کد خبر : 1472389 | 15 آبان 1396 ساعت 08:33 | 89.5K بازدید | 5 دیدگاه

آرزوهای بزرگ ستاره بلژیکی؛

دی بروین؛ توپ طلا را برای او رزرو کنید

درخشش دی بروین برابر آرسنال نشان داد که او به زودی می تواند جانشین لیونل مسی و رونالدو باشد.

دی بروین؛ توپ طلا را برای او رزرو کنید

به گزارش "ورزش سه"، به هر حال به زودی لحظه غم انگیز خداحافظی مسی و رونالدو فرا خواهد رسید. تسلط این دو فوق ستاره در یک دهه اخیر بر فوتبال جهان لذت بخش بود و فوتبالدوستان باید از این روزها به نیکی یاد کنند.

 

 

1249405

 

 

اما به هر حال بازیکنانی به عنوان کاندیدای جانشینی آنها وجود دارند؛ به عنوان مثال نیمار برای خروج از زیر سایه مسی راهی پاریس شد و با توجه به سرمایه گذاری بزرگ پاری سن ژرمن، هم او و هم امباپه از کاندیدای فتح جایزه در سالهای آتی خواهند بود.

 

همچنین به نظر می رسد بازیکن بعدی 200 میلیون یورویی پائولو دیبالا باشد و احتمالا بارسا و رئال او را به عنوان جانشین مسی و رونالدو در نظر گرفته اند.

 

 

1242112

 

 

اما یکی از نامزدهای مهم جانشینی مسی و رونالدو قطعا کوین دی بروین خواهد بود. در کنار داوید سیلوا که احتمالا بهترین روزهای خود را سپری می کند، باید دی بروین را مغز متفکر تیم فوق العاده گواردیولا در فصل جاری دانست.

 

سیتیزن ها احتمالا در حال حاضر بهترین تیم اروپا هستند و در این میان ستاره بلژیکی نیز برترین ستاره آنها در فصل جاری بوده که با گلی که برابر آرسنال به ثمر رساند، آمار فوق العاده خود را به 3 گل و 9 پاس گل در 16 بازی تیمش در این بازی ارتقاء داد.

 

اما این اعداد تنها بخشی از یک داستان را بیان می کنند؛ او بسیاری از دفاع ها را بارها با پاس های هوشمند باز کرده است که در آمار پاس گل های او به شمار نمی آیند.

 

 

1252016

 

 

احتمالا بهترین نکته ای که توانایی او را نشان می دهد این است که دی بروین در سیستم گواردیولا یک بازیکن آزاد است و او این مجوز را دارد که از منطقه مورد پوشش خود خارج شده و برای دریافت توپ به سمت هر منطقه ای که خواست حرکت کند.

 

همچنین چه در جریان بازی و چه در خلال تمرینات، دی بروین بازیکن مورد اعتماد گواردیولاست و او مفاهیم و دستورات تاکتیکی را به دیگران منتقل می کند.

 

البته به جز دی بروین، بازیکنانی چون لروی سانه و استرلینگ یا گابریل نیز از شانس برای تبدیل شدن به کاندیدای دریافت توپ طلا برخوردارند؛ اما باید روند رو به رشدی همانند دی بروین داشته باشند.

 

 

1251705

 

 

در شرایط فعلی سیتی که رو به رشد نیز بوده است، دی بروین را باید نیروی محرکه اصلی دانست و با توجه به افت نسبی رئال مادرید، بایرن مونیخ و بارسلونا در این فصل، فرصتی مناسب برای سیتیزن ها برای حکمرانی در اروپا ایجاد شده است.

 

با این وجود اگر باز هم ثابت شود که برای قهرمانی آنها در اروپا زود است، مطمئنا برای سال آینده سیتیزن ها کاندیدای فتح این عنوان خواهند بود. گواردیولا تیمی فوق العاده را در شهر منچستر پی ریزی کرده و تمام شواهد موجود نشان می دهد که آنها در مسیر درستی قرار دارند.

 

 

1252018

 

 

اگر پیروزی برابر واتفورد در ضربات پنالتی را برد محسوب کنیم، سیتی در 15 بازی از 16 بازی این فصل پیروز شده و دشوار است تصور کنیم که آخرین امتیازی که تیم گواردیولا از دست داده مربوط به هفته دوم و دیدار برابر اورتون بوده است.

 

ناپولی اگرچه یکی از قدرت های سنتی فوتبال اروپا نیست؛ ولی به هر حال در سال جاری عملکردی فوق العاده داشته؛ اما سیتیزن ها در 2 بازی رفت و برگشت نمایش مقتدرانه ای برابر آنها هم داشتند.

 

دی بروین نیز بخش بزرگی از این موفقیت بوده و آماده است تا قراردادی بلندمدت جدید را امضا کند تا اطمینان حاصل شود که علیرغم ابراز تمایل پاری سن ژرمن، او بخش بزرگی از پروژه سیتی در سال های آینده است.

 

 

1249406

 

 

البته در سال های اخیر بازیکنان زیادی مانند دی بروین بوده اند که موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن جهان نشده اند؛ ژاوی، آندرس اینیستا، تونی کروس و لوکا مودریچ. فراموش نکنیم که همه آنها نقشی حیاتی در موفقیت های تیم هایشان ایفا کرده اند؛ اما مشکل آنها نه تنها هم عصر بودن با مسی و رونالدو، بلکه هم تیمی بودن با آنها نیز بوده است.

 

اما با نزدیک شدن این دو فوق ستاره به روزهای پایانی فوتبال، موانع از سر راه دی بروین برداشته خواهد شد.

 

اگر سیتی این روند را ادامه داده و روبرتو مارتینز نیز یک طرح منسجم برای تیم پر ستاره بلژیک در جام جهانی در تابستان آینده ارائه دهد، او حتی ممکن است همزمان با مسی و رونالدو بهترین بازیکن جهان شود؛ اما به هر حال دی بروین 26 ساله است و زمان همراه با اوست.

 

منبع: سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها