کد خبر : 1470713 | 07 آبان 1396 ساعت 18:00 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

فیروز کریمی از زمین های خاکی انتخابم کرد؛

لطیفی: سبک مربیگری‌ام باعث اشتباه داوران می‌شود!

سرمربی تیم اکسین می گوید که تیمش در مقابل گسترش فولاد تبریز بازنده نبوده و از شکل بازی تیمش رضایت دارد.

لطیفی: سبک مربیگری‌ام باعث اشتباه داوران می‌شود!

اکسین البرز از جمله تیم هایی بوده که امسال با تیمی جوان فراتر از پیش بینی کارشناسان عمل کرده و با ارائه فوتبالی زیبا و تاکتیکی، مورد توجه فوتبال دوستان قرار گرفته است.

 

علی لطیفی که از تیم کم امید اکسین، تیمی مدعی ساخته و با سبک حاص مربیگری توانسته توجهات را به تیمش جلب کند، در مورد دیدار جام حذفی و شکست برابر گسترش فولاد تبریز به خبرنگار "ورزش سه" گفت: از هر جنبه‌ای که به باخت مقابل گسترش نگاه می‌کنیم می‌بینم این باخت نبوده بلکه یک برد بزرگ داشته‌ایم. دلیل گفته‌ام هم این است که ما مقابل یک تیم لیگ‌برتر با شرایطی خوب مصاف دادیم در حالی که ما یک تیم لیگ یکی هستیم. حداکثر قرارداد بازیکنان ما بین 200 تا 220 میلیون است ولی گسترشی‌ها ضعیف‌ترین مبلغی که برای بازیکنشان در نظر گرفته‌اند 400 ـ300 میلیون تومان است، دیگر آنکه آنها در زمین خودشان و با شناخت کامل از جو آب‌وهوایی و شرایط بازی، بازی کردند ولی آنها در طول بازی نتوانستند ما را شکست دهند بلکه در ضربات پنالتی ما را از این دور حذف کردند.


لطیفی با اشاره به غیبت چند بازیکن اصلی تیم ادامه داد: نبود بازیکنان را توجیه نمی‌کنم اما ما 4 بازیکن اصلی‌مان و 4 بازیکن ذخیره‌مان را به دلایل مصدومیت نداشتیم و همین کار را کمی برایمان سخت کرده بود. البته  تاکید می‌کنم که بچه‌های ما در این بازی فوق‌العاده بودند و موقعیت‌های خطرناکی تا همان دقایق وقت‌های اضافه روی دروازه گسترش ایجاد کردند که با بدشانسی گل نشد و در ضربات پنالتی هم سجاد بیرانوند خوب کار کرد و آنها یکی، دو ضربه پنالتی‌شان با برخورد به تیرک وارد دروازه ما شد. در کل به نظرم از بین بازیکنان گسترش خسوس را باید ستاره میدان دانست چون روی پنالتی‌ها موفق ظاهر شد.


سرمربی تیم اکسین البرز با تقدیر از عملکرد شاگردانش مقابل حریف لیگ برتری عنوان کرد: با همه این کمبودها ما در بازی رو در رو بازنده نبودیم و توانستیم یک نتیجه خوب را بگیریم و این برای من حائز اهمیت است و به بچه‌های تیمم افتخار می‌کنم. ما با این بازی نشان دادیم که بی‌جهت با شکست سایپا به مرحله بعدی صعود نکردیم و در این بازی هم اگر روی اتفاق و ضربات پنالتی از حریف شکست نمی‌خوردیم قطعا در مراحل بعد می‌توانستیم پدیده جام‌حذفی باشیم. در کل به فیروز کریمی و گسترش فولاد تبریک می گویم چون آنها یک بازی پایاپای را در ضربات پنالتی برنده شدند.


لطیفی در مورد تقابل با فیروز کریمی که سال گذشته با او در اکسین بود و اختلافاتی نیز با او داشت و اینکه آیا به همین دلیل شکست برای او ناراحت کننده تر شده است، بیان می کند:  تفکر من و آقای فیروز کریمی به زندگی و فوتبال متفاوت است، اما من شاگرد ایشان بودم و هستم. چون زمانی که من فوتبالم را شروع کردم، آقای کریمی از زمین خاکی من را انتخاب کرد و ایشان به گردن من بسیار حق دارد. همینجا روز مربی را به ایشان و تمام مربیان خودم هم تبریک می گویم. من هنوز هم از آقای کریمی کمک می گیرم و ایشان هم به من لطف داشته اند و در محافل خصوصی از من به عنوان یکی از بهترین مربیان یاد می کنند و خودش هم این موضوع را به من گفته که نشان از لطف آقای کریمی دارد.


سرمربی تیم اکسین البرز که به دلیل اخراج مقابل سایپا در مقابل گسترش فولاد روی نیمکت حضور نداشت، در این خصوص توضیح داد: بازیکنانم در زمین به شدت تحت تاثیر رفتار و واکنش های من در کنار زمین هستند؛ البته من زیاد حرف نمی زنم و بیشتر با دست و صورت و ایما و اشاره مطالب مورد نظرم را به بازیکنان انتقال می دهم. اما همین مسائل گاهی برای داوران سوء تفاهم ایجاد می کند و در بازی برابر سایپا هم به دلیل شادی بعد از گل اخراج شدم. معمولا در فوتبال ایران به غیر از چند مربی کسی این کار را انجام نمی دهد و دوست دارم که داوران بیشتر در این مورد اطلاعات داشته باشند.


لطیفی در مورد داوری این دیدار اظهار داشت: نکته‌ای که باید یادآور شوم این است که بعد از بازی شنیدم که یک پنالتی به نفع گسترش فولاد گرفته نشده و باید بگویم با احترامی که برای داور این بازی و قضاوت خوبشان قائل هستم چند صحنه‌ای هم برای ما گرفته نشد. باید از چنین داوری با چنین قضاوتی تشکر کرد ایشان جزو بهترین‌های قضاوت هستند و من از ایشان بابت حضورشان در این بازی تقدیر و تشکر کردم.

 

1247863

 

سرمربی اکسین در مورد دیدار برابر بادران که یکی از رقیب های این تیم در صعود به لیگ برتر است، می گوید: اتفاقی که نمی‌شود به کسی خرده گرفت و باید آن را پذیرفت. همین بازی جام‌حذفی و رقابت پرسپولیس و بادران است و 10 روز استراحت بادرانی‌ها و در مقابل دیدار متوالی و 4 روز ما و خستگی ما را اذیت خواهد کرد اما دیگر نمی‌شود چیزی گفت و باید امر سازمان لیگ را اطاعت کرد و غیر از این هم نخواهد بود. اگرچه مسابقه با بادران یک مصاف سخت برای ماست اما چاره‌ای نیست و باید برای سختی و صعود از این شرایط گذر کرد. بادرانی ها تیمی خوب همراه نفرات عالی دارند و به واقع شرایط جدول هم این را نشان می‌دهد. بادرانی ها این چند هفته اخیر شرایط نامساعدی داشتند و می‌آیند تا با تمام وجود بجنگند ولی ما برای پیروزی به میدان خواهیم رفت. البته اگر بخواهیم شرایط مالی‌مان را با بادرانی‌ها مقایسه کنیم آنها شرایط خیلی خوبی به نسبت ما دارند و به نحوی که دو، سه هفته پیش از رقابت‌های لیگ یک تیمشان را بسته بودند و تیم آنها در آمادگی کامل قرار داشت در حالی که ما 6 روز قبل از مسابقات تا مشغول جمع‌وجور کردن بازیکن و تیم بودیم و قرادادهایمان هم خیلی پایین‌تر از آنهاست. خوشحالم بازیکنانمان با غیرت و تلاشگر هستند و همین برای موفقیت تیم ما کفایت می‌کند.


بازیکن سابق استقلال در مورد دربی تهران و ارزیابی اش از این دیدار هم بیان کرد: با وجود این همه هیاهو اصلا دربی‌ای که توقع داشتیم را شاهد نبودیم. به نظرم هر دو تیم برای آنکه شکست نخورند  پا به میدان گذاشته بودند و روی یک شانس بازی نتیجه‌اش اینطور رقم خورد.


وی در مورد شفر و تاثیرش در تیم گفت: استقلال با حضور شفر روند رو به رشدی داشته اگرچه آنها در این بازی آن استقلال همیشگی نبودند اما امیدوارم این شکست را پایان بازی‌هایشان ندادند و از آن برای موفقیت‌شان در آینده استفاده کنند. من به کادرفنی از قبل بازی گوشزد کرده بودم که ضعف استقلال در مرکز میدان و خط دفاعی است و حضور بازیکنی مثل علیپور برای آنها زنگ خطر خواهد بود و دقیقا هم از همان نقطه ضربه خوردند. روزبه چشمی بازیکن توانمندی است ولی به هیچ عنوان او نمی تواند یک مدافع مرکزی قوی باشد و چون او دفاع مرکزی نیست و در این خصوص تخصص ندارد در بعضی زمان‌ها بی تجربه بازی می کند و عاملی برای  ضربه خوردن استقلال می شود.

دیدگاه‌ها