کد خبر : 1494428 | 09 دی 1396 ساعت 23:40 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

چگونه مهاجم مصری، ستاره اول آنفیلد شد؟

محمد صلاح، پادشاهی فرعون در مرسی ساید

با بررسی عملکرد محمد صلاح بی شک می توان گفت حتی پرداخت مبلغ بیشتری برای خرید او نیز منطقی بود.

محمد صلاح، پادشاهی فرعون در مرسی ساید

 

به گزارش "ورزش سه"، پیش از انتقال 75 میلیون پوندی و گرانقیمت فن دایک به لیورپول در اواخر هفته قبل، مورینیو اذعان داشت بودجه 300 میلیون پوندی برای رقابت با سیتی که مدافعان کناری را به قیمت مهاجمان نوک خریداری می کند کافی نیست.

 

دیروز و در ورزشگاه آنفیلد، حضور فن دایک به عنوان بیننده دیدار لیورپول برابر لسترسیتی، مهر تاییدی بر انتقال او به آنفیلد، پیش از آغاز رسمی بازار زمستانی در تاریخ اول ژانویه بود.

 

1273217

 

لیورپول در تابستان امسال موفق شد با پرداخت مبلغ 36.9 میلیون پوند، محمد صلاح را از رم خریداری کند که در آن مقطع بسیاری نام این انتقال را "سرقت" گذاشتند و حالا پرداخت این رقم برای چنین ستاره ای مضحک به نظر می رسد.

 

ستاره مصری مرسی سایدی ها در فصل جاری در همه رقابت ها موفق به زدن 23 گل شده که از تعداد گل های زده 8 تیم لیگ برتری بیشتر است؛ کریستال پالاس، برنلی، برایتون، سوانسی، وست برومویچ، هادرسفیلد، ساوتهمپتون و نیوکاسل.

 

محمد صلاح با زدن 17 گل و ارسال 5 پاس گل، در 21 بازی لیگ برتری لیورپول در 22 بازی تاثیر مستقیم داشته است. ستاره مصری و گلزن تیم کلوپ در نیمه اول 2 بار بخت مناسبی برای گلزنی داشت که موفق نبود؛ اما در 45 دقیقه دوم و هنگامی که لیورپول برای بازگشت به بازی ناامید شده بود، محمد صلاح دوباره و دوباره تیمش را به پیروزی رساند.

 

1273218

 

بعد از آنکه اشتباهات مدافعان لیورپول در ابتدای بازی یک گل را تقدیم به لسترسیتی کرد، این اجازه به روباه ها داده شد تا نمایش خود را بر پایه دفاع عمقی و البته اتلاف وقت در میدان پیاده کنند. به نظر می رسید از آن بعد از ظهرهایی که همه چیز بر علیه  تیم کلوپ است در حال شکل گیری بود؛ اما بخش هجومی لیورپول همه چیز را در ادامه تعیین کرد.

 

اما در دقیقه 52 پاس پشت پای فوق العاده سادیو مانه توپ را در برابر پای چپ صلاح قرار داد تا او با باز کردن دروازه اشمایکل بازی را به تساوی بکشاند. مرسی سایدی ها فشار خود را ادامه دادند تا این بار ستاره 25 ساله با دریبل دیدنی ماگیره و گلزنی مجدد، باز هم در نقش منجی لیورپول نقش آفرینی کند. یک پیروزی و یک رکورد دیگر برای محمد صلاح که توانست پیش از آغاز سال 2018، با رکورد 23 گل روجر هانت در سال 1962 برابری کند.

 

1273219

 

کلوپ پس از پایان بازی گفت: "دو گل فوق العاده. بازیکنانم احساس بسیار خوبی داشتند و سزاوار پیروزی بودند بنابراین من واقعا از این نتیجه خوشحال هستم.

 

بله، محمد صلاح می تواند این استاندارد را حفظ کند. او هنوز بازیکن جوانی است و می تواند پیشرفت کند؛ اما درخشش صلاح نه تنها معطوف به گلزنی بلکه در همه زمینه هاست. صلاح برای ما بسیار مهم است؛ اما هم او و هم من می دانیم که صلاح اگر حمایت فوق العاده دیگر بازیکنان را نداشته باشد، نمی تواند گلزنی کند.

 

پاس سادیو مانه قبل از به ثمر رسیدن گل اول صلاح فوق العاده بود و فکر نمی کنم تعداد زیادی از مردم حاضر در ورزشگاه این موقعیت ( حضور صلاح در فرصتی مناسب) را مشاهده کردند. پاس مانه خیلی مهم بود."

 

 

1273216

 

اشتباه خط دفاعی مرسی سایدی ها در صحنه گل واردی تردیدها را در مورد مبلغ فراوانی که لیورپول برای فن دایک پرداخت را از بین برد. ماتیپ تحت پرس دمارای گری مجبور به ارسال پاس نامناسب برای امره جان شد تا ایبورا به راحتی صاحب توپ شده و توپ را در جناح چپ به ریاض محرز برساند. در ادامه رابرتسون در مهار ستاره الجزاری ناموفق بود تا جیمی واردی هفتمین گل خود را وارد دروازه لیورپول کند.

 

اما در عین حال نجات دوباره لیورپول توسط محمد صلاح باعث شد تا حاضران در آنفیلد با یکدیگر هم عقیده شوند که رقم پرداخت شده برای جذب او مضحک بوده است. بدون شک حتی اگر برای خرید محمد صلاح 75 میلیون پوند هم داده می شد، او هنوز هم خرید ارزانی برای مرسی سایدی ها محسوب می شد.

 

ملیسا ردی - سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها