کد خبر : 1471389 | 10 آبان 1396 ساعت 11:40 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

درددل‌های سوژه جنجالی استقلال – نفت

منوچهری: توپ به گوشم خورد نه به سرم

مهاجم نفت بعد از اتفاقاتی که در بازی با استقلال رخ داد و موقعیت های گلزنی را از دست داد، با هجمه انتقادی شدیدی روبه‌رو شد که حسابی او را به هم ریخت.

به گزارش "ورزش سه"، امین منوچهری مهاجم نفتی ها از آن دست بازیکنان داخل زمین بود که باتوجه به حضور فعالش در فضای مجازی آن هم روزهای قبل از بازی با استقلال حسابی نام خود را بر سر زبان ها انداخته بود. بازیکنی که مدام وعده گلزنی به تیم محبوبش را می داد، در طول 90 دقیقه بازی برخلاف ادعاهای مطرح شده از جانب خودش در فضای مجازی موقعیت های صددرصد گلزنی نفت را از دست داد تا همین امر بهانه خوبی برای منتقدان او باشد. منتقدانی که در ساعاتی بعد از بازی حسابی به او تاختند. به همین بهانه با او گفت و گویی انجام دادیم.


یک ساعت هم نخوابیدم


من بعد از بازی دیشب تا الان یک ساعت هم نتوانستم چشم هایم را روی هم بگذارم چون واقعا فشار فوق العاده زیادی را تحمل می کنم. این هجمه ای که علیه من به راه افتاده، انصافا درست نیست چون من چیز خاصی نگفتم که بخواهم اینگونه زیر بار این فشارها و تهمت ها بروم.


به سختی وارد زمین شدیم


شرایط خاصی داشتیم چه در روزهای گذشته، چه در ساعات قبل از بازی؛ حتی به اردوی شبانه روزی هم نرفتیم و بچه ها پول ناهار هم نداشتند. شرایط مساعد نبود تا نفت بتواند توان واقعی خود را مقابل استقلال نشان بدهد؛ اما با این وجود تا آنجا که می توانستیم تلاش کردیم تا استقلال را شکست بدهیم. چه بسا اگر خود من قدر آن دو فرصتی را که گیرم آمد می دانستم و گل می کردم، الان نفت برنده بازی بود نه استقلال.


از همه عالم و آدم بیشتر ناراحتم


خیلی انگیزه داشتم تا در این بازی بتوانم گلزنی کنم چون نقشه های زیادی کشیده بودم تا با بازی خوب در مصاف با استقلال دوباره نشان بدهم که در چه فرم خوب و مطلوبی به سر می برم. من هفته های سختی را در این فصل سپری کردم و این بهترین فرصت بود تا خودم را نشان بدهم اما نمی دانم چه حکمی بود که در آن دو صحنه نتوانستم از فرصت طلایی که نصیبم شد بهره ببرم.


دو اشتباه کردیم و باختیم


در فوتبال همیشه اشتباهات و اتفاقات حرف اول و آخر را می زند؛ قانونی که در مصاف ما با استقلال دوباره تکرار شد و زمینه ناکامی ما را فراهم کرد. اولین اشتباه ما گل به خودی بود که نمی توان به بازیکن خرده گرفت چون اتفاق است. دومین اشتباه هم برمی گردد به خود من که اگر بعد از یک ـ صفر قدر آن ضربه سر را می دانستم و بازی یک ـ یک می شد چه بسا نتیجه دیگری رقم می خورد.


توپ به گوشم خورد نه به سرم


در صحنه ای که موقعیت اول از دست رفت، هاشم بیک زاده اصلا قصد نداشت توپ را سانتر کند و اگر صحنه را ببینید متوجه می شوید که او شوت کرد نه سانتر. سیدحسین حسینی هم برای دفع این شوت از دروازه خارج شده بود از همین رو اصلا فکر نمی کردم توپ به من برسد ولی این اتفاق افتاد آن هم در شرایطی که به سرم نخورد بلکه به گوشم خورد و در حالت نامتعادل از بالای دروازه به بیرون رفت. افسوسی که خوردم کاملا واقعیت ماجرا را بیان کرد که خودم هم باور نمی کردم این صحنه برایم پیش آمده باشد.

 

1251023


ای کاش تصمیم بهتری می گرفتم


در صحنه دوم هم همه بچه های تیم مدعی بودند باید توپ را استپ می کردم اما خودم برداشتم این است که باید روپا می زدم چون اینگونه شانس بهتری برای گلزنی داشتم. گفتم همه این ها تصمیمات لحظه ای است که بازیکن باید در زمین بگیرد. حالا یک بار این تصمیم لحظه ای درست از آب در می آید یک بار معادلات حل نمی شود.


من فوروارد نوک نیستم


انتقاد می کنند که وظیفه یک مهاجم نوک گل زدن است آن هم تحت هر شرایطی اما من در نفت شرح وظایف دیگری دارم و اصلا فوروارد صرف و نوک نیستم و بیشتر پشت فوروارد بازی می کنم. به هر حال تمام این ها شرایط خاص بازی است و اگر هم الان به زبان می آید، تنها برای توجیه بیان می شود. من باید از فرصت هایم استفاده می کردم که نکردم و از همه بیشتر خودم حسرت می خورم و پشیمان می شوم.


می نشینند بیرون گود و انتقاد می کنند


برخی دوستان می نشینند بیرون گود و مدام انتقاد می کنند و می گویند لنگش کن! اما نمی دانند که واقعا فوتبالیست ها داخل زمین چقدر سختی و مشکلات پیش رو دارند. مطمئن باشید اگر جی پی اس به ما وصل بود الان دیگر به خودشان جرات نمی دادند که اینگونه علیه من و برخی دیگر صحبت کنند و حاشیه بسازند تا آنجا که می توانستم دویدم و جنگیدم تا تیمم بازنده میدان نشود.


همیشه مقابل استقلال بهترین بازی را می کنم

 

یک روز هست مهاجم از یک توپ مرده گل می سازد، یک روز هم پیش می آید که فرصت های صددرصد گلزنی را از دست می دهد، این ها تمام اتفاقات شیرین و تلخ فوتبال است اما دلیل نمی شود برخی حیثیت و اعتبار یک بازیکن را زیرسوال ببرند. من استقلالی ام و هیچگاه این واقعیت را کتمان نکردم اما به خودم اجازه نمی دهم شرافتم را بفروشم. بله، قبل از بازی مدام کری می خواندم اما این دلیل نمی شود که بگویند از قصد گل نزدم. اتفاقا من جلوی استقلال همیشه به این فکر می کنم که باید بهترین نمایشم را ارائه بدهم تا بیشتر دیده شوم. از همین رو آنهایی که این جو را علیه من به راه انداختند و آرامشم را گرفتند به خدا واگذار می کنم.


جابر انصاری هم قبل از دربی پست گذاشته بود؟!


آیا جابر انصاری هم که در دربی توپ های به مراتب راحت تری از موقعیت های من مقابل استقلال از دست داد و باعث شد این تیم بازنده شود قبل از بازی در فضای مجازی کری خوانده بود؟ نه، مسلما اینگونه نبود. پس این حرف هایی که در این چند ساعت زده شده اصلا درست نیست. من یهویی استقلالی نشدم که جوگیر شوم. بنابراین اگر کسی می خواهد انتقادی بکند ای کاش انتقاد سالم بکند. من مقابل استقلال اینقدر خوب بودم که 90 دقیقه در زمین باشم و آقای درخشان از عملکردم رضایت داشته باشد که تصمیم بگیرد دوست خوبم عیسی آل کثیر را تعویض کند اما من را در زمین نگه دارد.
نفت به لالیگا می اندیشد نه لیگ برتر!

 

1251024


آینده نفت؟

 

سوال خوبی بود فکر کنم ما باید به لالیگا فکر کنیم چون بازی های لیگ برتر و آسیایی برای مالکان باشگاه چندان مهم نیست چون با شعارهایی که روی پیراهنمان نوشته شده آنها فراتر از لیگ برتر و آسیا فکر می کنند؛ به همین خاطر ما هم روی لالیگا متمرکز شدیم تا لیگ برتر و آسیا!

 

عکس‌ها : پیام پارسایی

دیدگاه‌ها