کد خبر : 1496627 | 20 دی 1396 ساعت 11:29 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

زنگ خطر برای گلرهای جوان داخلی

افزایش دو برابری سنگربانان خارجی در ایران

پنجره زمستانی فوتبال ایران تحت الشعاع افزایش دو برابری گلرهای خارجی لیگ برتر قرار گرفت تا دوباره زنگ خطری برای گلرهای داخلی رقم بخورد.

افزایش دو برابری سنگربانان خارجی در ایران

به گزارش "ورزش سه"، لیگ هفدهم با حضور سه دروازه بان خارجی استارت خورد، گلرهایی که پیراهن باشگاه های گسترش فولاد تبریز، سپاهان اصفهان و پرسپولیس را برتن داشتند. فرناندو دخسوس و لی اولیویرا از برزیل در کنار بوژیدار رادوشویچ از کرواسی سه دروازه بان حاضر در فوتبال ایران بودند که عملکرد متفاوتی در نیم فصل نخست از آنها مشاهده شد.


از این جمع سپاهانی ها با فراز و نشیب های زیادی که از لی اولیویرا مشاهد کردند خیلی زود قید ادامه همکاری با گلر برزیلی را زدند و قبل از نیم فصل بلیت بازگشت او به کشورش را صادر کردند تا از جمع گلرهای خارجی کاسته شود گرچه از جمع دو نفر دیگر هم دخسوس عملکرد ثابتی داشت و رادوشوویچ بیشتر نیمکت نشین بود.


اما سران باشگاه ها و مربیان حاضر در لیگ با افت نسبی گلرهای داخلی یک بار دیگر زمینه ورود تعداد بیشتری از دروازه بان های خارجی را به ایران فراهم کردند تا جایی که با اضافه شدن دو گلر برزیلی و سوریه ای بار دیگر تعداد دروازه بانان خارجی شاغل در فوتبال ایران به چهار نفر رسید تا تقریبا دوبرابر نیم فصل نخست باشد.


اتفاقی که درست در برهه ثبت رکوردهای جالب توجه در تاریخ لیگ برتر و فوتبال ایران از سوی دروازه بان های نسل جدید ایران رقم خورد تا این سئوال ذهن علاقمندان به فوتبال را درگیر کند که آیا نیاز هست که باشگاه ها بخواهند با هزینه های سرسام آور روی گلرهای خارجی سرمایه گذاری کنند یا نه؟


اضافه شدن دروازه بان هایی مثل ابراهیم عالمه از تیم ملی سوریه به باشگاه سپاهان یا حضور ژوردی آلمیدا برزیلی در باشگاه تراکتورسازی مسلما زنگ خطری خواهد بود برای نسل جدید و جوان گلری ایران چون اگر عملکرد پرافت و خیز این دروازه بان ها ادامه داشته باشد، مسلما همان اتفاقی رخ می دهد که باعث شد تا قانون منع جذب دروازه بان خارجی به تصویب سازمان لیگ برسد.

دیدگاه‌ها