح، اخبار، شایعات، تحلیل‌ها و توییت‌ها را کنار هم بگذاریم و مرور کنیم و ببینیم داستان از کجا به کجا رسید.

 

19:40- فرید موسوی نماینده مجلس: به اطلاع همه دوستداران تیم فوتبال استقلال تهران نیز می رسانم که پیرو خواست شما عزیزان امروز پی گیریهایی صورت گرفت که مقرر شد فراکسیون ورزش مجلس جلسه ای برای بررسی مشکلات مبتلابه تیم مذکور و رفع آنها با حضور کادر فنی و مدیریتی، و همچنین مسوولان وزارت ورزش و جوانان در اسرع وقت برگزار نماید. نتیجه جلسه را نیز متعاقبا اعلام خواهم نمود.

 

19:30- نوید محمدزاده بازیگر مشهور سینمای ایران هم به وضعیت استقلال واکنش نشان داد و از نمایندگان مجلس خواست به موضوع ورود کنند .

 

1241878

 

18:06- دفتر معاون اول رییس جمهور ضمن تکذیب شایعات و برخی ادعاها مبنی بر دخالت این دفتر در امور داخلی باشگاه های ورزشی (اینجا استقلال) تاکید کرد: سیاست اصولی دولت تدبیر و امید حمایت از رشته های مختلف ورزشی از جمله ورزش فوتبال به عنوان یک سرمایه اجتماعی است.

 

17:00 ـ تحلیل‌ها ادامه دارند ...؛ ابهامات نیز.

 

16:50 ـ اخبار کاهش یافته اما همچنان زیرپوست باشگاه خبرهای زیادی در جریان است.

 

16:40 ـ ذوب‌آهنی‌ها هم با جدیت اخبار باشگاه استقلال را رصد می‌کنند و عقیده دارند تصمیمات امروز به ضرر تیم آنها خواهد بود چراکه استقلال واقعا وارد بازی مرگ و زندگی شده است.

 

16:35 ـ رضا افتخاری به باشگاه استقلال بازمی‌گردد.

 

16:30 ـ تنها خبر امیدوارکننده بازگشت سجادشهباززاده به تمرینات استقلال است.

 


15:20 ـ بعضی از سوالات درباره صورت کبود رحمتی و ارتباط آن با ماجرای اخراج است که البته خود این بازیکن در گفت‌وگوهای خصوصی آن را تکذیب کرده است.

 

1241836

 

15:15 ـ هنوز هیچ فردی در هیات مدیره استقلال درباره تصمیمات امروز صحبتی انجام نداده است.

 

15:00 ـ در فضای مجازی بیشتر انتقادها اول به علیرضا منصوریان است و بعد به سیدرضا افتخاری؛ چهارشنبه و در بازی مقابل ذوب‌آهن این دو چهره شاخص استقلال روز دشواری پیش رو خواهند داشت اما موفقیت در این بازی به معنای نفس راحت آنهاست تا بازی بعد.

 

14:55 ـ در بیانیه باشگاه هیچ اشاره‌ای به موضوع چینی، جباری و رحمتی نشده است.
 

14:50 ـ از طرف نزدیکان دو بازیکن اخراجی استقلال اعلام می‌شود آنها اگر نامه رسمی قطع همکاری خود را نگیرند، فردا به تمرین استقلال می‌روند.


14:41 ـ بنابر بیانیه باشگاه کمیته فنی استقلال شنبه آینده رسمیت پیدا می‌کند.

 

1241835

 

14:40 ـ بیانیه باشگاه منتشر و در آن اعلام می‌شود منصوریان به کار خود ادامه خواهد داد.

 

14:30 ـ از مسوولان وزارت ورزش تنها مازیار ناظمی در دسترس است و داورزنی هم درگیر رقابت‌های والیبال و نتیجه خوب تیم‌ملی والیبال است. وزیر هم برای دیدار از بازی‌های کم اهمیتی سالنی آسیا به ترکمنستان رفته.

 

14:24 ـ هواداران استقلال با تعداد بیشتری مقابل باشگاه حضور دارند تا اعتراض خود را به تصمیم باشگاه و منصوریان نشان دهند.

 

14:16 ـ از مقامات بالای سیاسی درباره چگونگی انتخاب افتخاری به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال سوالاتی در فضای مجازی مطرح شده و نمایندگان مجلس نیز با چند توییت به این قافله پیوسته‌اند.

 

14:15 ـ علی چینی در گفت‌وگو با ورزش سه اعلام کرد اخراج نشده است و به خاطر بیماری در تمرین امروز حضور نداشته.

 

14:05 ـ نکته جالب کنار گذاشته شدن مهدی رحمتی و مجتبی جباری خونسردی بیش از حد آنها بود. مهدی رحمتی که معمولا با چهره‌ای جدی در تمرینات شرکت می‌کند امروز کاملا چهره‌ای بشاش داشت و مدام با خبرنگاران و هواداران حاضر شوخی می‌کرد.

 

14:00 ـ مجتبی جباری و مهدی رحمتی دقایقی نسبتا طولانی پاسخ خبرنگاران را دادند اما نکته‌ای که مبهم بود این بود که آنها نه حاضر شدند اظهارنظر روشنی درباره رفتار علیرضا منصوریان انجام بدهند و همه چیز را به آینده موکول کردند.

 

13:55 ـ حرف‌های مجتبی جباری حاوی یک نکته ویژه بود، او مدام می‌گفت خودش هم هنوز نمی‌داند چرا چنین تصمیمی در مورد آنها گرفته شده است اما با ژستی مطمئن اعلام کرد که هرگز کار باشگاه را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
 

13:53 ـ در این ساعت اول مجتبی جباری از در باشگاه بیرون می‌آید و با چهره‌ای کاملا آرام می‌پذیرد که پاسخ خبرنگاران را بدهد. مهدی رحمتی که چند دقیقه بعد از باشگاه خارج شد او هم در کنار جباری ایستاد اما بیشتر از اینکه صحبت کند حرف‌های هم تیمی خود را تایید می‌کرد.

 

13:30 ـ بعد از انتشار اخبار غیررسمی در مورد اخراج مهدی رحمتی و مجتبی جباری کم‌کم سروکله تعدادی از هواداران هم پیدا می‌شود. آنها با نگرانی در مورد تصمیم عجیب علیرضا منصوریان صحبت می‌کنند و می‌گویند بازیکنانی که اصلا در بازی با پارس جم حضور نداشتند چطور می‌توانند مقصر شکست باشند؟
 

13:00 ـ عده‌ای از خبرنگاران عقیده دارند که جدایی به سود رحمتی و جباری است و این دو در هفته‌های آینده به جمع بازیکنان اضافه خواهند شد ...

 

12:50 ـ از رحمتی و جباری هنوز خبری نیست؛ آنها منتظرند حکم اخراج را به صورت رسمی از باشگاه دریافت کنند. نکته عجیب این است که جباری برخلاف همیشه حداقل در ظاهر با ژست حمایت از سرمربی از منصوریان دفاع می‌کرد. سوالی که برای همه پیش آمده این است که چرا او؟
 

12:42 ـ والیبال ایران برای اولین‌بار به یک مدال جهانی می‌رسد اما حجم اخبار باشگاه استقلال آنقدر بالاست که حواس همه را پرت کرده.

 

12:40 ـ گفته می‌شود تصمیم نهایی بر ابقای منصوریان است و هیات مدیره آن را ساعتی بعد اعلام می‌کند.
 

 


12:34 ـ بازارگمانه‌زنی‌ها داغ است. خبرنگاران مقابل باشگاه ایستاده‌اند و اخبار متفاوتی از منابع مختلف در کانال‌های تلگرامی شی‌یر می‌شود.

 

1241837

 

12:23 ـ به جباری و رحمتی گفته می‌شود فعلا حق حضور در تمرین را ندارند ظاهرا این خبر در دبیرخانه باشگاه به این دو داده می‌شود. این دو متعجب و شوکه‌اند. متعجب از اینکه چرا هیچ مدیری در باشگاه نیست، جباری می‌گوید: چطور ممکن است یک باشگاه به بزرگی استقلال چنین رفتاری با دو ستاره‌اش داشته باشد.

 

12:10 ـ رضا افتخاری در کمال تعجب باشگاه را ترک می‌کند. جباری و رحمتی در حالی در باشگاه هستند که هیچ مدیری در این مکان حضور ندارد. آیا او از رو در رویی با این دو هراس دارد؟

12:05 ـ علی چینی در جمع دستیاران منصوریان در تمرین نیست، آیا او کنار گذاشته شده؟

 

12:00 ـ مجتبی جباری و مهدی رحمتی برای انجام جلسه وارد باشگاه استقلال می‌شوند. باهوش‌ترها حدس می‌زنند باشگاه قصد دارد با آنها قطع همکاری کند.

 


11:40 ـ علیرضا منصوریان هتل المپیک را به مقصد زمین شماره 2 ترک می‌کند.

 

1241834

 

11:15 ـ جراحی به جای اخراج؛ گفته می‌شود این تصمیم نهایی مدیرعامل استقلال است.


11:00 ـ از هتل المپیک خبر می‌رسد علیرضا منصوریان و دستیارانش جلسه‌ای را برگزار کرده‌اند. بازیکنان پرسپولیس در لابی هستند که سرمربی استقلال را می‌بینند.

 

10:20 ـ بحث درباره لزوم یا عدم لزوم ورود نمایندگان مجلس شهر تهران به این بحث و سوال از وزیر ورزش داغ است. عده‌ای عقیده دارند مجلس به کلی نباید وارد این بحث شود و عده‌ای دیگر عقیده دارند باتوجه به پروسه انتخاب وزیر و رای اعتماد مجلس باید سلطانی‌فر را بابت اتفاقات مدیریتی استقلال مورد سوال قرار دهد.

 

10:00 ـ اعضای هیات مدیره استقلال همچنان به تلفن‌های پرتعداد خبرنگاران پاسخ نمی‌دهند.

 

9:25 ـ شایعه‌ای در کانال‌های تلگرامی پیچیده شده مبنی بر اینکه باتوجه به وام دریافتی سرمربی استقلال از موسسه کوثر، تصمیمی برای برکناری وی گرفته نخواهد شد.

 

9:20 ـ روزنامه‌نگاران ورزشی تازه در محل کار خود مستقرند و بحث درباره استقلال آغاز می‌شود. امروز تصور جمعی، بر اخراج علیرضا منصوریان است.

 

9:00 ـ پیامکی به مجتبی جباری و مهدی رحمتی ارسال می‌شود که از آنها خواسته شده برای جلسه هیات مدیره در باشگاه حضور پیدا کنند.

 

دیدگاه‌ها