کد خبر : 1468537 | 27 مهر 1396 ساعت 19:10 | 39.2K بازدید | 0 دیدگاه

نجات تیم دایی با پنالتی؛

فولاد 1 - سایپا 1؛ بازی جنجالی مساوی شد

جدال حساس شاگردان پورموسوی و دایی در دیداری جنجالی با نتیجه یک بر یک خاتمه یافت.

فولاد 1 - سایپا 1؛ بازی جنجالی مساوی شد

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان بعد از دو برد و دو تساوی پیاپی امشب بهترین فرصت را داشت تا با وجود یک گل پیش بودن و موقعیت مناسب در لحظات پایانی بازی با سایپا را به سود خود تمام کنند اما اعلام نکردن یک پنالتی مشکوک و گرفتن یک خطای هند پنالتی قابل بحث موجب شد تیم علی دایی در دیداری که اعتراض زیادی به داور مسابقه داشت، به تساوی یک بر یک برسد؛ فولاد سومین و سایپا چهارمین تساوی متوالی را در این مسابقه داشتند تا به ترتیب 16 و 14 امتیازی شوند.


هفته دهم لیگ برتر؛ ساعت: 18؛ تاریخ: 96/07/27
استادیوم: غدیر اهواز/ تماشاگر:
داور: رضا مهدوی؛ کمک‌ها: حسن یوسفی، محمد راهی و جواد رحیم‌زاده/ ناظر: ابراهیم میرزابیگی

 


فولاد خوزستان


حامد لک، ایوب والی، میلاد بدرقه، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی، فرشاد جانفزا، سینا مریدی(78- آرش افشین)، امیر زلیکانی(81- حمید گلزاری)، ایمان مبعلی(69- احمد عبدالله‌زاده)، نوید عاشوری و عبدالله ناصری
سرمربی: سید سیروس پورموسوی



سایپا تهران


محمدرضا اخباری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد دانشگر، دانیال ماهینی(46- سید احمد مهدی‌زاده)، امید خالدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، رضا اسدی، حامد شیری(67- رضا جعفری)، آرش رضاوند، علی قلی‌زاده و محمد عباس‌زاده(87- محمد سلیمانی)
سرمربی: علی دایی

 

اخطار


میلاد بدرقه(48) از فولاد

امید خالدی(3+90) از سایپا

 

اخراج

 

پیمان شیرزادی(70) از فولاد


 

شرح گل ها

 


فولاد 1 - سایپا 0 (دقیقه 60: فرشاد جانفزا): ناصری با توپ‌ربایی خود از سمت راست محوطه جریمه سایپا حرکت کرد که پاس زمینی و در عرض او را جانفزا با بغل پای تک ضرب و به موقع  گل اول فولاد را به ثمر برساند.


فولاد 1 - سایپا 1 (دقیقه 72: محمد عباس‌زاده): با ضربه قلی‌زاده و خطای هند عبدالله‌زاده یک پنالتی نصیب سایپا شد که عباس‌زاده با وجود اینکه لک با شیرجه به سمت راست دروازه جهت توپ را درست تشخیص داده بود، گلزنی کرد تا بازی مساوی شود.

 

شرح بازی
 


در 15 دقیقه ابتدایی دو تیم نمایش نزدیکی داشتند و با گردش توپ در میانه زمین حریف خود را مورد ارزیابی قرار می‌دادند اما بعد از آن سایپا با بهره‌مندی از سرعت بالای علی قلی‌زاده و نفوذ از سمت راست زمین و محوطه جریمه فولاد، فرصت‌های جدی خلق کرد که دو واکنش حامد لک اجازه نداد تیم علی دایی به گل برسد؛ در ادامه شاگردان پورموسوی جلوتر آمدند و اگر خوش شانس بودند روی دو شوت عاشوری به گل می‌رسیدند که یکی از آنها هم به تیرک دروازه سایپا برخورد کرد؛ اتفاق مهم نیمه اول در دقیقه 39 رخ داد که داور بعد از نفوذ عباس‌زاده و تکل والی برای سایپا اعلام پنالتی نمود ولی کمک دوم او نظرش را تغییر داد تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند.


شروع نیمه دوم با حملات سایپا همراه بود و این تیم با شوت‌زنی شانس خود را برای گلزنی امتحان می‌کرد که ضربات آنها راه به جایی نمی‌برد؛ در دقیقه 60 فولاد توانست برخلاف روند مسابقه با پاس ناصری و گل جانفزا پیش بیافتد اما برتری و نمایش بهتر آنها خیلی ادامه پیدا نکرد و سایپا که در نیمه اول به پنالتی نرسیده بود، این بار روی یک پنالتی مشکوک گل مساوی را در دقیقه 72 توسط عباس‌زاده زد؛ فولاد که در همین لحظه با اخراج شیرزادی 10 نفره هم شده بود تا پایان مسابقه برای رسیدن به گل دوم تلاش کرد ولی نتوانست به این مهم برسد تا دو تیم فقط صاحب یک امتیاز شوند.

 

بهترین بازیکن


حامد لک با سه واکنش خوب و به ویژه گرفتن دو موقعیت حساس در نیمه اول مقابل تیم سابق خود درخشید ولی گل  پنالتی عباس‌زاده، با وجود تشخیص درست او اجازه نداد دروازه‌اش بسته بماند؛ فرشاد جانفزا، گلزن فولاد و علی قلی‌زاده، هافبک سایپا نیز عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند.


اتفاق ویژه


داور و کمک دوم او چهره ویژه این مسابقه بودند؛ در دقیقه 38 مهدوی اعلام پنالتی کرد ولی  کمک دوم او تصمیم‌اش را تغییر داد تا بازی به جریان بیافتد؛ همچنین اخراج غیرمنتظره پیمان شیرزادی، اعلام پنالتی نیمه دوم به سود سایپا و همچنین خطای دو ضرب لحظات آخر بازی برای فولاد، صحنه‌هایی بود که هر دو تیم و به ویژه علی دایی را مجاب کرد به تیم داوری معترض باشند.

 

لحظات حساس

 


دقیقه 16: حامد لک شوت پشت محوطه توسط  پای چپ قلی‌زاده را در اختیار گرفت.

دقیقه 18: پاس در عمق دقیق اسدی و ضربه عباس‌زاده را لک به راحتی جمع کرد.
دقیقه 22: قلی‌زاده با نفوذ تند و سریع وارد محوطه جریمه سایپا شد که شوت او در موقعیتی تک به تک را حامد لک با واکنش بسیار خوبی دفع کرد.

دقیقه 25: ارسال جعفری از جناح راست زمین را اخباری در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 26: شوت بی‌دقت عباس‌زاده با اختلاف زیادی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.
دقیقه 29: ضربه پُر قدرت و روی پای ناصری با اختلاف کمی از روی دروازه سایپا راهی اوت شد.

دقیقه 39: عباس‌زاده به محوطه جریمه سایپا نفوذ کرد ولی در حالی والی تکل زده بود، روی زمین افتاد تا مهدوی، داور این دیدار اعلام پنالتی کند اما بعد از لحظاتی که همه آماده زدن ضربه بودند محمد راهی، کمک داور دوم نظر داور را تغییر داد تا بازی بدون زده شدن پنالتی به گردش بیافتد.

 

 

دقیقه 45: ضربه فنی عاشوری با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه سایپا به اوت رفت.
دقیقه 3+45: بدشانسی فولاد و عاشوری در گلزنی ادامه داشت و بار دیگر شوت این بازیکن به تیرک دروازه سایپا برخورد کرد تا نیمه اول بدون گل خاتمه پیدا کند.

دقیقه 47: شوت پشت محوطه رضاوند را لک درازکش از گوشه دروازه جمع کرد.

دقیقه 53: پاس قلی‌زاده و شوت شاه‌علی‌دوست از داخل محوطه جریمه و در موقعیت خوبی به اوت زده شد.
دقیقه 54: شوت راه دور جعفری خطرساز نشد و توپ راه اوت را در پیش گرفت.
دقیقه 55: واکنش لک با دفع توپ از زیر طاق دروازه فولاد روی ارسال قلی‌زاده اجازه رسیدن سایپایی‌ها به گل را نداد.
دقیقه 55: عاشوری در فرصت بسیار خوبی صاحب توپ شد که ضربه کم دقت او به دانشگر برخورد کرد و یک کرنر به همراه داشت.

دقیقه 5+90: پاس به عقب کنعانی روی سانتر ناصری و جمع کردن توپ توسط اخباری موجب شد داور خطای دو ضرب به سود فولاد بگیرد ولی بازیکنان خوزستانی از بهترین فرصت برای پیروزی و رسیدن به گل دوم بهره نبردند و بعد از زدن ضربه اول و توقف بی‌موقع در پاس دادن، شاه‌علی‌دوست توپ را دور کرد.

 


در حاشیه

 


* عبدالله کرمی، مدافع فولاد و مهدی ترابی، مهاجم سایپا محرومان این مسابقه هستند.
* پیش از شروع بازی رحیم زهیوی، مهاجم مصدوم فولاد و محمدرضا اخباری که در تیم ملی هم بازی بوده‌اند، با هم خوش و بش کردند؛ زهیوی از جایگاه ویژه مسابقه را تماشا می‌کند.
* حامد لک، دروازه‌بان ملی‌پوش فولاد و سابق سایپا پیش از شروع بازی با دسته گل به سمت علی دایی که در صبای قم سابقه کار با او را داشت، رفت و از او رخصت گرفت.
* احمد عبدالله‌زاده، هافبک ملی پوش فولاد در این دیدار روی نیمکت است.
* کنعانی‌زادگان و خالدی، دو مدافع خوزستانی سایپا پیش از شروع بازی به سمت نیمکت فولاد رفتند؛ همچنین ماهینی که فصل قبل شاگرد پورموسوی بود با دسته گل به سمت او رفت.
* الکساندر لوپز، مربی دروازه‌بانان تیم ملی از جایگاه ویژه این دیدار را تماشا می‌کند تا عملکرد حامد لک و محمدرضا اخباری را از نزدیک زیر نظر بگیرد.
* علی دایی و نیمکت نشینان سایپا اعتراض شدیدی به مردود اعلام شدن پنالتی و تغییر نظر داور داشتند که تا اتمام نیمه اول و رفتن داوران به رختکن این اعتراضات ادامه داشت.
* محمد دایی، مربی سایپا به دلیل اعتراض پیاپی به داور مسابقه از کنار زمین اخراج شد.

 

دیدگاه‌ها