کد خبر : 1473264 | 19 آبان 1396 ساعت 18:30 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گو با ستاره ایرانی کلاراش رومانی؛

بهترین تیم تاریخ هندبال را در اختیار داریم

لژیونر هندبال ایران می گوید تیمی که هم اکنون قرار است به قهرمانی آسیا اعزام شود بهترین تیمی است که تاریخ هندبال به خودش دیده است.

بهترین تیم تاریخ هندبال را در اختیار داریم

به گزارش "ورزش سه"، شاهو نصرتی ستاره کردستانی و لژیونر هندبال ایران که دومین فصل حضور خود در اروپا را تجربه می کند و پس از طی کردن یک فصل ناموفق در استوابخارست در این فصل تبدیل به مهره اصلی و ستاره تیمش در کلاراش شده است و یکی از 6 لژیونر هندبال ایران در رومانی می باشد با خبرنگار ورزش سه به صورت اختصاصی به صحبت پرداخته است :


* دومین سال حضورت در اروپا را تجربه میکنی و این بار در کلاراش رومانی حضور داری، شرایط شما در رومانی چه طور است؟
امسال شکر خدا دوباره به اروپا برگشتم و به کلاراش رومانی آمدم. واقعا اینجا شرایط خیلی خوب و همه چیز عالی هست، هم تیم خوب کار می کنیم و هم خودم خوب بازی میکنم و هم تجربه بیشتر نسب به قبل پیدا کردم. ضمن اینکه در سطح بالایی از هندبال اروپا بازی می کنم چون سطح لیگ رومانی خیلی بالا هست و بازی ها خیلی سنگین است و هر بازی با 1 تا 2 گل اختلاف تمام می شود. هر بازی حساسیت خاص خودش را دارد و با یک برد تا رده دوم و سوم جدول پیش می روی و با یک باخت تا رده هشتم تنزول پیدا می کنیم.


* کلاراش را در مجموع چه طور تیمی می بینید؟
تیم مان  در رده نهم جدول بود و با بردی که آوردیم به رده سوم آمدیم و واقعا بازی ها نزدیک به هم هستند. سعی ما حضور در جمع هشت تیم و صعود به پلی آف لیگ رومانی است و واقعا بازی ها در پلی آف دیدنی خواهد بود. تمرینات خوبی داریم از لحاظ بدنی و تاکتیکی و تکنیکی ما هروز 2 ساعت صبح و 2 ساعت بعد از ظهر تمرین می کنیم و این تمرین ها باعث می شود که همیشه در اوج آمادگی حضور داشته باشیم.


* از وضعیت خودت در کلاراش بگو؟
خوشبختانه سال خوبی رو شروع کردم و همین که بازی خوبی برای تیمم انجام می دهم و بدنم به آمادگی بیشتری نیاز داره که بتوانم در سطح های بالاتری به میدان بروم راضی ام. خداروشکر به خاطر عملکردم توجه زیادی به من می شود و زیر ذره بین قرار گرفتم. خیلی راضی هستم چون در ایران چیزهایی می دیم و اینجا یه چیزهای دیگری که اختلاف بسیاری دارد. مثلا اینجا ارزش و احترام به بازیکن خیلی بالاست و همین باعث تلاش مضاعف می شود و بخواهی بیشتر تمرین کنی تو را به خواسته ها نزدیک تر می کنند چون به بازیکن رسیدگی می شود و ارزش و احترام برایش قائل هستند چون اینجا فکر تیم ها حرفه ای است

 

1252892

 


* بازی های آسیایی و انتخابی جهان پیش رو است، توصیف شما از بازی ها چیست؟

در مورد تیم ملی هم باید بگویم که ما فقط به یک مربی خوب نیاز داریم چون واقعا می توانم بگویم بهترین تیم تاریخ هندبال ایران را در اختیار داریم و همه در سطح بالا و آمادگی کامل در حال بازی هستند. ما نیازی به 6 یا 7 ماه اردو نداریم ما فقط چند هفته اردو داشته باشیم و بازیکن ها دور هم دیگر جمع شویم کافی است چون اینجا همه در حال تمرین کردن هستند و همگی بدن هایی آماده دارند. بعضا به اردو های تدارکاتی بلند مدت نیازی نداریم و حدودا به نظرم من 20 روز کافی است که در کنار یکدیگر جمع شویم و مربی تاکتیک های خود را روی تیم پیاده کند. مشکلی نیست و فقط ما را اعزام کنند تا ما به مسابقات بریم و با نشان دادن هندبال دوباره به سطحی که بود و لیاقتش را دارد برگردانیم.


* از تفاوت اصلی هندبال در ایران و اروپا بگو؟
نمیتوانم اصلا در مورد این صحبتی کنم و به نظر من حرفی نزنم بهتر است چون خودش یک رمان می تواند در مورد تفاوت لیگ ایران با لیگ اروپا نوشت.

 

* دلیل اصلی جدایی ات از استوابخارست چی بود؟
من چند روز قبل بازی با تیم سابقم استوابخارست داشتم و دلیل جدا شدن من از این تیم فراهم نکردن یک سری از تعهدات مانند ویزا و کارت اقامت خودم و همسرم بود. به دلیل این مشکلات اصلا فکر بازی هندبال اصلا بیرون رفت و به همین دلیل با باشگاه هماهنگ کردم و آنها نیز با قبول کردن این مسئله به جدایی من رضایت دادند و باعث این جدایی هم باعث این نشد که من دوباره در لیگ رومانی بازی نکنم یا اینکه فک کنند چی شده یا چه مشکلی بوده که جدا شده چون اینجا واقعا حرفه ای فکر می شود.


*چقدر با کلاراش قرارداد داری؟
من اینجا قرار دادم تا آخر این فصل است و اگر بتوانم آمادگی خودم را حفظ کنم دوست دارم سال آینده به تیمی بروم که در لیگ قهرمانان حضور دارد و چون لیاقت هندبالیست های ایران بالاتر از این چیزها است.

 

دیدگاه‌ها